Komunikaty PR

Jak dobrać kolor do logo marki?

2020-03-23  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.02 MB )

Kolor może mieć znaczący wpływ na decyzje zakupowe. Za pomocą wzroku dociera do nas aż 80% ogółu informacji – co za tym idzie, konsument ocenia produkt w dużej mierze na podstawie tego, co zobaczy. Według badań przeprowadzonych przez M. Castelhano i J. Hendersona, nasz mózg o wiele lepiej rozumie i zapamiętuje obraz w oryginalnych kolorach. Co więcej, zbyt duża ilość barw spowoduje, że nasz przekaz będzie chaotyczny i nieczytelny. W końcu to kolor jest zauważany przez otoczenie jako pierwszy. Badania University of Loyola, wskazują, że barwy mogą zwiększyć rozpoznawalność marki aż o 80% - dlatego też warto wykorzystać ich potencjał.

W ramach świętowania Międzynarodowego Dnia Kolorów 21 marca przedstawiamy kilka praktycznych porad, które przydadzą się przy określaniu identyfikacji wizualnej marki.

Przedstawione poniżej znaczenia konkretnych kolorów, mogą okazać się pomocne w doborze odpowiedniego koloru do logotypu marki.

Niebieski – kojarzy się szczerością, zaufaniem, poczuciem bezpieczeństwa, rozsądkiem i inteligencją. Naukowcy doszli do wniosku, że pracując w niebieskich pomieszczeniach, jesteśmy bardziej produktywni, ponieważ takie otoczenie sprzyja analitycznemu myśleniu. Na barwę niebieską decydują się firmy, które reprezentują zaufanie, dobrą komunikację i profesjonalizm. Poprzez skojarzenia z niebem, często wybierany przez linie lotnicze, takie jak Lufthansa, LOT, czy też Ryanair. W związku z jego popularnością należy zadbać o wyróżniający się wzór, aby Twój logotyp nie zniknął w zalewie innych. Dobrym pomysłem jest dodanie do projektu sloganu, jak w przypadku marki Brother „At your side”.

Czerwony – jest bardzo pobudzający, intensywny, charakteryzujący się odwagą i dynamiką, ale również może przywodzić na myśl miłość i namiętność. Według badań kolor czerwony podobnie jak żółty naturalnie kojarzy się z zagrożeniem. Umieszczając czerwony element w logotypie, sprawimy że zostanie on mocniej wyeksponowany. Szczypta czerwieni nie zaszkodzi, a jedynie zdynamizuje nasz przekaz. Najbardziej rozpoznawalnymi markami, wykorzystującymi kolor czerwony w swojej komunikacji są Coca-Cola, H&M i Levis’s.

Zielony – reprezentuje siłę, świeżość i naturalność. To także symbol nowego życia i wzrostu, w efekcie czego sięgają po niego ambitne i odnoszące sukcesy marki takie jak Starbucks, Android i Land Rover. Warto zdecydować się na zieleń, gdy misją naszej firmy jest dbanie o środowisko. Odcieni zielonego jest wiele, a każdy z nich niesie za sobą inne natężenie emocjonalne. Wśród nich znajdziemy zarówno kolor khaki, kojarzący się z powagą przez powiązanie z wojskiem, jak również limonkowy – zdecydowanie bardziej żywiołowy.

Żółty – to ciepły kolor, cechujący się optymizmem i nadzieją. Jako kolor słońca wykorzystywany jest w logotypach biur podróży i portali turystycznych. Niesie za sobą radość i pogodę ducha. Jest symbolem światła i nadziei, ale również przywodzi na myśl inteligencję.. „Soczystość” tego koloru może stymulować apetyt, z czego korzystają sieci restauracji, jak McDonalds czy Subway. Ponadto kolorem żółtym oznakowane są kaski ochronne, które mają zapewnić bezpieczeństwo w pracy. Jeśli twoja firma działa w sektorze budowlanym, warto rozpatrzyć wybór żółtego logo.

Czarny – ten kolor bardzo często jest wykorzystywany w komunikacji wizualnej. Stanowi o elegancji i klasie, dlatego tak często wybierany jest przez marki luksusowe. Dobrze komponuje się praktycznie ze wszystkimi innymi barwami. Symbolizuje siłę i władzę, jak również tajemniczość. Marką, która zdecydowała się na przedstawienie swojego logo w tej tonacji, jest Chanel. Jak nie trudno się domyślić, tylko ten kolor mógł reprezentować jeden z największych domów mody na świecie.

Pomarańczowy – na jego symbolikę składają się cechy kolorów, z których powstał – czerwonego i żółtego. Zatem łączy charakterystyczną dla czerwonego dynamiczność i ekspresję z ciepłem i inspiracją powiązanymi z kolorem żółtym. W marketingu symbolizuje przystępność cenową, dlatego korzystają z niego marki, które zapewniają konkurencyjność cen. Wśród nich znaleźć możemy Allegro, CCC, Pyszne.pl.

Różowy – jako reprezentant siły kobiecości, został wykorzystany w kampanii Avonu. Jej symbolem jest Różowa Wstążka, a w ramach wydarzenia organizowany jest Marsz Różowej Wstążki. Z czasem, wraz z nadejściem odcienia określanego jako millennial pink, róż stał się neutralny płciowo. Jego pastelowy ton symbolizuje tolerancyjność i otwartość.

Fioletowy – to odcień jednoznacznie kojarzący się z władzą i luksusem. Jednak w zależności od natężenia, zmienia się też jego znaczenie. Delikatny pastelowy skłania do refleksji i pobudza kreatywność, natomiast bardzo intensywny oznacza siłę i powagę. Jego wybór jest dość odważny, ale przykład Play’a i Milki pokazuje, że może zapewnić ogromny sukces i rozpoznawalność marki.

Katarzyna Idzkiewicz, Marketing Coordinator, Brother Polska

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.