Komunikaty PR

Jak efektywnie pracować z domu?

2020-04-23  |  10:30

Jeśli musisz pracować z domu przez dłuższy okres, oto kilka wskazówek które pomogą ci być produktywnym, zorganizowanym i zadowolonym.
Wybierz i zastosuj te, które będą najbardziej odpowiednie w Twojej sytuacji.

1. Zorganizuj swoje stanowisko pracy

Dobrze jest oddzielić przestrzeń, w której pracujesz od tej, w której odpoczywasz Ty i Twoi bliscy. Jeśli to możliwe, na stanowisko pracy zdalnej wybierz oddzielny pokój z biurkiem i drzwiami. Może to być również kuchenny stół lub miejsce przy stole w pokoju dziennym. Staraj się nie pracować w łóżku – niech ono kojarzy się tylko z wypoczynkiem.

2. Oddziel godziny pracy od godzin odpoczynku

Kontakt z szefem i współpracownikami przez 24 godziny na dobę jest niewskazany. Wyznacz sobie godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy i staraj się je zachowywać – niech Twoi współpracownicy wiedzą, w jakich godzinach jesteś w pełni dostępny, a kiedy mogą kontaktować się tylko w szczególnie ważnych sprawach.  Ciesz się pracą w piżamie do południa przez pierwsze dni pracy z domu, ale w kolejnych staraj się ubrać bardziej „formalnie” i zadbać o swój wygląd, to również pomoże Ci oddzielić od siebie czas pracy i czas relaksu.

3. Poradź sobie z izolacją.

Jeśli pracujesz samodzielnie nad zadaniami i w dużej mierze kontaktujesz się ze współpracownikami e-mailowo, zadbaj o codzienny kontakt z szefem i kolegami z pracy – chat, rozmowę telefoniczną i wideorozmowę. Codzienne przywitanie się z najbliższymi współpracownikami i rozmowy z nimi w ciągu dnia pracy pomogą Ci poczuć, że nadal przynależysz do zespołu.

4. Przygotuj narzędzia pracy i swoje otoczenie.

Wykonuj zadania na swoim komputerze służbowym, a Twój prywatny niech służy tylko do rozrywki. Przydadzą się też słuchawki tłumiące hałas z zewnątrz. W zasięgu wzroku postaw żywą roślinę, a jeśli to możliwe, zadbaj o dostęp do okna z widokiem na „zielone” i świeżego powietrza.

5. Ustal zasady Twojej pracy z domu z bliskimi

Jeśli podczas wykonywania Twojej pracy w domu są obecni inni domownicy, ustal zasady, kiedy mogą przerywać Ci pracę. Dzieciom wytłumacz, czym się zajmujesz w pracy, dlaczego Twoja praca jest ważna, na czym polega, dla kogo jest pomocna i ile czasu potrzebujesz na jej wykonanie. Założenie słuchawek tłumiących hałasy może być dla domowników sygnałem, że jesteś pochłonięty ważną pracą i nie powinni Cię teraz rozpraszać. Jeśli musisz jednocześnie pracować i opiekować się dziećmi, zmodyfikuj godziny pracy tak, by wykorzystać dobrze godziny poranne i wieczorne i znaleźć trochę czasu dla dzieci w ciągu dnia.

6. Pamiętaj o chwili relaksu

Zadbaj o siebie – przed rozpoczęciem pracy zjedz pożywne śniadanie, pij dużo wody w ciągu dnia. Wietrz mieszkanie. Regularnie wstawaj od biurka.

Autor: Aleksandra Sikorska, Koordynator HR ds. rodzinnej opieki zastępczej w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce

***

Tekst powstał w ramach kampanii „Droga do dorosłości”, prowadzonej przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Kampania, ma na celu pokazanie nam wszystkim, w tym trudnym czasie, że z każdego, nawet największego kryzysu jest wyjście, czego najlepszym przykładem są dorośli podopieczni organizacji. Pomóż zapewnić potrzebującym dzieciom szczęśliwe dzieciństwo i wesprzyj je w ich drodze do samodzielnego, dorosłego życia. Wystarczy przekazać 1% podatku na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce, wpisując nr KRS 0000 056 901 w odpowiednią rubrykę formularza PIT.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami Biuro prasowe
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły
Praca Czy nowa fala migracji zarobkowej zaspokoi potrzeby rynku pracy?
2024-12-18 | 12:00

Czy nowa fala migracji zarobkowej zaspokoi potrzeby rynku pracy?

Obserwowany spadek liczby pracowników z Ukrainy, którzy przez ostatnie kilka lat wspierali logistykę, przemysł, przetwórstwo i rolnictwo, otwiera drzwi nowym kierunkom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.