Komunikaty PR

Jak kupić i szybko sprzedać z zyskiem nieruchomości inwestycyjne?

2021-05-31  |  10:00
Biuro prasowe

Jak kupić i szybko sprzedać z zyskiem nieruchomości inwestycyjne?

 

Sprzedaż nieruchomości inwestycyjnych to proces, który wymaga wielu przygotowań. Zaczyna się na długo przed tym, nim zostanie ona wystawiona na sprzedaż. Prezentujemy najlepsze praktyki na rynku i kluczowe czynniki, które przesądzają o sukcesie inwestycji.

Z pozoru może się wydawać, że sprzedaż nieruchomości inwestycyjnych to nic skomplikowanego. Wystarczy wystawić na sprzedaż mieszkanie na portalu z ogłoszeniami, a kupiec sam się skontaktuje i transakcja zostanie sfinalizowana. Jednak ze względu na liczbę ofert i możliwości, które mają potencjalni Klienci nie zawsze w tak prosty sposób można szybko sprzedać nieruchomość. Kluczem do sukcesu sprawnej i zyskownej sprzedaży jest wygląd nieruchomości oraz sposób prezentacji. Im więcej uwagi poświęci się na dopracowanie detali, tym większa szansa, że sprzedaż zakończy się dużym zyskiem. Należy pamiętać, że dla wielu ludzi kupno mieszkania wiąże się z ogromnym wydatkiem, dlatego należy wziąć to pod uwagę przygotowując się do transakcji.

Najpierw znajdź rentowną nieruchomość

W początkowej fazie procesu inwestycyjnego warto przeanalizować jakie dostępne są na rynku nieruchomości, tak aby wybrać odpowiednią. - Cała idea nieruchomości inwestycyjnych opiera się na wybraniu korzystnej oferty z dużym potencjałem. Podobnie jak w przypadku każdej udanej inwestycji należy działać w myśl zasady: kupić tanio, sprzedać drogo – mówi Marcin Kuryło z Horyzontu Inwestycji.

Etap drugi – remont

Nie każda nieruchomość wymaga dodatkowego nakładu pracy w postaci remontu. Jeśli jednak nieruchomość jest w złym stanie technicznym należy go przeprowadzić. Zazwyczaj kupujący nie decydują się na zakup mieszkania wymagającego dużej ilości napraw. Nieruchomości, które nie wymagają remontu, powinny przejść przynajmniej lifting, który pozytywnie wpłynie na odbiór wizualny obiektu.

Moc home stagingu

Home staging to przysłowiowe “ubranie mieszkania” i podkreślenie jego walorów. To ważny etap w procesie przygotowania nieruchomości inwestycyjnej do sprzedaży. - Ważne jest pierwsze wrażenie. Kupujący często nie potrafią sobie samodzielnie zwizualizować układu funkcjonalnego nieruchomość, czy jak będzie się w niej mieszkało. Brakuje im wyobraźni przestrzennej. Wielu z nich wchodzi do sypialni o powierzchni 12 m2 i pierwsza myśl, pojawiająca się w ich głowie to: jaki mały jest ten pokój. Ale jeśli wstawi się w takim pomieszczeniu łóżko, które ma raptem 3 m2, nagle okazuje się, że zostało sporo wolnej przestrzeni do zagospodarowania. Odbiór jest zupełnie inny –  okazuje się, że jest to bardzo funkcjonalne i komfortowe miejsce – mówi Marcin Kuryło. - Być może niektórzy pomyślą, że to nic nieznaczące detale, które nie mogą mieć realnego wpływu na decyzję zakupową. To nieprawda. Te wszystkie drobne rzeczy są bardzo istotne i to one decydują o tym, jak szybko mieszkanie zostanie sprzedane - dodaje Kuryło.

 

Współpraca z biurem nieruchomości lub samodzielna sprzedaż

Kiedy nieruchomość jest już gotowa należy zdecydować, kto będzie wspierał proces sprzedaży. Warto rozważyć podjęcie współpracy z biurem nieruchomości. Dobre biura nieruchomości nie tylko mają niezbędną wiedzę, ale i lata praktyki z klientami. Dlatego zdają sobie sprawę, co należy zrobić, aby zwiększyć potencjał sprzedażowy. Pośrednik pomoże odpowiednio wycenić nieruchomość, uwypukli wszystkie walory obiektu i przekuje je w niepodważalne atuty. To wszystko składa się na szybką i skuteczną sprzedaż.

Z częścią pośredników można się porozumieć w zakresie prowizji. - My jako Horyzont Inwestycji często pobieramy tylko niewielką prowizję od sprzedającego. Jeśli obie strony umawiają się na takie rozwiązanie, to ciężar prowizji przenosimy na kupującego i wtedy to kupujący płaci większą prowizję dla biura, a sprzedający nie ponosi wielkich kosztów transakcyjnych – tłumaczy Marcin Kuryło.

Można także samodzielnie zająć się sprzedażą nieruchomości. W tej opcji należy przygotować szczegółową ofertę z wszystkimi niezbędnymi informacjami – opis mieszkania, ale także okolicy i infrastruktury. Ważne są zdjęcia dobrej jakości.

- Zastosowanie wszystkich tych kroków w procesie sprzedaży nieruchomości inwestycyjnej jest gwarancją szybkiego zysku. Należy więc nie tylko zadbać o nabycie odpowiedniej nieruchomości, ale także przygotować ją w taki sposób, by podkreślić jej wszystkie atuty   – reasumuje Marcin Kuryło.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy można przyspieszyć odroczony termin płatności na fakturze? Biuro prasowe
2024-09-27 | 14:30

Czy można przyspieszyć odroczony termin płatności na fakturze?

Wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności to powszechna praktyka w wielu branżach. Dla firm sprzedających towary i usługi, możliwość zaoferowania klientom
Finanse IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności
2024-09-27 | 01:00

IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności

IdoSell – lider rynku e-commerce w Polsce – nawiązał strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. Od teraz Adyen będzie dostarczać
Finanse Nieprzewidziany wydatek tuż przed wypłatą? Soonly znalazło na to patent(o).
2024-09-26 | 10:00

Nieprzewidziany wydatek tuż przed wypłatą? Soonly znalazło na to patent(o).

Patento to zupełna nowość na polskim rynku finansowym. Zespół Soonly Finance pod kierownictwem Dariusza Deniziaka opracował rewolucyjne rozwiązanie, które umożliwia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.