Komunikaty PR

Jak mierzyć efektywność komunikacji cyfrowej? Premiera Leksykonu IAB Polska

2020-10-11  |  11:00

Najnowsza publikacja IAB Polska z jednej strony systematyzuje zagadnienia związanie z pomiarem efektywności komunikacji online, a z drugiej pełni rolę słownika zawierającego kluczowe pojęcia
z obszarów pomiaru marketingu i reklamy.
Leksykon – pomiar efektywności komunikacji cyfrowej” został przygotowany przez ekspertów rynkowych pod okiem Zespołu Badawczego IAB Polska złożonego z przedstawicieli największych firm badawczych w Polsce.

Premiera Leksykonu będzie miała miejsce w trakcie panelu eksperckiego, który odbędzie się 14 października o godzinie 10:00 na stronie IAB Polska na Facebooku. Zaproszeni eksperci, którzy współtworzyli publikację, będą dyskutować na temat dynamiki rozwoju rynku reklamy cyfrowej
w kontekście jego analizy.

Na pierwszą część Leksykonu składają się artykuły eksperckie, które analizują kluczowe kierunki komunikacji cyfrowej: budowanie świadomości marki, wizerunku i zaangażowania oraz efektywności podejmowanych działań. Część słownikowa zawiera pełen zbiór najważniejszych pojęć i określeń dotyczących branży marketingowej. Czytelnicy Leksykonu dowiedzą się między innymi, jakie są definicje i funkcje wskaźników pomiaru, zapoznają się z zagadnieniami związanymi z modelami rozliczeniowymi czy pojęciami badawczymi w kontekście efektywności komunikacji online. Oprócz powyższych dwóch części w publikacji znajdują się również studia przypadków, które stanowią najlepszy przykład tego, jak z sukcesem przekuć teorię w praktykę.

- Niniejsze opracowanie kierujemy do wszystkich osób związanych z branżą marketingu online zarówno po stronie reklamodawców, jak i usługodawców. Będzie ono przydatne ekspertom, którzy chcą odwołać się do oficjalnych branżowych definicji, jak i osobom rozwijającym swoje kompetencje w zakresie marketingu - Leksykon zawiera szereg haseł objętych szkoleniem DIMAQ. To niezwykłe źródło wiedzy dla wszystkich tych, którzy zamierzają zgłębiać tajniki pomiaru efektywności projektów wykorzystujących komunikację cyfrową – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Leksykon składa się z:

- omówienia trzech kluczowych obszarów dotyczących efektywności komunikacji cyfrowej w podziale na działania skupiające się na budowaniu znajomości marki, tworzeniu wizerunku i wzbudzania zaangażowania oraz efektywności. Każdy z rozdziałów zawiera omówienie typowych działań online, które są podejmowane w ramach postawionych celów kampanii, w następnej kolejności przedstawiono zagadnienia związane z ich pomiarem,

- studiów przypadku, które prezentują, jak w praktyce można mierzyć efektywność działań reklamowych online,

- słowniczka, który wyjaśnia co oznaczają poszczególne terminy związane z marketingiem online. W tej części nie skupiono się wyłącznie na pomiarze efektywności, ale także na hasłach, które są ważne dla zrozumienia mechanizmów działań reklamowych w internecie.

 

IAB Polska zaprasza na panel ekspercki na temat dynamiki rynku badawczego i gotowości firm na zachodzące zmiany.

Premiera Leksykonu IAB Polska odbędzie się podczas panelu eksperckiego, który będzie transmitowany na stronie IAB Polska na Facebooku.

Termin: 14 października, 10:00 

Moderatorka: Karolina Chołuj, Dyrektor, Business Planning w Mindshare  

Paneliści: 

  • Tomasz Wileski, CEO, islay 
  • Michał Zajdel, Media&Digital Associate Director, Kantar 
  • Michał Szczur, Digital Activation Manager, Mindshare 

 Podczas panelu zaproszeni eksperci poruszą między innymi następujące kwestie:

  • Jakie wyzwania i szanse wiążą się z różnorodnością dostępnych obecnie wskaźników?
  • Czy rynek badań nadąża za rozwojem komunikacji cyfrowej?
  • Czy wszyscy są gotowi do prawdziwej weryfikacji efektywności kampanii? 

 

Za udział w wydarzeniu osoby z certyfikatem DIMAQ otrzymają 2 punkty recertyfikacyjne, a za aktywny udział w panelu – dodatkowe 2 punkty. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.