Jak przyciągnąć gości do apartamentu na wynajem?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Kluczowym wyzwaniem właściciela nieruchomości wynajmowanej krótkoterminowo jest zapewnienie jak największego obłożenia z zachowaniem satysfakcjonującej rentowności. Jak przyciągnąć gości do apartamentu, a dzięki temu zwiększyć swoje zyski?
Lokalizacja z atutami
Rosnąca liczba osób inwestujących w apartamenty na wynajem sprawia, że coraz trudniej zwiększać zyski z takiej działalności. Właściciel nieruchomości musi szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Jak to zrobić? Warto zacząć od zaznaczenia atutów lokalizacji swojego apartamentu. Jeśli dysponujemy nieruchomością nad morzem i nie jest ona usytuowana w pierwszej linii brzegowej, warto podkreślić bliskość centrów rozrywkowych lub niewielki ruch turystów, co z pewnością docenią goście oczekujący spokoju. Domek w górach, nawet jeśli nie jest zlokalizowany blisko wyciągu narciarskiego, może być dobrym wyborem dla miłośników górskich wędrówek czy odpoczynku z dala od wielkomiejskiego zgiełku. I to przez cały rok! Miejski apartament będzie z kolei ciekawą alternatywą wobec hotelu dla osób podróżujących w celach biznesowych.
Odpowiednie wyposażenie
Niezależnie od tego, gdzie jest zlokalizowany apartament, warto zadbać o jego odpowiednie wyposażenie. Styl, w jakim zostanie urządzony, powinien odpowiadać grupie docelowej, do której skierowana jest oferta. Trzeba jednak pamiętać, że nawet budżetowe akcesoria muszą być dobrej jakości. Porządny sprzęt będzie działał długo bez konieczności regularnych napraw, co ma zasadnicze znaczenie dla rentowności wynajmu. Nie wolno zapominać też o koniecznych drobiazgach, czyli regularnym uzupełnianiu artykułów higienicznych, a w razie potrzeby także brakujących elementów wyposażenia, jak sztućce czy talerze. Nie bez znaczenia jest również możliwość zapewnienia szybkich napraw i pomocy technicznej dla gości. W przypadku gdy właściciel nie posiada takich umiejętności, samodzielna obsługa może okazać się kłopotliwa albo wymagać zaangażowania sporej ilości czasu z jego strony.
Kontakt z gośćmi
Dla zapewnienia większego obłożenia apartamentu, warto rozważyć współpracę z podmiotem, który profesjonalnie zajmie się zarządzaniem wynajmowaną nieruchomością i odciąży właściciela, nie tylko w zakresie uzupełniania artykułów jak kawa i herbata. Dobrym przykładem jest moment przekazania kluczy. To jeden z kluczowych momentów kontaktu gościem. Ma on zasadnicze znaczenie dla wrażenia, jakie zrobimy na przyjeżdzających. Odpowiednia reakcja na opóźniający się przyjazd czy też konieczność przypomnienia adresu wpływają na to, jaką opinię przekażą innym. Dyspozycyjność właściciela musi być na bardzo wysokim poziomie, jeśli decyduje się on na samodzielne zarządzanie wynajmem. Opcjonalnie może także zainwestować w rozwiązania umożliwiające self check-in, np. zamki elektroniczne pozwalające na samodzielnie zameldowanie. Jednak sytuacji, w których dostępność jest kluczowa dla doświadczenia gościa, jest więcej. W dobie tysięcy ofert online wygrywa ten, kto sprawnie odpowiada na zapytania potencjalnych gości, kto jest aktywny w promowaniu swojej nieruchomości. Dobre opinie zalezą także od czasu reakcji na zgłoszone problemy w trakcie pobytu.
Zwiększenie obłożenia
Operator najmu jest w stanie podpowiedzieć, jak wyposażyć mieszkanie, a także zadbać o stan techniczny i czystość apartamentu. Coraz częściej w najmie krótkoterminowym stosuje się też dynamiczne zarządzanie cenami, które zmieniają się w zależności od sezonu i zapotrzebowania klientów. Profesjonalny zarządca nieruchomości śledzi na bieżąco sytuację rynkową, konkurencyjne oferty i dopasowuje do nich poziom cen. Dzięki temu w chwilach największego zainteresowania ceny będą wyższe, generując stosowne zyski dla właściciela. Poza sezonem będą natomiast tak kalkulowane, by zapewnić jak największe obłożenie. Jeśli na przykład w mieście jest planowana duża impreza turystyczna albo dzielnica decyduje się na zorganizowanie ciekawego eventu, który ściągnie rzesze odwiedzających, operator najmu automatycznie dopasuje ceny nieruchomości do potrzeb rynku. Na życzenie właściciela może też zająć się rozliczeniami z dostawcami mediów oraz wspólnotą mieszkaniową.
Na obłożenie lokalu, a co za tym idzie zyskowność, ogromny wpływ mają opinie gości, którzy już go odwiedzili. Nieocenione są ich rekomendacje. Warto więc pamiętać, że jeśli zgłaszają oni uwagi, trzeba na nie reagować od razu. Wiarygodność i rzetelność właściciela są w tym biznesie szczególnie istotne, przekładając się na pozytywny wizerunek nieruchomości wśród odwiedzających.
Kamil Kosior
CEO Lloyd Group
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.
Prawo
W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania
W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.