Komunikaty PR

Jak się pracuje w tabloidzie, a jak trafić do Tworek… jako psychiatra?

2021-02-11  |  10:55
Biuro prasowe

Jak wygląda praca w tabloidzie? – Chodzi o to, żeby o skomplikowanych sprawach pisać w taki sposób, żeby wszyscy zrozumieli. I to jest trudniejsze – mówi Jan Bolanowski, redaktor prowadzący „Fakt Biznes”, w jednym z najnowszych filmów opublikowanych na platformie edukacyjnej azir.edu.pl. Czym różni się psychiatra od psychologa i jak długo musi się uczyć, żeby móc skutecznie leczyć pacjentów, opowiada zaś Konrad Jurczakowski, lekarz rezydent w szpitalu psychiatrycznym w Tworkach.

Na platformie edukacyjnej azir.edu.pl regularnie zamieszczane są nowe filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla AZiR, można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym AZiR jest Żabka Polska.

 – Nie jest trudno pisać o finansach dla gazety specjalistycznej, znacznie trudniej jest napisać tak, żeby zrozumiała „ciocia na imieninach” czy czytelnik „Faktu”. I to jest naprawdę fajne wyzwanie. Ogranicza nas też forma, bo te teksty są krótsze, więc trzeba być bardziej konkretnym, jeśli chodzi o język – tłumaczy Jan Bolanowski, absolwent Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Jak dobierane są tematy w „Fakcie”? Przede wszystkim pod kątem tego, co jest ważne dla czytelników. Pomaga w tym doświadczenie, ale też badania i burze mózgów na kolegiach redakcyjnych. – Staramy się trzymać zawsze rękę na pulsie. Zarówno gazeta codzienna, jak i portal, to wydawnictwa newsowe – podkreśla Bolanowski. I chociaż samych newsów jest sporo, są też tzw. evergreeny, czyli kwestie ciągle aktualne, o których można pisać zawsze, jak np. zmiany w podatkach. Jak wyglądała zawodowa droga redaktora prowadzącego „Fakt Biznes”? Jak rozpocząć staż w redakcji „Faktu”? Tego również można dowiedzieć się z wypowiedzi Jana Bolanowskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/jak-wyglada-praca-w-tabloidzie/

Czym się różni psychiatra od psychologa? – Psychiatra jest lekarzem. Ukończył 6-letnie studia na uniwersytecie medycznym, roczny staż oraz specjalizację, która trwa w przypadku psychiatrii 5 lat. Natomiast psycholog to magister, który ukończył 5-letnie studia i od początku zajmował się poznawaniem mechanizmów ludzkiej psychiki, zachowania, myślenia – mówi Konrad Jurczakowski, absolwent II Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, lekarz rezydent w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, znanym jako szpital psychiatryczny w Tworkach. Jak dodaje, psychiatra może wystawić receptę, zwolnienie czy skierowanie do szpitala. Psycholog nie ma takich uprawnień.

Jaki powinien być przyszły psychiatra? – Powinien na pewno być cierpliwy, miły, kulturalny. Psychiatra nie jest od osądzania – gdy przychodzi do niego pacjent, lekarz musi zachować neutralność, nie może przenosić swoich emocji na pacjenta. W psychiatrii relacja pacjent – lekarz jest bardzo ważna – podkreśla Jurczakowski. Jak długo psychiatra musi się uczyć, żeby móc skutecznie leczyć pacjentów? Więcej na ten temat w wypowiedzi Konrada Jurczakowskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/psychiatra-nie-moze-przenosic-emocji-na-pacjentow/

Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl oraz na Facebooku https://www.facebook.com/AZiR.edu/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia Biuro prasowe
2024-05-09 | 12:15

MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia

Tylko 39 proc. menedżerów uważa, że wykładowcami w programach MBA powinna być kadra naukowa polskich uczelni. Zdecydowana większość widzi w tej roli konsultantów i
Edukacja Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
2024-05-07 | 15:52

Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?

Nie daje wytchnienia nawet nocy, zaburzając sen i powodując ciągłe niewyspanie. A dziecko staje się coraz bardziej wycofane i nieobecne.   - Wiemy, jak ważne jest wsparcie
Edukacja Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy
2024-04-30 | 01:00

Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy

PPG (NYSE: PPG) poinformowała, że wyłoniono zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.