Komunikaty PR

Jak skutecznie kształtować doświadczenia klientów?

2021-11-09  |  11:00
Biuro prasowe

Operatorzy centrów handlowych poszukują nowych rozwiązań, które pomogą ułatwić wizytę w przestrzeniach handlowo-rozrywkowych oraz dostarczą klientom pozytywnych wrażeń zakupowych. Najnowsze systemy monitoringu i kontroli dostępu mogą skutecznie wspierać managerów w projektowaniu bezpiecznych przestrzeni zakupowych, dostosowywaniu oferty do nieustannie zmieniających się oczekiwań konsumentów oraz realizowaniu celów sprzedażowych.

 

Centra handlowe powstały w połowie XX w. i od tego czasu nieustannie ewoluują, starając się odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. Przed laty były to domy towarowe mieszczące kilka- kilkanaście sklepów. Dzisiaj tego typu obiekty są znacznie większe i pełnią wiele dodatkowych funkcji: znajdziemy w nich powierzchnie biurowe i co-workingowe, punkty usługowe, kina i restauracje, a same zakupy stały się popularną formą spędzania czasu wolnego. W post-pandemicznej rzeczywistości zarządcy centrów handlowych szukają sposobów na zachęcenie klientów do powrotu do tradycyjnych form robienia zakupów. Zapewnienie konsumentom bezpiecznych i przyjaznych warunków stanowi obecnie jedno z najważniejszych wyzwań branży retail. Nieocenione mogą okazać się najnowsze systemy wizyjne.

 

Nowy typ klienta

Współczesny klient wymaga specjalnego podejścia. Każda minuta spędzona przez niego w centrum handlowym jest bardzo cenna. Kiedy odwiedza dany sklep czy punkt usługowy, chce szybko i sprawnie zaspokoić potrzeby konsumpcyjne, a także spędzić czas w przyjemnej atmosferze. Oczekuje również spersonalizowanej oferty. Ale móc się zrelaksować, podczas całej wizyty musi czuć się przede wszystkim bezpiecznie. Obsługa nowego typu klientów wymaga zatem zintegrowanych działań. Z pomocą przychodzi technologia. Nowoczesne systemy wizyjne, projektowane specjalnie z myślą o branży retail, są w stanie równocześnie monitorować wiele elementów wpływających na doświadczenia konsumentów, w tym np. zliczać osoby przebywające w przestrzeniach galerii czy zapobiegać łamaniu zasad dystansu społecznego i nadmiernemu gromadzeniu się przy kasach i w przestrzeniach restauracyjnych. - Odpowiednio skonfigurowane kamery wyposażone w funkcję IP audio automatycznie powiadomią personel o przekroczeniu dozwolonych limitów osób i nadadzą odpowiedni komunikat zachęcający klientów do skorzystania z oferty innych, mniej zatłoczonych punktów. Ten sam system może również powiadomić operatora np. o przekroczeniu zdefiniowanego progu wizyt w toaletach i konieczności wysłania na miejsce pracowników serwisu sprzątającego – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Bezpieczeństwo i ochrona

Zatłoczone centra handlowe to miejsca, w których dochodzi do licznych kradzieży, aktów wandalizmu czy różnego rodzaju konfliktów międzyludzkich. Pracownicy ochrony muszą mieć zatem oczy i uszy dookoła głowy. Wczesne wykrywanie incydentów pozwala na szybką interwencję oraz umożliwia zapobieganie eskalacji zdarzeń. Inteligentne systemy monitoringu mogą wspierać personel w szybkim reagowaniu na niepożądane aktywności. Kamery wyposażone w funkcję analizy dźwięku wychwycą np. odgłosy kłótni lub tłuczonego szkła i automatycznie zawiadomią operatora o tym, gdzie należy wysłać pracowników ochrony.

 

Tego typu systemy stosuje już wiele centrów handlowych na całym świecie. Np. centrum Le Piazze w Bolonii zmodernizowało swój system monitoringu, dodając do niego urządzenia z funkcjami IP audio. Pasywny system monitoringu został w ten sposób przekształcony w aktywny – dający możliwość szybkiego reagowania i działań prewencyjnych. Urządzenia mogą teraz nadawać komunikaty głosowe na żywo lub emitować wcześniej nagrane wiadomości. Pozwoliło to lepiej zapobiegać niepożądanym zdarzeniom oraz szybciej reagować w sytuacjach awaryjnych. Doprowadziło to również do znacznych oszczędności – zmniejszenie liczby fałszywych alarmów spowodowało, że ekipy ochroniarskie interweniowały znacznie rzadziej.  

 

Podejmowanie decyzji w oparciu o twarde dane

Projektowanie spójnego i spersonalizowanego doświadczenia wymaga zrozumienia potrzeb klienta. Najnowsze systemy wizyjne są w stanie dostarczyć odpowiedzi na szereg pytań, które mogą znacznie ułatwić pracę managerów i zarządców obiektów handlowo-usługowych, np. jakie są jego nawyki zakupowe, gdzie lubi spędzać najwięcej czasu i jak długo przebywa w centrum handlowym. – Dzięki kamerom sieciowym z funkcją analiz opartych na technologii sztucznej inteligencji, detaliści i managerowie zyskują dostęp do niezwykle cennych danych dotyczących zachowań zakupowych klientów i mogą precyzyjnie dostosowywać swoją ofertę do preferencji poszczególnych grup demograficznych. Statystyki pochodzące z urządzeń zliczających klientów mogą służyć do planowania strategii marketingowych, co pozwala zwiększać wyniki sprzedażowe oraz daje gwarancję, że dotrzemy do klientów z właściwym przekazem w odpowiednim czasie – dodaje Dagmara Pomirska.

 

Niezwykle cenne w tym kontekście są również dane dotyczące produktów, przy których zatrzymują się klienci lub stref, w których spędzają najwięcej czasu. Właściciele sklepów mogą wykorzystywać te informacje, aby zrozumieć, co przyciąga klienta, a co rozprasza jego uwagę. Umożliwia to też lepsze zarządzanie poszczególnymi strefami oraz dostosowywanie wystroju i ekspozycji sklepów do preferencji kupujących. Najnowsze oprogramowanie analityczne umożliwia również mierzenie efektywności konkretnej kampanii oraz pozwala elastycznie dostosowywać jej język i przekaz.

 

Tego typu systemy zastosowano m.in. w Galați Shopping City w Rumunii. Urządzenia zliczające pozwoliły managerom na dokładne przeanalizowanie godzin największego natężenia ruchu i dostosowanie liczebności personelu potrzebnego na poszczególnych zmianach.

 

- Trendy pokazują, że technologia będzie odgrywać coraz większą rolę w kształtowaniu doświadczeń zakupowych klientów oraz projektowaniu innowacyjnych, spersonalizowanych usług. Urządzenia wyposażone w oprogramowanie analityczne są również w stanie skutecznie optymalizować procesy zarządzania centrami handlowymi. Zintegrowane systemy monitoringu w znaczący sposób wpływają również na poprawę bezpieczeństwa oraz ochronę zdrowia konsumentów. Kamery sieciowe z funkcją analizy obrazu coraz powszechniej wykorzystuje się również na parkingach przy centrach handlowych: odpowiednie aplikacje zintegrowane z systemem monitoringu dostarczają kierowcom informacji o dostępnych miejscach parkingowych, a po powrocie z zakupów pomagają im zlokalizować ich samochody – podsumowuje Dagmara Pomirska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.