Komunikaty PR

Jak skutecznie sprzedać ubezpieczenie kredytu?

2020-11-23  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Tabela ( 0.1 MB )

Jak wynika z ankiety Narodowego Banku Polskiego po wcześniejszym bardzo silnym zaostrzeniu polityki kredytowej w reakcji na wybuch pandemii COVID‑19, w III kwartale 2020 r. banki złagodziły kryteria udzielania kredytów mieszkaniowych. Wpłynęło to na znaczący wzrost popytu na kredyty mieszkaniowe, co w badaniu NBP przyznało około 1/3 respondentów. Jedną z przyczyn takiego obrotu spraw jest chęć bezpiecznego lokowania oszczędności. Istotną kwestią przy kredycie jest jego ubezpieczenie. Jak przekonać klienta do tego, że ten dodatkowy obowiązek i obciążenie budżetu domowego jest czymś istotnym i może zadziałać na jego korzyść? Podpowiada nasz Agent Paweł Kulma.

Ubezpieczenie kredytu to przede wszystkim zabezpieczenie dla banku – produkt, który zmniejsza ryzyko związane z udzieleniem finansowania. Jego zadaniem jest zabezpieczyć spłatę kredytu w razie wystąpienia określonego w umowie zdarzenia losowego, które uniemożliwiłoby terminową spłatę zobowiązania.

Bardzo często decyzja o ubezpieczeniu kredytu przyniesie także dodatkowe benefity kredytobiorcy. W przypadku kredytu hipotecznego takie dodatkowe zabezpieczenie jest czasem wręcz obowiązkowe. Często wiążę się ono również z obniżeniem kosztów kredytu czy korzystniejszymi warunkami. W praktyce ubezpieczenie kredytu hipotecznego chroni zarówno bank, jak i kredytobiorcę. Jeśli przez nieoczekiwane zdarzenie takie jak utrata pracy czy choroba, klient nie będzie mógł terminowo regulować rat kredytowych, ubezpieczyciel zapłaci je za niego. Kredytobiorca zyska pewność, że nie wpadnie w długi, bank za to, że zobowiązanie zostanie spłacone.

– Ubezpieczenie nieruchomości pod zabezpieczenie kredytu można podzielić na dwa rodzaje: typowe pod kredyt z cesją na bank lub z pełną ochroną mienia klienta i cesją na bank. Decyzją, którą ofertę wybrać zależy od potrzeb danego klienta. Zawsze przedstawiam pełną ofertę, by to klient mógł zdecydować o kształcie umowy. Jeśli zależy mu na pełnej i kompleksowej ochronie, to najczęściej polecam produkt Generali. Posiadają bardzo dobry i szeroki zakres ochrony, uczciwe warunki i bezproblemową likwidację szkody. Te kwestie są bardzo ważne dla klientów. Zaś ubezpieczenie na życie charakteryzuje się dużo bardziej skomplikowanym procesem wyboru. Tu opcji zabezpieczenia mamy bardzo dużo. Jednak przy ubezpieczeniu zabezpieczającym pod kredyt, sprawa jest mniej skomplikowana – określamy na jaki okres czasu i jaka suma ubezpieczenia, ustalamy czy, stała czy malejąca. Następnie pozostaje nam kwestia kalkulacji składki. Sam proces wystawienia polisy nie jest skomplikowany – mówi Paweł Kulma, właściciel placówki CUK Ubezpieczenia w Wołominie.

Ubezpieczenie jest dla banku dodatkowym zabezpieczeniem bardzo chętnie przez nie wykorzystywanym. Często mają też własne produkty ubezpieczeniowe dla swoich klientów. Warto jednak ją dokładnie przeanalizować, bo nie zawsze są one korzystne dla klienta. Ważne, żeby nie dać się namówić na wszystko, co chce sprzedać bank, ale podjąć świadomą decyzję w zakresie ubezpieczenia, a także innych produktów oferowanych wraz z kredytem. Ta rola spoczywa na doradcach.

– Zadaniem doradcy jest pokazanie swojemu klientowi, że ten dodatkowy obowiązek wcale nie jest przykry. W dzisiejszych czasach, zwłaszcza teraz w czasie pandemii, warto się zabezpieczać. Nasze produkty mają chronić w każdej ewentualności. Przedstaw ofertę językiem korzyści, aby klient wyszedł od ciebie nie tylko zadowolony z załatwienia potrzebnego papieru do kredytu, ale też z poczuciem spokoju. Niech zyska pewność, że cokolwiek się nie stanie w tym przeciwnym świecie ma on zabezpieczenie, które pozwoli mu żyć na podobnym poziomie jak przed zdarzeniem losowym. Musimy pamiętać, że sprzedając produkty ubezpieczeniowe, tak naprawdę sprzedajemy obietnicę ochrony – tłumaczy Paweł Kulma.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Czy bank podniesie marżę, gdy zrezygnuję z polisy na życie? Biuro prasowe
2024-07-31 | 14:00

Czy bank podniesie marżę, gdy zrezygnuję z polisy na życie?

W 2023 r. Polacy zawarli w bankach 4,64 mln ochronnych ubezpieczeń na życie powiązanych z produktami bankowymi, a suma składek w tych polisach sięgnęła 2 mld zł – podaje Polska
Ubezpieczenia Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału?
2024-07-19 | 12:25

Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału?

Tegoroczne lato otworzyło się upałami, synoptycy zapowiadają kolejne fale wysokiej temperatury. Przedsiębiorcy powinni potraktować te zapowiedzi poważnie i jak najlepiej
Ubezpieczenia Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.
2024-07-16 | 10:00

Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.

Rozwijany od 2020 roku startup Petsy stał się w naszym kraju liderem usług opieki nad zwierzętami domowymi. Ich platforma, łącząca właścicieli pupili ze zweryfikowanymi petsitterami,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.