Jak stworzyć flotę intralogistyczną dla centrum dystrybucji e-commerce?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Mając w perspektywie wzrost popytu w kanale online, firma Schäfer Shop zreorganizowała procesy i otworzyła nowe centrum dystrybucyjne. Całościowa koncepcja jego wyposażenia zakładała integrację pracy nowoczesnych wózków widłowych i innowacyjnych przenośników.
Należąca do grupy Schäfer spółka Schäfer Shop to kompleksowy dostawca wyposażenie do biur, magazynów i warsztatów. Zatrudnia 1 000 osób i obsługuje 880 tys. klientów w dziewięciu krajach. Firma funkcjonuje od ponad 45 lat, ale korzysta z ponad 80-letniego doświadczenia spółki-matki. Od 1999 r. umożliwia klientom zakupy online. Obserwując dynamiczne wzrosty w tym sektorze, zdecydowała się na reorganizację procesów logistyki i wzniesienie nowego centrum dystrybucji w niemieckim Wetzlar.
Charakterystyka obiektów, w których dokonano wdrożenia
Logistyka grupy Schäfer w Niemczech działała dotąd w oparciu o dwa obiekty: magazyn w Burbach oraz kompleks w Betzdorf. W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży w kanale e-commerce w 2021 roku uruchomiono centrum dystrybucji w Wetzlar i powołano do życia spółkę Schäfer Shop Logistic Services GmbH. Dzięki temu można było w zwiększyć efektywność realizacji procesów logistycznych. Nową lokalizację poświęcono składowaniu artykułów papierniczych, materiałów biurowych oraz artykułów służących do przechowywania. Dzięki wyeliminowaniu konieczności ich magazynowania w obiektach w Burbach i Betzdorf, można było zwiększyć stopień ich specjalizacji. W Burbach ograniczono się w efekcie do realizowania operacji związanych z takimi grupami produktowymi jak: regały magazynowe, gospodarka odpadami oraz opakowania SSI Schäfer. Z obiektu w Betzdorf obsługiwane są natomiast zamówienia mebli biurowych. – Nasz asortyment liczy w sumie około 125 tys. pozycji. Chcąc zagwarantować szybkie dostawy w przyszłości, zreorganizowaliśmy procesy logistyczne we współpracy z firmą STILL i Schäfer Shop Logistic Services GmbH – mówi Tolga Deveci pełniący w Schäfer Shop funkcję Head of Service and Administration Logistics.
Zastosowane rozwiązanie
Centrum dystrybucji w Wetzlar wyposażono zgodnie z koncepcją zakładającą jednoczesne wykorzystanie nowoczesnych przenośników i regałów firmy SSI Schäfer oraz wózków widłowych STILL. Flota pojazdów liczy łącznie 32 egzemplarze. Do obsługi wielokondygnacyjnych regałów zastosowano wózki wysokiego składowania serii FM-X 14 z systemem preselekcji wysokości podnoszenia. Kompletacja realizowana jest z udziałem siedmiu wózków do kompletacji poziomej STILL OPX 20 oraz czterech wózków do kompletacji pionowej serii OXV 07. Rozładunek i załadunek samochodów ciężarowych powierzono sześciu dwupaletowym wózkom podnośnikowym EXD-S 20, czterem wózkom podnośnikowym ECV 10 i pięciu wózkom unoszącym EXU 18. – Zastosowane w centrum dystrybucji w Wetzlar rozwiązanie jest z założenia skalowalne i gotowe na zwiększenie przepustowości magazynu w przypadku szczytów logistycznych. Kolejnym planowanym krokiem jest optymalizacja w oparciu o doświadczenia w Wetlzar floty intralogistycznej w magazynie w Betzdorf – tłumaczy Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. Komplementarnym elementem umowy na pozyskanie pojazdów było zapewnienie sprawnego serwisu wózków widłowych. Do obsługi flot w obydwu centrach został przypisany technik serwisu będący w stanie niezwłocznie dotrzeć do klienta w razie awarii.
Efekt wdrożenia
Wdrożenie nowoczesnej, zoptymalizowanej pod kątem realizowanych procesów floty wózków elektrycznych pozwoliło uzyskać szereg korzyści. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowej floty. Energooszczędne pojazdy elektryczne pozwalają sprawnie obsługiwać zamówienia przy ograniczeniu śladu węglowego – mówi Tolga Deveci. – Dzięki umowie ze STILL wszystkie kwestie związane z wózkami widłowymi rozwiązuje jeden partner. Pomimo zwiększonej rotacji zapasów, wzrosła w efekcie dostępność wózków i spadły jednostkowe koszty eksploatacji. Jesteśmy wyjątkowo dobrze przygotowani do radzenia sobie ze wszystkimi przyszłymi wyzwaniami – podsumowuje Deveci.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.