Komunikaty PR

Jak wykończyć wielkopowierzchniową nieruchomość

2020-11-23  |  15:00
Biuro prasowe

 

Wille kojarzone są z kilkuhektarowymi posiadłościami z pięknym, dużym budynkiem w stylu dworkowym. Często wyróżniają się ogrodem z licznymi nasadzeniami krzewów, kwiatów i roślin. Obecnie spotkać możemy je głównie na przedmieściach miast. Zamożni klienci często decydują się natomiast na wybudowanie rezydencji, która jest bardziej nowoczesna, a zarazem klasyczna. W odróżnieniu do willi, nie muszą być one duże - ich powierzchnia zaczyna się już od 300 m2. Budowane są np. w stylu amerykańskim, z pięknymi elewacjami i dużymi oknami czy przeszkleniami sięgającymi od podłogi do sufitu.

 

Już na etapie projektowania warto określić, czego jako przyszły mieszkaniec oczekujemy od przestronnego domu. Z pomocą przychodzą wyspecjalizowane biura architektoniczne, których eksperci podpowiedzą, jak najłatwiej połączyć przestrzeń i swobodę z praktycznym wykorzystaniem dostępnego metrażu. Standardy wykończenia szybko się zmieniają.  Obecnie jednym z najlepszych materiałów izolacyjnych jest styropian grafitowy, odporny na praktycznie wszystkie warunki atmosferyczne. Zwłaszcza zimą skutecznie izoluje cały budynek, zapobiegając uciekaniu ciepła. W przypadku ocieplenia dachu stawia się na "pianę pur", która wyróżnia się większymi współczynnikami ciepła niż wełna mineralna. 

 

Klienci coraz większą wagę przykładają do układu pomieszczeń, w szczególności części prywatnych. W przypadku sypialni najważniejszy jest dla nich komfort, powierzchnia, prywatna łazienka oraz garderoba. Dodatkowym atutem będzie bezpośrednie wyjście na taras. Część wspólna powinna być z kolei zaprojektowana w sposób ułatwiający życie domownikom. Doskonałym rozwiązaniem jest otwarta przestrzeń w salonie - mowa tu o coraz częściej spotykanym stylu loftowym, z ogromnym prześwitem do sufitu, sięgającym nawet 8 metrów. Salon połączony z kominkiem oraz bezpośrednim wyjściem bezpośrednio na taras sprzyja klimatycznemu relaksowi. Ważne, by część kuchenna była połączona z jadalnią dla dużego grona rodziny i przyjaciół. 

 

W Polsce, wiele osób budujących domy wielkopowierzchniowe decyduje się nietypowe rozwiązania na kondygnacji -1. Do najbardziej niecodziennych, ale coraz popularniejszych wyborów należą m.in. sala kinowa, w pełni wyposażona prywatna siłownia z profesjonalnym sprzętem do treningów, sauna lub jacuzzi, a także domowe SPA. Dla fanów wieczorowych imprez w gronie przyjaciół sprawdzi się kącik barowy, gdzie będzie można delektować się smakiem wieloletniej whisky czy cygar. W ogrodach standardem stają się baseny i kort tenisowy.

 

Od dłuższego czasu obserwujemy rozwój technologii stosowanej również w budownictwie domów jednorodzinnych. Z pomocą przychodzi szeroka kategoria smart home, umożliwiająca właścicielom sterowanie całym domem z pozycji smartfona. Najczęściej klienci stawiają na bezpieczeństwo. Wybierają czujniki w drzwiach i oknach, sygnalizujące nieproszonego gościa, rolety antywłamaniowe i zdalny dostęp do monitoringu, a dodatkowo także możliwość zdalnej regulacji ogrzewania oraz oświetlenia.

 

Jeśli sami nie chcemy planować budowy od początku do końca, rozwiązaniem jest skorzystanie z pośrednika sprzedaży nieruchomości – w renomowanych biurach znajdą się bowiem umeblowane, gotowe do zamieszkania posiadłości, które szukają nowego nabywcy, ale i oferty nieruchomości w stanie deweloperskim, które klienci zaaranżują według własnego uznania i gustu.

 

Polacy najchętniej decydują się na zakup rezydencji poza miastem, w cichej, spokojnej miejscowości, z dala od zgiełku dużych metropolii. Ważne jest dla nich, by znajdowały się w otoczeniu terenów zielonych, blisko lasów, jezior i gór. Osoby decydujące się na zainwestowanie w wymarzoną posiadłość najczęściej chcą spędzić w niej resztę życia, ale też realizują projekt pod kątem późniejszego przekazania majątku kolejnemu pokoleniu. Inną grupą są natomiast klienci decydujący się zamieszkać w rezydencji tylko przez kilka lat, z zamiarem odsprzedaży nieruchomości z zyskiem. Na takiej transakcji zarobić można nawet od ok. 1 mln zł.

 

Autorem komentarza jest Tomasz Porowski, doradca inwestycyjny ds. nieruchomości z Pantera Invest


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.