Komunikaty PR

Jak wykorzystać wyjazd firmowy do rozwijania employer brandingu?

2022-12-06  |  01:00
Biuro prasowe

Aż 97 proc. polskich firm w ostatnim półroczu prowadziło rekrutację – wynika z badania „Rynek pracy 2022. Półroczny przegląd trendów” realizowanego przez Hays. Najczęściej, bo aż w 99 procentach przypadków, poszukiwano pracowników na stałe. To wyraźny sygnał dla pracodawców, iż – aby zatrzymać pracowników w firmie – powinni podejmować odpowiednie aktywności. Istotne są nowoczesne benefity, dopasowane do potrzeb pracowników. Jednym z nich jest wyjazd firmowy.

Wiele firm funkcjonujących na polskim rynku poszukuje wykwalifikowanych pracowników. Z brakiem talentów boryka się branża IT, a także sprzedaż, produkcja, finanse i księgowość czy inżynieria. W obecnej sytuacji pracodawcy powinni podejmować wszelkie aktywności, aby zatrzymać pracowników na dłużej w firmie. Bowiem konkurencja rośnie.

Wyjazd firmowy elementem employer brandingu

Co trzeci pracownik pragnie wyjazdu firmowego dla siebie, a także dla swoich rodzin. Dane pokazują, że osoby zatrudnione wymagają od pracodawców podejmowania dodatkowych aktywności. Dla współczesnego pracownika pensja stanowi tylko jeden z elementów zatrudnienia.  

Budowanie marki pracodawcy odgrywa ogromną rolę w procesie pozyskiwania pracowników. Należy podejmować wszelkie działania, które przekonają pracowników i kandydatów, że dana firma stanowi atrakcyjne środowisko pracy. Da możliwości rozwoju i pozyskiwania nowych umiejętności. Wśród najpopularniejszych benefitów znajduje się wyjazd integracyjny. Aby stanowił element employer brandingu powinien być zorganizowany w odpowiedni sposób – uważa Sebastian Kopiej, CEO agencji PR Commplace.

Kluczem do organizacji imprezy integracyjnej na wysokim poziomie jest działanie według strategii. Dokładnie zaplanowany event, z dużą liczbą atrakcji, wpłynie pozytywnie na wizerunek pracodawcy.

Istotne jest profesjonalne podejście do zadania

W jaki sposób zorganizować imprezę, by stała się elementem employer brandingu? Na początku warto zweryfikować potrzeby pracowników. W tym celu pracodawcy powinni przeprowadzić ankietę wśród zatrudnionych. Zapytać, jakiego rodzaju wyjazdu oczekują, dokąd chcą jechać, a także na ile dni. Kolejnym krokiem jest zaangażowanie pracowników w organizację imprezy.

 – Dobra atmosfera w pracy jest kluczowa. Zintegrowani pracownicy nie mają kłopotów z komunikacją, a praca zespołu jest efektywniejsza. Pamiętajmy, że impreza firmowa powinna być szczegółowo zorganizowana. Z dbałością o każdy element. Na początku wybierzmy destynację i odpowiednie miejsce. Hotel powinien posiadać przestrzenie, w których przedsiębiorcy zorganizują wspólne aktywności dla pracowników – dodaje Sebastian Kopiej, CEO Commplace.

Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas organizacji wyjazdu integracyjnego? Warto zadbać o szczegółowy plan, który powinien być odpowiednio wcześnie zaprezentowany uczestnikom. A co jest obecnie na topie wśród aktywności? Wiele firm wybiera turnieje kulinarne, a do udziału w nich zaprasza znane osobistości z telewizji. Kolejnym hitem jest Runnmagedon – sport pomaga dążyć do wspólnego celu i uczy rywalizacji, ale także współpracy.

A dlaczego pracodawcy powinni organizować wyjazdy integracyjne? Duża rotacja na rynku sprawia, że poszukiwane są nowe metody utrzymania pracownika w firmie. Wspólne spędzanie czasu buduje zespół. A to pracownicy są najlepszymi ambasadorami marki. To oni mogą negatywnie bądź pozytywnie wpływać na wizerunek firmy. I warto o tym pamiętać.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.