Komunikaty PR

Jak zarządzać nieruchomością w czasie epidemii?

2020-04-16  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

W skutecznym zarządzaniu nieruchomością w czasie epidemii ma pomóc nowy pakiet rozwiązań specjalnych, który zapewni bezpieczeństwo w miejscu pracy. Składa się on z niezbędnych teraz elementów, takich jak dezynfekcja metodą zamgławiania, czyszczenie środkami wirusobójczymi i zdalny pomiar temperatury przy pomocy kamer termowizyjnych.

 

Utrzymanie czystości, kontrola dostępu, przeglądy instalacji, ochrona – te i wiele innych czynności związanych z obsługą nieruchomości mają niebagatelne znaczenia w sytuacji epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2. Dlaczego? Bo nie wszyscy pracują zdalnie. Fizyczna obecność pracowników jest niezbędna np. w zaawansowanych parkach technologicznych, magazynach, centrach logistycznych i zakładach produkcyjnych. Ich zdrowie musi być jak najlepiej chronione. Konieczne jest zapewnienie bezpieczeństwa, co wymaga natychmiastowej reakcji i efektywnego działania.

 

Aby skutecznie zarządzać nieruchomością w czasie epidemii, należy reagować na bieżąco i dostosowywać zakres usług do zaistniałej sytuacji. – W odpowiedzi na aktualną sytuację rozprzestrzeniania się koronawirusa koniecznie jest wprowadzenie w firmach dodatkowych środków ostrożności – przestrzega Daniel Kwiatkowski, wiceprezes Impel Synergies. Jakie to środki? – Są to pomiary temperatury i wywiady z osobami wjeżdżającymi na teren obsługiwanej nieruchomości, automatyczna awizacja przyjazdu, organizacja wyizolowanych pomieszczeń, częstsze przeglądy i dezynfekcje klimatyzacji, intensyfikacja i zwiększenie częstotliwości sprzątania oraz odkażania klamek czy barierek, a także prewencyjna dezynfekcja instalacji i całych pomieszczeń poprzez zamgławianie – wymienia.

 

Nowy pakiet antywirusowy

Tego typu kompleksowe rozwiązania pomagają zarządzać sytuacją kryzysową, minimalizują ryzyko oraz umożliwiają pracę na terenie nieruchomości przy zachowaniu wymaganych środków ostrożności. W ramach działań ograniczających skutki epidemii Grupa Impel stworzyła pakiet usług specjalnych. Składa się z: dezynfekcji, higieny i ochrony, zdalnego pomiaru temperatury, szybkich rekrutacji oraz bezpiecznej pracy zdalnej.

 

Stan epidemii na całym świecie wymusił na właścicielach i zarządcach obiektów publicznych potrzebę częstego i starannego odkażania pomieszczeń i przestrzeni otwartych. Aby uzyskać jak najlepsze efekty, przeprowadza się dezynfekcję manualną, metodą zamgławiania i metodą ozonowania. Niezbędne jest także dostarczenie preparatów dezynfekujących oraz środków ochrony osobistej w czasie ogromnych deficytów tych towarów na rynku.

 

Bardzo ważnym elementem jest zdalny pomiar temperatury, potrzebny wszędzie tam, gdzie panuje wzmożony ruch. Użycie systemów termowizyjnych pozwala mierzyć temperaturę osób przebywających w grupie. Pomiar bazuje na temperaturze kącików oczu i odbywa się w czasie od 0,1 (czyli w czasie rzeczywistym) do 0,3 sekundy, w zależności od systemu. – Kamery najczęściej montuje się przy wejściu do lobby w biurowcach i przed wejściami do firm produkcyjnych – mówi Jakub Obajtek, dyrektor sprzedaży produktu outsourcing procesowy w Sanpro Synergies – spółce należącej do  Grupy Impel. Wyjaśnia, że zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności zatrzymywania osób do pomiaru, dzięki czemu ruch przebiega płynnie, a system wysyła odpowiednie alerty w przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury ciała. Bardzo istotnym aspektem proponowanej przez Sanpro Synergy metody pomiaru temperatury, odróżniającym ją od standardowych metod termowizyjnych, jest eliminacja wpływu warunków zewnętrznych np. przebywania człowieka na słońcu.

 

Doświadczone firmy z branży FM starają się także zapewnić utrzymanie kompletu załogi w branży handlowej czy logistycznej, co teraz jest nie lada wyzwaniem. – Ułatwiamy naszym klientom utrzymanie ciągłości procesów zapewniając personel w krótkim czasie – wyjaśnia Jakub Obajtek. – Oprócz tego pomagamy zabezpieczyć się przed atakami hakerów i niekontrolowanemu odpływowi istotnych danych firmowych podczas pracy zdalnej – dodaje.

 

Zarządzanie kompleksowe

Rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2 udowodniło, że w zarządzaniu nieruchomością trzeba liczyć się z sytuacjami kryzysowymi i wystąpieniem zdarzeń niepożądanych, które zagrażają zdrowiu i życiu. W takich niecodziennych sytuacjach bardzo istotne jest jednoczesne zarządzanie wieloma procesami dzięki Zintegrowanej Obsłudze Nieruchomości (ZON). Działania są wówczas zsynchronizowane i kontrolowanie przez jedną osobę, sprawującą opiekę nad wszystkimi elementami związanymi z funkcjonowaniem obiektu oraz nad poszczególnymi zespołami pracowników stacjonarnych i mobilnych.

 

Usługa zintegrowana polega nie tylko na dopasowaniu odpowiednich rozwiązań, ale również na synergii między nimi. – W zarządzaniu nieruchomością doskonale sprawdza się model kompleksowej obsługi, który integruje dedykowane rozwiązania z obszaru ochrony fizycznej i technicznej, usługi utrzymania czystości i technicznej obsługi instalacji i urządzeń budynkowych – przybliża Daniel Kwiatkowski, wiceprezes Impel Synergies. – Główną korzyścią jest osiągnięcie optymalizacji kosztowej, organizacyjnej i procesowej. – zauważa. Do tego dochodzi poprawa wskaźników biznesowych, zwiększona efektywność działań oraz prosta i transparentna współpraca z dostawcą.

 

Jednym z priorytetowych celów kompleksowego zarządzania nieruchomością jest zapewnienie bezpieczeństwa i poprawa komfortu pracowników zarówno w sytuacjach kryzysowych, jak również w normalnych okolicznościach. Warto powierzyć wszystkie usługi jednemu dostawcy, pozostawiając sobie jedno zadanie główne – rozwijanie biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Prawo

Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.