Komunikaty PR

Jak zostać hydrosommelierem, muzykiem lub dziennikarzem ekonomicznym?

2021-05-05  |  13:45
Biuro prasowe

Czym zajmuje się hydrosommelier i gdzie można nauczyć się tego zawodu? Jak zostać muzykiem i jak powstał zespół Stach Bukowski? Jak zaczęła się kariera dziennikarska obecnego redaktora naczelnego „Parkietu”? Jak wygląda staż w firmie Benefit Systems? Można się tego dowiedzieć z najnowszych filmów, opublikowanych na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl).

Na platformie zamieszczane są filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla AZiR, można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska.

Już 12 maja o godz. 19:00 na profilu AZiR na Facebooku odbędzie się wydarzenie na żywo pt. „Jak rzucić to wszystko i wyjechać… na Zanzibar”. O tym, jak zmienić swoje życie o 180 stopni, opowie Żelisław Żyżyński – ceniony komentator sportowy, który kilka miesięcy temu zamienił wielkie areny sportowe na piaszczyste wybrzeża Zanzibaru: https://www.facebook.com/events/510779873440307/

Jak hydrosommelier dobiera wodę do posiłku? – W życiu nie sądziłem, że tak ulotna materia, która obiegowo nie ma smaku, nie ma koloru i nie ma zapachu, potrafi tak zmienić całą „zabawę”. Wyobraźmy sobie np. wodę bardzo intensywną, duszną, siarkową. Jak podamy ją do delikatnej ryby z grilla – to nie ma prawa wyjść. Jedno drugie zamęczy, bo ani ta woda nie odświeży smaku ryby, a dodatkowo smak ryby działa z tą siarką, więc wiemy, jaki to będzie efekt: zły – mówi Tomasz Kolecki, hydrosommelier i Wiceprezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich. Zdradza również, co jest sednem tego zawodu: https://azir.edu.pl/wyklad/na-czym-polega-hydrosommelierstwo/

O miłości do muzyki i powstaniu zespołu Stach Bukowski opowiada jego lider Stanisław Bukowski, wokalista i perkusista.  – W sferze naszych marzeń cały czas było, żeby grać profesjonalnie, ale – nie oszukujmy się – do momentu, kiedy to nie nadejdzie, to tak do końca nie dowierza się, że jest na to szansa, bo konkurencja jest bardzo duża. Wytwórnie muzyczne owiane są jakąś mistyczną i magiczną aurą, nie wiadomo w ogóle, kto to jest, kto się tym zajmuje i jak to się robi – przyznaje Bukowski: https://azir.edu.pl/wyklad/jak-wygladaly-poczatki-zespolu-stach-bukowski/

Jakich pracowników szuka Benefit Systems? – Wbrew pozorom przyciągamy osoby związane nie tylko ze sportem czy ze zdrowym stylem życia. Mamy szeroką gamę stanowisk w różnych działach – od zarządzania projektami, poprzez specjalistów ds. IT, handlowców, HR-owców, po kontrolerów finansowych – mówi Małgorzata Frankowska, dyrektor HR w Benefit Systems. Jak dodaje, pierwsza praca często jest poprzedzona krótkim stażem. Z jej wypowiedzi dla AZiR można się również dowiedzieć, jak wyglądają programy stażowe prowadzone w Benefit Systems oraz na jakie benefity mogą liczyć pracownicy: https://azir.edu.pl/wyklad/kto-moze-myslec-o-pracy-w-benefit-systems/

Początki swojej kariery dziennikarskiej wspomina zaś Andrzej Stec, redaktor naczelny Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”. – Pamiętam rozmowę o pracę w jednym z biur maklerskich, kiedy znany makler zapytał mnie, jakie akcje bym kupił, a ja odpowiedziałem, że teraz już bym żadnych nie kupował, tylko raczej trzymał gotówkę. I wtedy dostałem odpowiedź: „A z czego byśmy żyli?”. W związku z tym pracy nie dostałem i siedząc w domu, zobaczyłem ogłoszenie o naborze stażysty do działu gospodarczego „Gazety Wyborczej”. Czyli wielki makler poszedł do pracy jako stażysta za kilkaset złotych, żeby po prostu nie siedzieć w domu – opowiada. W rozmowie z AZiR zdradza również, dlaczego, mimo propozycji, nie wrócił do pracy w biurze maklerskim i co go urzekło w zawodzie dziennikarza: https://azir.edu.pl/wyklad/od-maklera-do-dziennikarza-ekonomicznego/

Partnerem AZiR jest Program Kariera, tworzony przez Polską Radę Biznesu, a patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl i podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl oraz na Facebooku https://www.facebook.com/AZiR.edu/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.