Komunikaty PR

Jak zostać sportowcem, lekarzem lub dziennikarzem? - nowe wykłady na AZIR.edu.pl

2020-10-15  |  14:05
Biuro prasowe

Medycyna, jak powiedział śp. prof. Religa, to przygoda życia. Są to długie studia, ciężkie, lecz uczą wielu aspektów. Jeśli ktoś chce mieć kontakt z ludźmi, nie tylko pomagać, ale też widzieć satysfakcję na twarzy rodziców leczonego dziecka, to są studia dla niego – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr H. Skarżyński, otorynolaryngolog, na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy, podkreśla zaś, że każdy wybór studiów to kwestia pasji, zaangażowania, zainteresowań, zdolności i predyspozycji. Natomiast trzy fundamentalne cechy decydujące, czy ktoś ma szansę na sukces w dziennikarstwie, przedstawia słuchaczom AZiR ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu podlasie24.pl.

Na stronie azir.edu.pl ludzie sukcesu opowiadają o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla Akademii, można oglądać bezpłatnie.

Piotr H. Skarżyński, absolwent zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym uzyskał tytuł doktora nauk medycznych, a następnie tytuł doktora habilitowanego, zaznacza, że studiując medycynę, trzeba być oczywiście przygotowanym na ciężką pracę i dużo nauki. – Warto się interesować pewnymi rzeczami, od przyrody, po chemię i różne eksperymenty, żeby mieć łatwiej, ale nie tylko takie osoby się nadają na te studia – mówi Piotr H. Skarżyński, znany otorynolaryngolog, członek zarządu Centrum Słuchu i Mowy Medincus. Czego konkretnie można spodziewać się na studiach medycznych? O tym można się przekonać, słuchając wypowiedzi Piotra H. Skarżyńskiego: https://azir.edu.pl/wyklad/medycyna-to-przygoda-zycia/.

– Każdy wybór studiów to jest sprawa pasji, zaangażowania, zainteresowania, zdolności i predyspozycji – zaznacza Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy w miniwykładzie dla Akademii Zarządzania i Rozwoju. Panu Andrzejowi nie sposób odmówić pasji i zaangażowania. Może to potwierdzić każdy, kto oglądał choć jeden mecz komentowany przez tego znanego trenera, absolwenta Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

Andrzej Strejlau podkreśla decydującą rolę wszechstronnego wykształcenia i twierdzi, iż będzie ona z czasem jeszcze bardziej rosła. – Moment wykształcenia i potem dokształcania się czeka również dzisiejszą młodzież, bez względu na to, jaki kierunek obiorą, co ich zainteresowało, w czym się chcą rozwijać – opowiada słuchaczom AZiR. Jaki był jego najważniejszy egzamin życiowy? Warto posłuchać: https://azir.edu.pl/wyklad/rola-wszechstronnego-wyksztalcenia-bedzie-rosla/.

 – Od dziennikarza wymagana jest znaczna kreatywność, nie może być to praca odtwórcza - mówi natomiast ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu regionalnego Podlasie24.pl, absolwent Teologii na Papieskim Uniwersytecie Św. Krzyża w Rzymie. W swoim wykładzie dla nowej platformy edukacyjnej ten wieloletni dziennikarz wyróżnia trzy fundamentalne cechy decydujące o tym, że ktoś ma szanse osiągnąć sukces w dziennikarstwie. – Osoba, która chce zostać dziennikarzem, musi być kontaktowa i nie może się bać relacji z innymi ludźmi – twierdzi. Przypomina, że dziennikarz to zawód ściśle związany z pracą z ludźmi, który nie polega wyłącznie na godzinach spędzanych przed monitorem komputera.

Według  ks. Andrzeja Sochala, dziennikarstwo to z pozoru zawód wewnętrznie sprzeczny. Z jednej strony wymagane są kreatywność, zdolność do swobodnego posługiwania się piórem (czy współcześnie raczej klawiaturą) i znaczna doza artystycznego wręcz podejścia, z drugiej zaś niezbędne są również rzeczowość, umiejętność ustalania faktów i dochodzenia prawdy, a także świetna organizacja. Więcej o cechach potrzebnych dziennikarzowi można dowiedzieć się z wypowiedzi dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/trzy-fundamentalne-cechy-dobrego-dziennikarza/.

Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają.

Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.