Komunikaty PR

Jak zostać sportowcem, lekarzem lub dziennikarzem? - nowe wykłady na AZIR.edu.pl

2020-10-15  |  14:05
Biuro prasowe

Medycyna, jak powiedział śp. prof. Religa, to przygoda życia. Są to długie studia, ciężkie, lecz uczą wielu aspektów. Jeśli ktoś chce mieć kontakt z ludźmi, nie tylko pomagać, ale też widzieć satysfakcję na twarzy rodziców leczonego dziecka, to są studia dla niego – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr H. Skarżyński, otorynolaryngolog, na platformie edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy, podkreśla zaś, że każdy wybór studiów to kwestia pasji, zaangażowania, zainteresowań, zdolności i predyspozycji. Natomiast trzy fundamentalne cechy decydujące, czy ktoś ma szansę na sukces w dziennikarstwie, przedstawia słuchaczom AZiR ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu podlasie24.pl.

Na stronie azir.edu.pl ludzie sukcesu opowiadają o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane specjalnie dla Akademii, można oglądać bezpłatnie.

Piotr H. Skarżyński, absolwent zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym uzyskał tytuł doktora nauk medycznych, a następnie tytuł doktora habilitowanego, zaznacza, że studiując medycynę, trzeba być oczywiście przygotowanym na ciężką pracę i dużo nauki. – Warto się interesować pewnymi rzeczami, od przyrody, po chemię i różne eksperymenty, żeby mieć łatwiej, ale nie tylko takie osoby się nadają na te studia – mówi Piotr H. Skarżyński, znany otorynolaryngolog, członek zarządu Centrum Słuchu i Mowy Medincus. Czego konkretnie można spodziewać się na studiach medycznych? O tym można się przekonać, słuchając wypowiedzi Piotra H. Skarżyńskiego: https://azir.edu.pl/wyklad/medycyna-to-przygoda-zycia/.

– Każdy wybór studiów to jest sprawa pasji, zaangażowania, zainteresowania, zdolności i predyspozycji – zaznacza Andrzej Strejlau, były piłkarz, trener i wybitny komentator sportowy w miniwykładzie dla Akademii Zarządzania i Rozwoju. Panu Andrzejowi nie sposób odmówić pasji i zaangażowania. Może to potwierdzić każdy, kto oglądał choć jeden mecz komentowany przez tego znanego trenera, absolwenta Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

Andrzej Strejlau podkreśla decydującą rolę wszechstronnego wykształcenia i twierdzi, iż będzie ona z czasem jeszcze bardziej rosła. – Moment wykształcenia i potem dokształcania się czeka również dzisiejszą młodzież, bez względu na to, jaki kierunek obiorą, co ich zainteresowało, w czym się chcą rozwijać – opowiada słuchaczom AZiR. Jaki był jego najważniejszy egzamin życiowy? Warto posłuchać: https://azir.edu.pl/wyklad/rola-wszechstronnego-wyksztalcenia-bedzie-rosla/.

 – Od dziennikarza wymagana jest znaczna kreatywność, nie może być to praca odtwórcza - mówi natomiast ks. Andrzej Sochal, dyrektor Katolickiego Radia Podlasie i portalu regionalnego Podlasie24.pl, absolwent Teologii na Papieskim Uniwersytecie Św. Krzyża w Rzymie. W swoim wykładzie dla nowej platformy edukacyjnej ten wieloletni dziennikarz wyróżnia trzy fundamentalne cechy decydujące o tym, że ktoś ma szanse osiągnąć sukces w dziennikarstwie. – Osoba, która chce zostać dziennikarzem, musi być kontaktowa i nie może się bać relacji z innymi ludźmi – twierdzi. Przypomina, że dziennikarz to zawód ściśle związany z pracą z ludźmi, który nie polega wyłącznie na godzinach spędzanych przed monitorem komputera.

Według  ks. Andrzeja Sochala, dziennikarstwo to z pozoru zawód wewnętrznie sprzeczny. Z jednej strony wymagane są kreatywność, zdolność do swobodnego posługiwania się piórem (czy współcześnie raczej klawiaturą) i znaczna doza artystycznego wręcz podejścia, z drugiej zaś niezbędne są również rzeczowość, umiejętność ustalania faktów i dochodzenia prawdy, a także świetna organizacja. Więcej o cechach potrzebnych dziennikarzowi można dowiedzieć się z wypowiedzi dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/trzy-fundamentalne-cechy-dobrego-dziennikarza/.

Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają.

Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.