Komunikaty PR

Jak zwiększyć bezpieczeństwo transportu?

2021-01-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Zapewnienie bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw to jedno z głównych wyzwań, z którymi mierzą się firmy logistyczne i transportowe. Międzynarodowy i krajowy transport towarów narażony jest na kradzieże, co potwierdzają dane z najnowszego raportu stowarzyszenia TAPA (region EMEA), które wskazują na wzrost ich liczby o 10,3% rok do roku. Elementem, który podniesie bezpieczeństwo, jest elektroniczna plomba TrackLock 2.0 firmy Silny&Salamon, o której skuteczności przekonała się m.in. skandynawska firma kurierska PostNord. W najbliższych dniach będzie można bezpłatnie przetestować to zabezpieczenie wraz z dostępem do platformy online.

Cyfryzacja zwiększa wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w transporcie towarowym i logistyce. Jak się okazuje, standardowe zabezpieczenia nie są wystarczające, by ochronić się przed kradzieżą produktów, często o wysokiej wartości, a zarazem łatwych do sprzedaży na rynku wtórnym. Jak wynika z raportu TAPA, aż do 70,1% strat dochodzi na terenie niestrzeżonych placów parkingowych, więc dzięki zabezpieczeniom nowego typu, zarządzający firmami transportowymi i kierowcy, mogą być spokojni o bezpieczeństwo ładunku. Dodatkową korzyścią stosowania inteligentnych rozwiązań do zabezpieczania transportu jest także zmniejszenie emisji spalin poprzez możliwość optymalizacji tras na podstawie zbieranych danych.

Inteligentne zabezpieczenia

Do kontroli łańcucha dostaw na każdym etapie przydatne są plomby elektroniczne z wbudowanymi modułami GPS, GSM, RFID, BT, które zapewniają dokładny monitoring transportu. Naszym klientom oferujemy plombę elektroniczną TrackLock 2.0, która gwarantuje najwyższy poziom zabezpieczania. Firmom, które najpierw chciałyby sprawdzić to rozwiązanie, proponujemy jego przetestowanie – mówi Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju w firmie Silny&Salamon.

System TrackLock 2.0 (plomba elektroniczna wraz z platformą) działa w koncepcji IoT, dostarczając natychmiastowo informacji o położeniu, przebiegu trasy i statusie w każdym punkcie drogi, tj. plomba otwarta, zamknięta, naruszona. Umożliwia przyznanie dostępu do towarów tylko osobom upoważnionym, dzięki uzbrajaniu plomby na kilka sposobów: przy użyciu kart RFID, platformy web, aplikacji mobilnej, SMS, BT lub kodu PIN. Co ważne, rozwiązanie można zintegrować z dowolnym systemem zarządzania, co stanowi doskonałą bazę do optymalizacji procesów, dzięki łatwemu dostępowi do statystyk i analiz w czasie rzeczywistym.

Sprawdzone w skandynawskich warunkach

Firma kurierska PostNord, która zastosowała w swojej flocie plomby TrackLock 2.0 zredukowała liczbę kradzieży na placu kontenerowym, a w razie próby włamania jest w stanie szybko reagować. Poza tym, posiada dokładną informację o lokalizacji pojedynczego kontenera pośród setek innych. Doświadczenie pokazuje, że elektroniczne plomby świetnie sprawdziły się w trudnych warunkach atmosferycznych.

Zabezpieczenia dobrane do potrzeb

Nowoczesne systemy oparte na rozwiązaniach IoT, pozwalające na skuteczne zabezpieczenie naczep i ładunków, usprawniają procesy firm logistycznych. Ich uzupełnieniem są plomby tradycyjne, wyposażone w mechanizmy zabezpieczające. Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju w firmie Silny&Salamon, rekomenduje bezpłatną analizę przedwdrożeniową u klienta, która pozwala dobrać właściwe zabezpieczenia i zwiększyć stopień bezpieczeństwa towarów i miejsc.

Choć dysponujemy szeroką ofertą, niejednokrotnie projektujemy i wdrażamy indywidualne rozwiązania po to, by spełnić specyficzne potrzeby klientów. Możemy to robić, dzięki 30-letniemu doświadczeniu, wieloletniej współpracy z renomowanymi producentami, własnej drukarni i dostępowi do światowych innowacji – podkreśla.

Kategorią plomb z oferty, które bardzo dobrze zabezpieczają środki transportu, magazyny, pojemniki, beczki czy szafy, są metalowe plomby linkowe typu LINK SAL G. Pozwalają one wprowadzić dodatkowe elementy, które zwiększają poziom bezpieczeństwa i usprawniają procesy logistyczne, takie jak trwałe nadruki laserowe z numeracją, logotypami czy kodami kreskowymi.   

Natomiast solidne plomby Plastic SIL 12G, sprawdzą się wszędzie tam, gdzie konieczne jest zabezpieczenie transportu produktów, umieszczonych w workach. Zwiększona liczba kolców zapobiega zsunięciu się z worka, a duża flaga umożliwi naniesienie dodatkowych informacji lub naklejanie etykiet.

Rozwiązania cyfrowe oparte o najnowocześniejsze technologie to najwyższy poziom zabezpieczeń, który dostarcza też informacji służących optymalizacji procesów w firmach. Ich dopełnieniem są też fizyczne zabezpieczenia, które dają klientom poczucie pewności, że towary i miejsca są zabezpieczone przed manipulacją, nieuprawnionym wejściem czy kradzieżą. By skutecznie podnieść bezpieczeństwo w transporcie, warto zapoznać się z szerokim wachlarzem rozwiązań, skorzystać z wiedzy i doświadczenia sprawdzonego partnera.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.