Komunikaty PR

Jaki będzie tegoroczny Cyber Week oraz Black Friday? Co potanieje najbardziej?

2022-11-21  |  12:53
Biuro prasowe

Sprzedaż online spadła ostatnio o 7% na całym świecie, ponieważ konsumenci czekają na świąteczne rabaty. Kupujący wstrzymują się z zakupami do Cyber Week, w nadziei na uzyskanie najbardziej atrakcyjnych ofert.

Według danych Salesforce za okres od 11 do 14 listopada 2022 przedświąteczna sprzedaż online spadła w porównaniu z rokiem 2021 - spadek wyniósł 7% w skali całego świata.  

Poprzez rosnące ceny (inflacja), wzrastające stopy procentowe i niższe zaufanie konsumentów, sprzedawcy detaliczni są pod większą niż kiedykolwiek presją, aby dostarczyć lepszą wartość oferowanych produktów i w ten sposób przykuć uwagę wrażliwych cenowo kupujących podczas Cyber Week. Od programów lojalnościowych, poprzez spersonalizowane oferty, aż po unikalne doświadczenia sklepowe, sprzedawcy będą musieli użyć całego arsenału metod, jednocześnie równoważąc swoje rosnące koszty i presję na marże.

- Sprzedawcy detaliczni po raz kolejny rozpoczęli swoistą grę z rabatami, gdzie realizują wcześniejsze promocje, aby pobudzić popyt - wszystko po to, aby konsumenci czekali na ostatnie i największe oferty rabatów podczas Cyber Week - powiedział Rob Garf, VP i GM of Retail, Salesforce. Na początku sezonu przedświątecznego ruch w sieci był duży, ale sprzedaż online wciąż była niewielka. Oznacza to, że chociaż konsumenci przeglądali sklepy internetowe na początku sezonu, niekoniecznie korzystali z mało atrakcyjnych ofert. Zamiast rezygnować z rabatów, sprzedawcy mogą teraz odnieść duży handlowy sukces, skupiając się na automatyzacji i zwiększeniu produktywności w celu zmniejszenia własnych kosztów i zwalczania rosnącej presji na marże - kontynuował Garf.

 

Salesforce Shopping Index - wczesne wskaźniki świąteczne (1 października - 14 listopada):

Ruch w sieci przed Cyber Week utrzymywał się na dość wysokim poziomie: Cyfrowy ruch wzrósł o 3% w Stanach Zjednoczonych i o 1% na całym świecie, kiedy to konsumenci zaczęli polować na świąteczne prezenty i najlepsze oferty.

Sezon świątecznych zakupów rozkręca się powoli: Podczas gdy konsumenci rozpoczęli przeglądanie ofert dość wcześnie, to przychody z handlu cyfrowego były niezmienne w Stanach Zjednoczonych i spadły o 7% globalnie rok do roku.

Rosnące ceny wymuszają na klientach głębsze sięganie do portfeli: Średnia cena sprzedaży (ASP) wzrosła o 14% w Stanach Zjednoczonych i 8% w ujęciu globalnych w porównaniu do 2020 roku. Nawet z rabatami, konsumenci nadal płacą więcej niż dwa lata temu.

Rabaty „wyparowały” z sieci po październikowym wydarzeniu Prime: Stopy rabatów malały o 16% w Stanach Zjednoczonych i 6% globalnie przez kolejne cztery tygodnie po Prime Day 2022, w porównaniu z tym samym przedziałem czasowym rok wcześniej. Były również o 11% niższe w Stanach Zjednoczonych i na świecie w porównaniu z rokiem 2019 w tym samym okresie. Liczba wiadomości e-mail i komunikatów w ramach marketingu mobilnego spadły o 5% globalnie w tygodniu po Prime Day. Jednocześnie udział sesji chatbotów w obsłudze klienta wzrósł o 44% rok do roku.

 

Kategorie z największymi obniżkami cen:

Niektóre sektory oferowały większe i znacznie lepsze wczesne oferty. Największe zniżki można było znaleźć w następujących kategoriach produktów:

    * Sprzęt AGD (26%)

    * Torebki i bagaż (24%)

    * Ubrania (22%)

    * Uroda, makijaż i uroda, pielęgnacja skóry (21%)

 

Przewidywania Salesforce dotyczące Cyber Week 2022:

 

Przeglądając dane z początku sezonu, Salesforce nakreśla cztery główne trendy, które napędzą ruch zakupowy w sezonie świątecznym:

 

Spowolniony początek sezonu będzie równał się większemu niż oczekiwano zainteresowaniu Cyber Week.

            Przewiduje się, że podczas Cyber Week będzie miała miejsce największa koncentracja zakupów świątecznych. Podczas gdy zakupy świąteczne były w dużej mierze rozłożone na cały listopad w ciągu ostatnich kilku lat, tak w tym roku bardziej cenowo świadomi kupujący wstrzymują się z zakupami w oczekiwaniu na kuszące oferty w późniejszym okresie.

Rabaty mocno wpłyną na decyzje konsumentów, a także pozwolą uwolnić zapasy magazynowe.

            Globalne średnie stopy rabatów prawdopodobnie osiągną poziom 25% podczas Cyber Week 2022. Byłby to wzrost o 12% w porównaniu do 2021 roku, kiedy to detaliści mieli wyjątkowy problem z silnym popytem i jednoczesnym niedoborem zapasów.

 

Największy skok w zniżkach podczas Cyber Week nastąpi w trzech kategoriach:

             - Luksusowe torebki (wzrost 3x)

             - Odzież (wzrost 2x)

             - Produkty z kategorii skincare i do makijażu (wzrost 2x)

 

Ponadto, najlepszym dniem na zakup zabawek i elektroniki będzie prawdopodobnie Cyber Monday, a najlepszymi dniami na zakup odzieży i sprzętu sportowego będą Święto Dziękczynienia i Czarny Piątek.

 

Kup online, odbierz w sklepie (BOPIS) zapewnia natychmiastową satysfakcję z zakupów prezentów.

Dane wskazują, że sprzedawcy odnotują 1,5-2-krotny wzrost liczby zamówień BOPIS oraz zamówień odbieranych w dedykowanych punktach odbioru, a złożonych w Święto Dziękczynienia i Czarny Piątek rano. Kupujący chcą w ten sposób uniknąć kolejek i skorzystać z wczesnych promocji.

Udział zamówień BOPIS podwoił się w ciągu ostatnich czterech dni przed Halloween i osiągnął szczyt 30 października. W miarę zbliżania się terminów ostatecznej wysyłki, aby zdążyć przed świętami, oczekuje się, że konsumenci nadal bardzo chętnie wybierać będą ten rodzaj wysyłki.

Wykorzystanie chatbotów i usług automatycznych wzrośnie. W związku z tym, że firmy koncentrują się na obniżeniu kosztów i zaoszczędzeniu czasu pracowników na obsługę bardziej skomplikowanych pytań od klientów prognozujemy, że podczas Cyber Week, wykorzystanie chatbotów wzrośnie o 43% rok do roku.    

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym? Biuro prasowe
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Polityka

Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.