Jakie powinny być automaty na żywność?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Operatorzy automatów do odbioru przesyłek konsekwentnie szukają rozwiązań, które z perspektywy konsumentów będą jak najbardziej wygodne, wydajne i pozwolą zaoszczędzić jakże cenny czas. W natłoku codziennych obowiązków coraz trudniej wygospodarować chwilę na porządne zakupy, nie wspominając o obecności w domu podczas wizyty kuriera. Automaty na żywność muszą być nie tylko proste w obsłudze, ale przede wszystkim wytrzymałe i odpowiednio dostosowane do zakupów online.
Rynek e-commerce rośnie w skali globalnej bardzo szybko, jednak w Polsce takie rozwiązania wciąż cieszą się umiarkowanym zainteresowaniem konsumentów. Wynika to z wieloletnich przyzwyczajeń, braku świadomości czy rozpoznawalności tego typu usług, ale również jest efektem ograniczonego zaufania do automatów, które przecież muszą utrzymać żywność w odpowiedniej temperaturze i jakości. Warto jednak iść z duchem czasu oraz otwierać się na nową generację klientów, dla których Internet nie jest tylko źródłem wiedzy, lecz w głównej mierze sposobem na optymalizację czasu. Innym aspektem jest rzecz jasna pandemia koronawirusa – przyspieszyła wszelkie możliwe procesy online, których głównym beneficjentem okazał się cały sektor
e-commerce.
Bezpieczeństwo i jakość produktów
Na rynku nie brakuje zaawansowanych technologicznie urządzeń, które pozwalają utrzymywać żywność w odpowiednich warunkach. Automaty umożliwiają przekazywanie zakupów e-grocery z wykorzystaniem specjalnych pojemników utrzymujących temperaturę. Żywność może być w nich bezpiecznie przechowywana. Pozwala to na wydawanie zakupów spożywczych z wykorzystaniem urządzeń działających na zasadach agnostycznych, czyli dostępnych dla wszystkich kurierów.
Pandemia zrewolucjonizowała sposób życia konsumentów. Za naszą zachodnią granicą, w Niemczech automaty z żywnością cieszą się bardzo dużą popularnością. Zakupy w podróży czy w przysłowiowym „biegu” za pomocą smartfona są realizowane coraz chętniej, a jako punkt odbioru wskazuje się właśnie automat. Takie rozwiązanie ułatwia bieżące funkcjonowanie, tym bardziej że czasu na zakupy jest coraz mniej i nie trzeba czekać w domu o określonej porze na wizytę kuriera.
Z perspektywy sieci handlowej, dla której czas pracy kurierów jest bezcenny, dostarczenie kilkunastu zamówień do jednego urządzenia jest bardzo efektywne. Należy jednak mieć na uwadze, że urządzenie z żywnością jest droższe w eksploatacji od zwykłego automatu. Wystarczy wspomnieć o tym, że część skrytek musi uwzględniać funkcję lodówki, co wprost podnosi koszt instalacji oraz użytkowania. Taka maszyna jest również w stanie „obsłużyć” w tym samym czasie mniejszą liczbę klientów niż tradycyjne urządzenie. Nie zmienia to jednak faktu, że najbliższa przyszłość wymusi na producentach i sprzedawcach wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, często bez względu na koszty, tym bardziej że zwrot z inwestycji może okazać się bardzo kuszącą perspektywą.
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.