Komunikaty PR

Jakie szkody likwidujemy sami?

2020-09-16  |  15:00
Biuro prasowe
  • Klienci coraz więcej szkód likwidują samodzielnie w aplikacji, w ubezpieczeniach majątkowych to nawet 25% zgłoszeń – podaje towarzystwo ubezpieczeń Compensa.
  • Zgłaszane szkody to najczęściej kolizje z obowiązkowego OC, zalania z ubezpieczeń majątkowych oraz złamania z NNW.
  • Aplikacja przyspiesza wypłatę odszkodowania – można ją otrzymać nawet po trzech dniach.

W czasie pandemii, w obszarze e-commerce zauważalne są trzy „trendy”: wzrost sprzedaży online, przeniesienie stacjonarnego biznesu do Internetu oraz zmiana zachowań konsumentów. Ostatni z trendów coraz mocniej wpływa na działalność towarzystw ubezpieczeń.

- Innowacyjne przemiany zachodzące w branży świetnie widać w likwidacji szkód. Cyfryzacja tego obszaru to jeden z głównych ubezpieczeniowych trendów technologicznych. Nadrzędnym celem jest w tym przypadku takie wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, aby do minimum ograniczyć czas realizacji zgłoszeń oraz koszty potrzebne do jego obsługi. Umożliwia to m.in. aplikacja do samodzielnej likwidacji szkody, która pozwala w kilka dni otrzymać odszkodowanie bez konieczności kompletowania dokumentacji czy prowadzenia korespondencji – twierdzi Rafał Mosionek, Zastępca Prezesa Zarządu w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.

Kolizje, zalania, złamania. Te szkody likwidujemy w aplikacji

Z danych ubezpieczyciela wynika, że 70% użytkowników podoba się możliwość samodzielnej likwidacji szkody. Aplikacja działa w ramach ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych i NNW. Compensa sprawdziła, jak klienci korzystają z tego rozwiązania – poniżej podsumowanie głównych wniosków analizy.

 

  • Ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC

W szkodach komunikacyjnych klienci likwidują przez aplikację już 14% wszystkich szkód. Najczęściej zgłaszane zdarzenie to oczywiście kolizja z innym pojazdem w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC. W przypadku ponad 40% szkód klienci od razu akceptują propozycję odszkodowania.

 

  • Ubezpieczenia majątkowe

W przypadku spraw majątkowych już 25% klientów decyduje się na zgłoszenie szkody przy użyciu aplikacji. Co drugie zgłoszenie dotyczy zalania, np. w wyniku awarii instalacji wodnej lub z przyczyn pogodowych. Po wykonaniu przez ubezpieczyciela kalkulacji, prawie 70% klientów akceptuje wycenę i zleca wypłatę odszkodowania. Średnia zaakceptowana kwota wynosi ponad 1000 złotych.

 

  • Ubezpieczenie NNW

W przypadku ubezpieczenia NNW średnia wypłata wynosi 370 złotych. Najczęściej likwidowana szkoda dotyczy złamań: kości przedramienia, palca, kości śródstopia czy skręcenia stawu skokowego.

 

- Jeżeli klienci nie zgadzają się z wyceną szkody w aplikacji lub potrzebny jest rzeczoznawca, wówczas zgłoszenie trafia do naszych przedstawicieli. Warto zauważyć, że tu również coraz częściej przydaje się technologia. Widać to zwłaszcza w rosnącej popularności zdalnych oględzin samochodu lub miejsca zdarzenia. W I poł. 2020 roku przeprowadziliśmy w ten sposób ponad jedną czwartą oględzin w ramach polis komunikacyjnych i majątkowych. Dla porównania w I poł. 2019 roku było to odpowiednio tylko 14,1% i 4,3%. W rekordowym kwietniu w czasie epidemii wykonywaliśmy zdalnie ponad 60% oględzin – mówi Rafał Mosionek z Compensy.

Jak działa samodzielna likwidacja szkód?

Obsługa szkód zgłoszonych w aplikacji odbywa się przez Internet i umożliwia otrzymanie odszkodowania w ciągu 3 dni.

Aby tak się stało, poszkodowany klient:

  • nawiązuje kontakt z ubezpieczycielem i odbiera SMS-a z linkiem do aplikacji mobilnej,
  • w aplikacji podaje numer konta do wypłaty, dodaje zdjęcia szkody i jej dokumentację, na wirtualnej makiecie uzupełnia niezbędne informacje o zdarzeniu,
  • czeka, aż ubezpieczyciel oceni wartość szkody i przekaże mu wycenę,
  • zdalnie akceptuje wycenę i na tej podstawie otrzymuje wypłatę.

- Przed pandemią tego rodzaju technologie miały przede wszystkim wpisywać się w bieżące oczekiwania klientów, którzy coraz więcej spraw załatwiają na odległość. Ten rok ujawnił jednak dodatkową wartość rozwiązań cyfrowych, czyli możliwość nieprzerwanego korzystania z usług, gdy lepiej unikać kontaktu z innymi ludźmi. Wdrażanie innowacji to dziś w zasadzie jedyna droga rozwoju dla rynku ubezpieczeń – dodaje Rafał Mosionek.

Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału? Biuro prasowe
2024-07-19 | 12:25

Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału?

Tegoroczne lato otworzyło się upałami, synoptycy zapowiadają kolejne fale wysokiej temperatury. Przedsiębiorcy powinni potraktować te zapowiedzi poważnie i jak najlepiej
Ubezpieczenia Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.
2024-07-16 | 10:00

Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.

Rozwijany od 2020 roku startup Petsy stał się w naszym kraju liderem usług opieki nad zwierzętami domowymi. Ich platforma, łącząca właścicieli pupili ze zweryfikowanymi petsitterami,
Ubezpieczenia Przetwórstwo przemysłowe: 24,2 tys. ofert pracy i rosnące znaczenie ubezpieczeń
2024-07-10 | 13:32

Przetwórstwo przemysłowe: 24,2 tys. ofert pracy i rosnące znaczenie ubezpieczeń

W przemyśle jest największy popyt na pracę – firmy mają 24,2 tys. wakatów. Pracodawcy sięgają po różne sposoby na przyciągnięcie pracowników. Do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Przemysł

Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji

Koszty pracy ludzkiej są nadal niskie, a korzyść z instalacji robota na linii produkcyjnej nie jest jeszcze tak duża. To – według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego – jedna z głównych barier w procesie robotyzacji w Polsce. Jednak dynamicznie rosnące średnie i minimalne wynagrodzenie, a także pogłębiający się niedobór pracowników mogą powoli tę tendencję zmieniać na korzyść robotów. Poza kwestią kosztową wadami, które widzą przedstawiciele firm przemysłowych, są m.in. zależność od stabilnych dostaw energii i technologii zagranicznych dostawców. Problemem nie są jednak kwestie obaw co do wpływu robotów na rynek pracy.

Zdrowie

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które tylko w ubiegłym roku były wzywane do prawie 12 tys. wypadków i pilnych, trudnych przypadków, muszą się ciągle szkolić, żeby być w stanie jak najlepiej pomagać pacjentom m.in. po ciężkich urazach, poparzeniach czy nagłym zatrzymaniu akcji serca. – Szkolenia to podstawa naszego funkcjonowania – podkreśla prof. dr hab. n. med. Robert Gałązkowski, koordynator Mobilnej grupy zabezpieczenia medycznego i wieloletni dyrektor LPR. Lekarze, ratownicy medyczni i pielęgniarze rozpoczęli szkolenia w warszawskim Centrum Edukacji Medycznej – specjalistycznym ośrodku Grupy LUX MED, gdzie mogą ćwiczyć najtrudniejsze techniki zabiegowe, ratujące życie pacjentów, w warunkach jak najbardziej odwzorowujących realia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.