Jeden na pięciu milenialsów: kupuję ubranie, zakładam i potem zwracam do sklepu
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Checkpoint Systems[1], coraz więcej sklepów detalicznych traci potencjalne przychody za sprawą nieuczciwych klientów, którzy zwracają produkty po ich użyciu.
„Wardrobing” to coraz częstsze zjawisko polegające na tym, że klienci kupują odzież, obuwie i inne produkty z zamiarem ich użycia i oddania do sklepu. Firma Checkpoimt Systems, będąca globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań obsługujących cały łańcuch dostaw, od źródła po ostatecznego nabywcę, opublikowała artykuł przeglądowy o wpływie nieuczciwych zwrotów na zyski sklepów oraz dostępnych środkach przeciwdziałających temu procederowi.
Jeden na pięciu milenialsów uprawia wardrobing
Z opublikowanego raportu wynika, że aż 85% handlowców detalicznych stwierdziło, że ma do czynienia z wardrobingiem, a nieuczciwe zwroty wpływają w „dużym” lub „bardzo dużym” stopniu na ich działalność[2] i odbierają co najmniej 13% rocznych zysków z handlu internetowego. To alarmujące dane. Przykładowo, badania wykazały, że 13% konsumentów w Wielkiej Brytanii kupuje odzież z zamiarem jej jednokrotnego użycia[3], a następnie oddania w zamian za zwrot zapłaconej ceny. Wśród milenialsów, tj. osób w wieku 25-34 lat, wskaźnik ten jest jeszcze wyższy ― co piąty przedstawiciel tej grupy otwarcie przyznaje się do nieuczciwego zwrotu towarów.
Jakie są tego przyczyny? Handlowcy podejrzewają, że dużą rolę odgrywają media społecznościowe. Młodzież stosuje wardrobing w celu chwalenia się nowymi zakupami w Internecie. 9% przyznaje, że zrobiło sobie zdjęcie w nowym stroju, aby zamieścić je w mediach społecznościowych lub na vlogu, a następnie zwrócić ubranie[4].
Jak walczyć z wardrobingiem?
Rosnąca popularność wardrobingu staje się dla sprzedaży online jednym z największych problemów. Dostępna jest jednak prosta metoda, która może temu zaradzić.
Przykładem rozwiązania nowej generacji jest nowoczesna etykieta R-Turn Tag. Przeciwdziała ono wardrobingowi w sposób, który nie odstrasza uczciwych klientów. Na odzieży umieszczany jest w widocznym miejscu tag, umożliwiający komfortowe przymierzenie odzieży w domu, ale nie nadający się do użytkowania i późniejszego oddania w celu odzyskania pełnej ceny. Każda firma może umieścić na tym znaczniku własną markę, logo, kolory i dowolnie dobrane komunikaty. Tag jest samodzielnie usuwany przez klienta po podjęciu decyzji o zachowaniu zakupu.
-Temat wardrobingu pojawia się coraz częściej w naszych rozmowach z branżą e-commerce, a badanie pokazało, jak duża jest skala tego zjawiska. Istnieją jednak proste środki, za pomocą których sklepy mogą znacznie ograniczyć liczbę nieuczciwych zwrotów i zakomunikować, że nie pozwolą się łatwo oszukać – komentuje Ewa Pytkowska, szefowa Checkpoint Systems w Polsce
Znacznik R-Turn można przymocować do odzieży w dowolnym miejscu, również na szwie. Powinien on wizualnie odstraszać amatorów wardrobingu, a przy tym być łatwy w użyciu zarówno dla klientów, jak i handlowców.. Klienci mogą natomiast bezpiecznie usunąć znacznik w domu ― wystarczy go przekręcić. Innowacyjny mechanizm blokujący chroni bowiem klientów przed kontaktem ze szpilką.
- Handlowcy powinni sobie uświadomić, że wardrobing jest poważnym problemem, co potwierdziło to badanie. Powinni też znaleźć rozwiązania, dzięki którym ich towary będą chronione i dostępne dla uczciwych konsumentów stanowiących większość. Takimi rozwiązaniami są znaczniki, np. R-Turn Tag czy SharkTag firmy Checkpoint. Warto wprowadzić regułę przyjmowania zwrotów tylko wtedy, gdy na odzieży wciąż znajduje się taki znacznik lub inne podobne urządzenie wraz z załączoną instrukcją. Ograniczy to do minimum nieuczciwe zwroty bez niekorzystnego wpływu na doświadczenia uczciwych klientów – dodaje Ewa Pytkowska.
Więcej informacji można znaleźć w dostępnym do pobrania artykule przeglądowym Jak walczyć z wardrobingiem za pomocą systemów Checkpoint, który jest dostępny na stronie: https://checkpointsystems.com/pl/reports/eradicate-wardrobing-with-checkpoint/
[1] <zostanie dodany link do strony Checkpoint Systems z badaniami w pdf>
[2]https://theloadstar.com/retailers-hit-for-added-transport-costs-as-wardrobing-becomes-the-fashion/
[3]https://edelivery.net/2019/01/fashion-retailers-fail-prioritise-returns-strategy-despite-losing-money-wardrobing/
[4]https://internetretailing.net/industry/industry/asos-leads-the-way-in-ending-wardrobing-trend-that-costs-retail-60bn-a-year-19443

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.