Komunikaty PR

Jurajska przeciw przemocy. W galerii odbędzie się społeczny happening

2023-11-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Skala przemocy wobec najmłodszych ciągle rośnie. Z danych zebranych przy pomocy „Niebieskiej karty” wynika, że rocznie jej ofiarami pada nawet 40 tys. nieletnich. Większość, bo ponad 30 tys., to dzieci wieku od 0 do 13 lat.

To zjawisko, w stosunku, do którego nie można być dłużej obojętnym. Wyrazem tego głośnego sprzeciwu wobec przemocy będzie organizowane w Galerii Jurajskiej wydarzenie pod hasłem „Kochaj nie krzywdź”, które już 2 grudnia przygotuje Stowarzyszenie Miłośników Sportu EFEKT z Częstochowy.

Jego celem będzie zwrócenie uwagi na to, jakie są skutki przemocy wobec nieletnich, a także przypomnienie mieszkańcom Częstochowy i okolic, aby reagować, kiedy jest się świadkiem krzywdy dziecka. Pomoże w tym m.in. happening plastyczny.

Na olbrzymim płótnie kilkanaście dzieci stworzy obraz pokazujący świat bez przemocy, agresji, dyskryminacji i ciągłego poniżania. Nad powstawaniem pracy, ukazującej lepszy świat oczami dziecka, czuwać będzie artysta Wojciech Kołsut.

To jednak nie wszystko. Na scenie będzie można także posłuchać wystąpień na temat skutków i form przemocy, przygotowanych m.in. przez przedstawiciela prewencji Miejskiej Komendy Policji w Częstochowie oraz Agatę Wierny, pełnomocniczkę Prezydenta Miasta Częstochowy ds. Równych Szans.

W trakcie będzie można dowiedzieć się, jakie są formy przemocy w rodzinie i jak jej zapobiegać, a także jakie są zasady równego traktowania bez dyskryminacji ze względu na płeć, orientację seksualną czy pochodzenie. Ponadto odczytane zostaną poruszające historie dzieci na temat przemocy rówieśniczej i domowej, przygotowane w formie listu do przyjaciela.

Całość dopełnią występy taneczne, akrobatyczne i wokalne. Ich zadaniem będzie pokazanie jak ruch, aktywność sportowa czy pasja pozytywnie wpływają na dzieci, ucząc odwagi, poczucia własnej wartości i relacji międzyludzkich. O tę część zadbają: Częstochowski Teatr Tańca, formacja taneczna Bellyteam oraz klub sportowy SMS EFEKT Częstochowa.

– Tego typu wydarzenie społeczne gościmy w Jurajskiej po raz pierwszy. Jest ono wyrazem naszego stanowczego „nie” dla przemocy, zwłaszcza w kontekście niedawnych wydarzeń w Częstochowie, które wstrząsnęły Polską, ale także w kontekście narastającej fali przemocy w domach i szkołach – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

– Formuła wydarzenia została tak opracowana, aby w przestępny sposób zwrócić uwagę mieszkańców regionu na problem, ale także skłonić do działania, uwrażliwiając na zjawisko przemocy w różnej formie. Przygotowany happening dostarcza bowiem solidnej porcji wiedzy, jak pomóc ofiarom. Pokazuje także, oczami i słowami dziecka, jak dramatyczne są skutki zaniedbania, agresji i przemocy – dodaje.

Wśród zaproszonych na happening gości znajdą się: Świetlica Socjoterapeutyczna „Ludki z Blaszanej Budki, Częstochowski Teatr Tańca, formacja taneczna Bellyteam, dzieci ćwiczące akrobatykę i skoki do wody w Stowarzyszeniu Miłośników Sportu EFEKT, policjant z Komendy Miejskiej Policji, artysta Wojciech Kołsut, radna Małgorzata Iżyńska, Agata Wierny - pełnomocniczka Prezydenta Miasta Częstochowy ds. Równych Szans. Wydarzenie realizowane jest wspólnie z Gminą Miastem Częstochowa, Galerią Jurajską, Komendą Miejską Policji, CzTPS oraz przyjaciółmi, którzy wspomagają Stowarzyszenie Miłośników Sportu EFEKT. Happening „Kochaj nie krzywdź” rozpocznie się o godz. 14.00.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.