Komunikaty PR

Już 80 proc. specjalistów IT w Polsce korzysta w swojej pracy z ChatGPT

2023-07-25  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Pracownicy i pracowniczki z branży IT chętnie wspierają się w codziennej pracy narzędziami wykorzystującymi sztuczną inteligencję – na co dzień robi to 94 proc. Ponad połowa firm pozwala na to wszystkim w zespołach IT, a 37 proc. wybranym osobom, w zależności od stanowiska. Ponad 70 proc. specjalistów i specjalistek IT zamierza edukować się w zakresie AI, a prawie 17 proc. planuje przekwalifikowanie się w tym kierunku. 

 

Już 94 proc. polskich specjalistów i specjalistek IT o różnych poziomach doświadczenia wykorzystuje narzędzia AI w codziennej pracy, a 70,5 proc. badanych zamierza edukować się w obszarze używania ich na swoim stanowisku, w związku z rozwojem i upowszechnianiem się tej technologii – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez No Fluff Jobs, polski portal IT z ogłoszeniami o pracy. Natomiast 28,7 proc. obawia się, że w ciągu najbliższych kilku lat sztuczna inteligencja zastąpi ich w pracy. Do roli lub specjalizacji IT związanej z rozwijaniem sztucznej inteligencji planuje przekwalifikować się 16,7 proc. specjalistów i specjalistek IT.

 

W sumie 90 proc. firm pozwala pracownikom wspierać się w pracy AI

Na korzystanie z narzędzi AI w codziennej pracy wszystkim pracownikom i pracowniczkom IT pozwala już 53 proc. polskich firm, natomiast w 37 proc. takie zezwolenie zależy od zajmowanego stanowiska. Część firm podchodzi z dystansem do korzystania przez pracowników i pracowniczki z AI - co dziesiąta zakazuje zespołom IT korzystania ze sztucznej inteligencji. Jako główne powody tego postępowania wskazują obawy o wydajność tych narzędzi oraz przed tym, że wygenerują one kosztowne błędy.

 

AI to technologia na topie, ale musimy pamiętać, że na ten top trafiła całkiem niedawno – komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff JobsO szerokim zastosowaniu mówimy od początku grudnia 2022, narzędzi przybywa w niesamowitym tempie, stąd nie można dziwić się tym pracodawcom, którzy są jeszcze sceptyczni. Tak czy inaczej, przyszłość jest nieubłagana. Koszt treningu AI spada o 70% rok do roku. Już teraz ponad połowa firm pozwala na używanie rozwiązań z tego obszaru przez wszystkich w dziale IT, a prędzej czy później większość organizacji zaadaptuje na własne potrzeby jakieś narzędzia AI i będą to narzędzia w liczbie mnogiej właśnie. Widać po tych firmach, które już z nich korzystają, że efektywność i szybkość działania wzrasta.

 

Ponad 80 proc. specjalistów/specjalistek IT korzysta w pracy z ChatGPT

Zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem w zespołach IT jest ChatGPT, czyli czatbot, którego na co dzień w swojej pracy używa aż 80,2 proc. badanych. Drugie miejsce zajął przeznaczony do wspierania pracy programistycznej GitHub Copilot, z którego korzysta 36,5 proc. badanych, a trzecie GPT-3/4 (26,7 proc. badanych), czyli duży model językowy, który, w przeciwieństwie do ChatGPT, nie jest „filtrowany” ani nastawiony na konwersacyjność.

 

Firmy, które postawią na reskilling i upskilling załogi, mogą zbierać owoce pracy dużo szybciej niż te, które wciąż będą tkwić w starym podejściu – komentuje Paulina Król, Chief People and Operations Officer w No Fluff JobsWystarczy popatrzeć na dane z GitHuba, które uświadamiają nam, że już dziś można pisać kod o połowę szybciej przy użyciu co-pilota. Ale chodzi nie tylko o programowanie, bo HR, marketing czy sprzedaż też mają szereg powtarzalnych zadań, które wkrótce będzie można zautomatyzować lub usprawnić, uwalniając czas pracowników i pracowniczek na inne czynności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.