Komunikaty PR

Już od 15 lat Tchibo realizuje Program WE na rzecz praw człowieka

2023-07-06  |  10:00

Dialog, poprawa warunków pracy oraz wsparcie pracowników to jedne z podstawowych założeń ochrony praw człowieka w łańcuchu dostaw i autorskiego Programu WE, który firma Tchibo powołała 15 lat temu w fabrykach dostarczających produkty marki. Program znacząco wykracza poza standardowe audyty.

Obchodzony 11 lipca Światowy Dzień Ludności, nazywany rocznicą Dnia Pięciu Miliardów, jest doskonałą okazją, by podkreślić, jak ważne są dobrobyt i prawa człowieka, w tym pracowników, zwłaszcza w obliczu zachodzących obecnie zmian cywilizacyjnych i problemów ludnościowych. Znalezienie środków, aby sprostać tym wyzwaniom, a co za tym idzie - skuteczne zapewnienie ochrony praw człowieka, wymagają odpowiedniego poziomu zaangażowania, wrażliwości i wsłuchania się w doświadczenia innych.

Odpowiadając na te wyzwania, firma Tchibo już w 2008 roku zainaugurowała Program Praw Człowieka WE, którego celem jest poprawa warunków pracy ludzi na wszystkich etapach procesu produkcji, a także zapobieganie naruszeniom praw człowieka. Oparty na dialogu z pracownikami każdego szczebla program znacząco wykracza poza standardowe audyty. Aby jednak móc skutecznie wprowadzać pozytywne zmiany w całym sektorze, potrzeba więcej firm, które będą działać na rzecz ochrony podstawowych praw. Właśnie dlatego Tchibo otwiera program WE dla większej liczby firm partnerskich, aby wspólnie pracować nad zapewnieniem poszanowania praw człowieka w globalnych łańcuchach dostaw, również w sektorze produkcji kawy.

Razem ku zmianie

Firma Tchibo poprzedziła niezależne wdrożenie programu WE trzyletnią fazą pilotażową, realizowaną we współpracy z niemiecką agencją rozwoju GIZ. W ciągu 15 lat inicjatywa objęła 436 fabryk w 11 krajach. Aktualnie w programie WE uczestniczy 86 fabryk z siedmiu krajów, w których wytwarzane są produkty Tchibo.

Program Praw Człowieka WE to znacznie więcej niż standardowy audyt. Wyróżnia go zaangażowanie i podejmowanie dialogu przez osoby ze wszystkich szczebli struktury organizacyjnej – od pracownika hali produkcyjnej do dyrektora generalnego fabryki. Takie podejście umożliwia odpowiednio wczesne rozpoznanie potencjalnych problemów i wspólne wypracowanie rozwiązania – w atmosferze porozumienia i dialogu. Zamiast wyłącznie dokumentować stan rzeczy w trakcie audytu, program poszukuje przyczyn łamania praw człowieka i tworzy realne usprawnienia, które zapewnią ich poszanowanie w zakładach produkcyjnych.

Jak się to odbywa? Specjalnie przeszkoleni, lokalni trenerzy pracują w ramach tych samych fabryk przez okres kilku miesięcy, a nawet kilku lat. Wykorzystują innowacyjne metody pracy, umożliwiające zajęcie się takimi kwestiami jak dyskryminacja, molestowanie, czy naruszenia podstawowych praw, które nie są wykrywane podczas standardowych audytów. Służą do tego także odważne rozmowy w bezpiecznej przestrzeni, w której każda osoba może otwarcie i szczerze mówić o nurtujących ją kwestiach, przyczyniając się w ten sposób do wypracowania rozwiązań. Program umożliwia też zgłaszanie skarg bezpośrednio do Tchibo. Tylko za sprawą dostosowanego do potrzeb każdej z fabryk i długofalowego podejścia do programu, możliwe jest znalezienie trwałych rozwiązań i regularne weryfikowanie ich skuteczności.

Nie tylko Tchibo

Tchibo dostrzega znaczenie wspólnych działań. Firma chce nie tylko wprowadzać rozwiązania na swoim podwórku, ma także ambicję, aby dzielić się nimi z innymi, wpływając w ten sposób na pozytywną zmianę w całej branży, nie tylko związanej z artykułami niespożywczymi, ale również z produkcją kawy. Właśnie dlatego Tchibo zachęca do dołączenia do programu WE wszystkich chętnych, przekonując, że tylko wspólne działanie w celu zapewnienia ochrony praw człowieka może przyczynić się do globalnej zmiany.

– Cieszymy się, że w przyszłości jeszcze więcej fabryk i ich pracowników będzie mogło stać się częścią Programu WE. Współpraca z nowymi partnerami pozwoli nam dotrzeć do większej liczby osób w łańcuchach dostaw i doprowadzić do głębokich zmian. W Tchibo rozszerzamy również nasze podejście o dostawców z sektora kawowego – wyjaśnia Tianne Groeneveld, Head of Human Rights w Tchibo.

Zaproszenie do współpracy kolejnych firm nie oznacza, że Tchibo będzie mniej zaangażowane w rozwój inicjatywy. Program WE, obok wszelkich innych działań podejmowanych przez firmę w tym zakresie, wciąż będzie integralną i niezwykle istotną częścią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.

Dodatkowe informacje dotyczące programu WE: https://www.tchibo-nachhaltigkeit.de/en/taking-responsibility/people/we-programme

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.