Komunikaty PR

Już od 15 lat Tchibo realizuje Program WE na rzecz praw człowieka

2023-07-06  |  10:00

Dialog, poprawa warunków pracy oraz wsparcie pracowników to jedne z podstawowych założeń ochrony praw człowieka w łańcuchu dostaw i autorskiego Programu WE, który firma Tchibo powołała 15 lat temu w fabrykach dostarczających produkty marki. Program znacząco wykracza poza standardowe audyty.

Obchodzony 11 lipca Światowy Dzień Ludności, nazywany rocznicą Dnia Pięciu Miliardów, jest doskonałą okazją, by podkreślić, jak ważne są dobrobyt i prawa człowieka, w tym pracowników, zwłaszcza w obliczu zachodzących obecnie zmian cywilizacyjnych i problemów ludnościowych. Znalezienie środków, aby sprostać tym wyzwaniom, a co za tym idzie - skuteczne zapewnienie ochrony praw człowieka, wymagają odpowiedniego poziomu zaangażowania, wrażliwości i wsłuchania się w doświadczenia innych.

Odpowiadając na te wyzwania, firma Tchibo już w 2008 roku zainaugurowała Program Praw Człowieka WE, którego celem jest poprawa warunków pracy ludzi na wszystkich etapach procesu produkcji, a także zapobieganie naruszeniom praw człowieka. Oparty na dialogu z pracownikami każdego szczebla program znacząco wykracza poza standardowe audyty. Aby jednak móc skutecznie wprowadzać pozytywne zmiany w całym sektorze, potrzeba więcej firm, które będą działać na rzecz ochrony podstawowych praw. Właśnie dlatego Tchibo otwiera program WE dla większej liczby firm partnerskich, aby wspólnie pracować nad zapewnieniem poszanowania praw człowieka w globalnych łańcuchach dostaw, również w sektorze produkcji kawy.

Razem ku zmianie

Firma Tchibo poprzedziła niezależne wdrożenie programu WE trzyletnią fazą pilotażową, realizowaną we współpracy z niemiecką agencją rozwoju GIZ. W ciągu 15 lat inicjatywa objęła 436 fabryk w 11 krajach. Aktualnie w programie WE uczestniczy 86 fabryk z siedmiu krajów, w których wytwarzane są produkty Tchibo.

Program Praw Człowieka WE to znacznie więcej niż standardowy audyt. Wyróżnia go zaangażowanie i podejmowanie dialogu przez osoby ze wszystkich szczebli struktury organizacyjnej – od pracownika hali produkcyjnej do dyrektora generalnego fabryki. Takie podejście umożliwia odpowiednio wczesne rozpoznanie potencjalnych problemów i wspólne wypracowanie rozwiązania – w atmosferze porozumienia i dialogu. Zamiast wyłącznie dokumentować stan rzeczy w trakcie audytu, program poszukuje przyczyn łamania praw człowieka i tworzy realne usprawnienia, które zapewnią ich poszanowanie w zakładach produkcyjnych.

Jak się to odbywa? Specjalnie przeszkoleni, lokalni trenerzy pracują w ramach tych samych fabryk przez okres kilku miesięcy, a nawet kilku lat. Wykorzystują innowacyjne metody pracy, umożliwiające zajęcie się takimi kwestiami jak dyskryminacja, molestowanie, czy naruszenia podstawowych praw, które nie są wykrywane podczas standardowych audytów. Służą do tego także odważne rozmowy w bezpiecznej przestrzeni, w której każda osoba może otwarcie i szczerze mówić o nurtujących ją kwestiach, przyczyniając się w ten sposób do wypracowania rozwiązań. Program umożliwia też zgłaszanie skarg bezpośrednio do Tchibo. Tylko za sprawą dostosowanego do potrzeb każdej z fabryk i długofalowego podejścia do programu, możliwe jest znalezienie trwałych rozwiązań i regularne weryfikowanie ich skuteczności.

Nie tylko Tchibo

Tchibo dostrzega znaczenie wspólnych działań. Firma chce nie tylko wprowadzać rozwiązania na swoim podwórku, ma także ambicję, aby dzielić się nimi z innymi, wpływając w ten sposób na pozytywną zmianę w całej branży, nie tylko związanej z artykułami niespożywczymi, ale również z produkcją kawy. Właśnie dlatego Tchibo zachęca do dołączenia do programu WE wszystkich chętnych, przekonując, że tylko wspólne działanie w celu zapewnienia ochrony praw człowieka może przyczynić się do globalnej zmiany.

– Cieszymy się, że w przyszłości jeszcze więcej fabryk i ich pracowników będzie mogło stać się częścią Programu WE. Współpraca z nowymi partnerami pozwoli nam dotrzeć do większej liczby osób w łańcuchach dostaw i doprowadzić do głębokich zmian. W Tchibo rozszerzamy również nasze podejście o dostawców z sektora kawowego – wyjaśnia Tianne Groeneveld, Head of Human Rights w Tchibo.

Zaproszenie do współpracy kolejnych firm nie oznacza, że Tchibo będzie mniej zaangażowane w rozwój inicjatywy. Program WE, obok wszelkich innych działań podejmowanych przez firmę w tym zakresie, wciąż będzie integralną i niezwykle istotną częścią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.

Dodatkowe informacje dotyczące programu WE: https://www.tchibo-nachhaltigkeit.de/en/taking-responsibility/people/we-programme

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.