Komunikaty PR

Już od 15 lat Tchibo realizuje Program WE na rzecz praw człowieka

2023-07-06  |  10:00

Dialog, poprawa warunków pracy oraz wsparcie pracowników to jedne z podstawowych założeń ochrony praw człowieka w łańcuchu dostaw i autorskiego Programu WE, który firma Tchibo powołała 15 lat temu w fabrykach dostarczających produkty marki. Program znacząco wykracza poza standardowe audyty.

Obchodzony 11 lipca Światowy Dzień Ludności, nazywany rocznicą Dnia Pięciu Miliardów, jest doskonałą okazją, by podkreślić, jak ważne są dobrobyt i prawa człowieka, w tym pracowników, zwłaszcza w obliczu zachodzących obecnie zmian cywilizacyjnych i problemów ludnościowych. Znalezienie środków, aby sprostać tym wyzwaniom, a co za tym idzie - skuteczne zapewnienie ochrony praw człowieka, wymagają odpowiedniego poziomu zaangażowania, wrażliwości i wsłuchania się w doświadczenia innych.

Odpowiadając na te wyzwania, firma Tchibo już w 2008 roku zainaugurowała Program Praw Człowieka WE, którego celem jest poprawa warunków pracy ludzi na wszystkich etapach procesu produkcji, a także zapobieganie naruszeniom praw człowieka. Oparty na dialogu z pracownikami każdego szczebla program znacząco wykracza poza standardowe audyty. Aby jednak móc skutecznie wprowadzać pozytywne zmiany w całym sektorze, potrzeba więcej firm, które będą działać na rzecz ochrony podstawowych praw. Właśnie dlatego Tchibo otwiera program WE dla większej liczby firm partnerskich, aby wspólnie pracować nad zapewnieniem poszanowania praw człowieka w globalnych łańcuchach dostaw, również w sektorze produkcji kawy.

Razem ku zmianie

Firma Tchibo poprzedziła niezależne wdrożenie programu WE trzyletnią fazą pilotażową, realizowaną we współpracy z niemiecką agencją rozwoju GIZ. W ciągu 15 lat inicjatywa objęła 436 fabryk w 11 krajach. Aktualnie w programie WE uczestniczy 86 fabryk z siedmiu krajów, w których wytwarzane są produkty Tchibo.

Program Praw Człowieka WE to znacznie więcej niż standardowy audyt. Wyróżnia go zaangażowanie i podejmowanie dialogu przez osoby ze wszystkich szczebli struktury organizacyjnej – od pracownika hali produkcyjnej do dyrektora generalnego fabryki. Takie podejście umożliwia odpowiednio wczesne rozpoznanie potencjalnych problemów i wspólne wypracowanie rozwiązania – w atmosferze porozumienia i dialogu. Zamiast wyłącznie dokumentować stan rzeczy w trakcie audytu, program poszukuje przyczyn łamania praw człowieka i tworzy realne usprawnienia, które zapewnią ich poszanowanie w zakładach produkcyjnych.

Jak się to odbywa? Specjalnie przeszkoleni, lokalni trenerzy pracują w ramach tych samych fabryk przez okres kilku miesięcy, a nawet kilku lat. Wykorzystują innowacyjne metody pracy, umożliwiające zajęcie się takimi kwestiami jak dyskryminacja, molestowanie, czy naruszenia podstawowych praw, które nie są wykrywane podczas standardowych audytów. Służą do tego także odważne rozmowy w bezpiecznej przestrzeni, w której każda osoba może otwarcie i szczerze mówić o nurtujących ją kwestiach, przyczyniając się w ten sposób do wypracowania rozwiązań. Program umożliwia też zgłaszanie skarg bezpośrednio do Tchibo. Tylko za sprawą dostosowanego do potrzeb każdej z fabryk i długofalowego podejścia do programu, możliwe jest znalezienie trwałych rozwiązań i regularne weryfikowanie ich skuteczności.

Nie tylko Tchibo

Tchibo dostrzega znaczenie wspólnych działań. Firma chce nie tylko wprowadzać rozwiązania na swoim podwórku, ma także ambicję, aby dzielić się nimi z innymi, wpływając w ten sposób na pozytywną zmianę w całej branży, nie tylko związanej z artykułami niespożywczymi, ale również z produkcją kawy. Właśnie dlatego Tchibo zachęca do dołączenia do programu WE wszystkich chętnych, przekonując, że tylko wspólne działanie w celu zapewnienia ochrony praw człowieka może przyczynić się do globalnej zmiany.

– Cieszymy się, że w przyszłości jeszcze więcej fabryk i ich pracowników będzie mogło stać się częścią Programu WE. Współpraca z nowymi partnerami pozwoli nam dotrzeć do większej liczby osób w łańcuchach dostaw i doprowadzić do głębokich zmian. W Tchibo rozszerzamy również nasze podejście o dostawców z sektora kawowego – wyjaśnia Tianne Groeneveld, Head of Human Rights w Tchibo.

Zaproszenie do współpracy kolejnych firm nie oznacza, że Tchibo będzie mniej zaangażowane w rozwój inicjatywy. Program WE, obok wszelkich innych działań podejmowanych przez firmę w tym zakresie, wciąż będzie integralną i niezwykle istotną częścią społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.

Dodatkowe informacje dotyczące programu WE: https://www.tchibo-nachhaltigkeit.de/en/taking-responsibility/people/we-programme

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.