J.W. Construction świętuje 30-lecie działalności

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
J.W. Construction to jeden z największych i najbardziej znanych deweloperów w Polsce. Firma jest obecna na rynku już 30 lat. Przez ten czas oddała do użytku niemal 35 tysięcy mieszkań oraz 600 domów. JWC wypracowało także unikatową, wielowątkową formułę biznesową, inwestując w rozwój na rynku deweloperskim, hotelowym i aparthotelowym. Strategiczne plany na kolejne lata uwzględniają m.in. rozwój działalności hotelarskiej, a także technologii budowlanej bazującej na budynkach prefabrykowanych z drewna, która pozwala tworzyć deweloperowi efektywne energetycznie osiedla.
Początki J.W. Construction sięgają połowy 1993 roku i działalności w charakterze generalnego wykonawcy, głównie na rynku warszawskim. Firmę powołał do życia Józef Wojciechowski, dziś jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich przedsiębiorców, który w tym czasie wrócił do Polski ze Stanów Zjednoczonych, gdzie przez kilkanaście lat prowadził na Florydzie swoją firmę budowlaną.
— Rozpoczęłam pracę w J.W. Construction w 1994 roku, w zakładzie produkcyjnym w Teresinie. JWC robiło wówczas na lokalnym rynku ogromną furorę. Firma z doświadczeniem prosto ze Stanów to było coś nowego i ekscytującego — wspomina Katarzyna Szajnwald, Dyrektorka Hotelu 500 w Zegrzu i jedna z najstarszych stażem pracownic J.W. Construction. — To była zupełnie inna epoka na rynku mieszkaniowym. Średnia cena metra kwadratowego wynosiła wówczas ok. 635 zł — dodaje Katarzyna Szajnwald.
Rozwój na rynku deweloperskim
J.W. Construction na początku koncentrowała swoją działalność na rynku mazowieckim. Pierwszy zakład był zlokalizowany w Teresinie, a pierwsze inwestycje - Szwoleżerów, Drewnicka i Batorego - zostały zrealizowane przez dewelopera w Ząbkach. W kolejnych latach JWC wybudowało m.in. pierwszy budynek klasy premium przy ul.Elektoralnej w Warszawie, a także Łucką City - przez kilka lat najwyższy w Polsce budynek mieszkalny. W 2005 powstało pierwsze osiedle dewelopera poza Warszawą, w Gdyni. W 2011 roku firma rozpoczęła także działalność w segmencie apartamentowców, a w 2012 zrealizowała pierwsze osiedle domów jednorodzinnych - Villa Campina w Ożarowie Mazowieckim.
W ciągu 30 lat J.W. Construction budowało swoje portfolio w największych miastach w całej Polsce: w Warszawie, Łodzi, Gdyni, Sopocie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie czy w Aglomeracji Śląskiej. W ostatnich latach, poza typowymi osiedlami mieszkaniowymi, firma stawia także na nowoczesne inwestycje o charakterze wielofunkcyjnym. Przykładem takiej realizacji jest Hanza Tower - najwyższy budynek w Szczecinie, który powstał na 30-lecie firmy i już stał się jedną z wizytówek miasta.
Działalność hotelarska JWC
Od 2003 Grupa J.W. Construction Holding S.A. działa także w segmencie hoteli. Jest właścicielem i operatorem hoteli: Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy-Zdroju, Dana w Szczecinie, a także sieci hoteli 500: w Zegrzu, Tarnowie Podgórnym i Strykowie. Firma jest też jednym z pionierów rynku aparthoteli. Wdrażając koncept łączący funkcję pokoju hotelowego z ideą inwestowania w lokale na wynajem. J.W. Construction zrealizowało 3 warszawskie aparthotele: Varsovia Apartamenty Jerozolimskie, Varsovia Apartamenty Kasprzaka oraz Pileckiego 59.
— Rynek deweloperski mierzy się z wieloma wyzwaniami. Z perspektywy czasu widzimy, że coraz ciężej budować na nim marżowość. Dlatego dywersyfikujemy nasz biznes i rozwijamy także jego inne gałęzie. W kolejnych latach będziemy kłaść duży nacisk na rozbudowę naszej oferty hoteli. Mamy w planach inwestycje w Jachrance nad Zalewem Zegrzyńskim, a także w Krakowie, w bardzo atrakcyjnej lokalizacji — mówi Małgorzata Szwarc-Sroka, Członkini Rady Nadzorczej J.W. Construction.
Inwestycja w technologie szkieletowe
J.W. Construction koncentruje się obecnie na inwestycji w nowoczesne technologie budowlane. Deweloper zainwestował we własną fabrykę prefabrykatów w Tłuszczu, przy współpracy z którą realizuje efektywne energetycznie osiedla. W portfelu inwestycji bazujących na drewnie jest osiedle domów jednorodzinnych Villa Campina, jak również budynki wielorodzinne na warszawskiej Białołęce (Naturalnie Aluzyjna oraz ECOBerensona) oraz w podkrakowskich Zawadach (Apartamenty na Wzgórzach).
— Budujemy domy i mieszkania, które bazują na materiałach i rozwiązaniach przyjaznych środowisku. Inwestycje w prefabrykatach są dodatkowo wyposażone w fotowoltaikę, rekuperację czy pompy ciepła. Wszystko po to, by były efektywne energetycznie, ale i by ograniczyć do minimum koszty utrzymania nieruchomości — dodaje Małgorzata Ostrowska, Dyrektorka Pionu Sprzedaży i Marketingu w J.W. Construction.
Siła kobiet JWC
Po 30 latach Grupa J.W. Construction Holding S.A. znajduje się w czołówce rankingów polskich deweloperów, generując roczne przychody ze sprzedaży na poziomie 1,1 mld zł.
Obecnie firma zatrudnia ok. 700 pracowników w całej Polsce. JWC wyróżnia się na tle branży budowlanej, która jest mocno zdominowana przez mężczyzn. Kobiety zajmują ponad 50 proc. proc. stanowisk w firmie, zwłaszcza tych wyższego szczebla. Przykładowo, aż 6 z 7 stanowisk w Radzie Nadzorczej firmy zajmują właśnie przedstawicielki płci żeńskiej.
— Mamy na pokładzie różnorodny, bardzo doświadczony zespół ekspertek i ekspertów. Cieszę się, że walczymy ze stereotypem, zgodnie z którym branża budowlana to miejsce głównie dla mężczyzn. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że tak wiele osób jest z nami od wielu lat, niektórzy z nich od samego początku budują z nami markę JWC — dodaje Małgorzata Szwarc-Sroka z J.W. Construction.
J.W. Construction to jeden z największych i najbardziej znanych polskich deweloperów mieszkaniowych z 30-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. Firma może pochwalić się liczbą ponad 34 tysięcy sprzedanych mieszkań oraz ponad 600 domów w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Gdyni, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie, a także poza krajem. W ostatnim czasie JWC stawia na technologie szkieletowe i budynki z prefabrykatów drewnianych, wprowadzając do portfolio kolejne, efektywne energetycznie inwestycje jedno i wielorodzinne. W ofercie JWC znajdują się także nieruchomości aparthotelowo-komercyjne, jak Wola Invest czy Jerozolimskie Invest w Warszawie oraz obiekty hotelowe: kompleks Czarny Potok Resort&Spa w Krynicy Zdroju, Hotel Dana w Szczecinie czy sieć Hoteli 500 nad Zegrzem, w Tarnowie Podgórnym oraz w Strykowie. J.W. Construction ma także w swojej grupie kapitałowej własną spółkę wykonawczą oraz fabrykę w Tłuszczu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.