Kaczmarski Inkasso wiceliderem medialności wśród firm windykacyjnych

W listopadzie magazyn „Press”, poświęcony mediom, reklamie i public relations, opublikował ranking TOP MARKA 2021, prezentujący 500 najbardziej medialnych marek na polskim rynku. Wśród firm windykacyjnych Kaczmarski Inkasso zajęło 2. miejsce. Zdobyte wyróżnienie potwierdza jego duże zaangażowanie w sprawy gospodarki. Media bardzo często powołują się na autorskie analizy KI, cytując prezesa Jakuba Kosteckiego.
Nasza spółka utrzymała 2. miejsce w gronie firm windykacyjnych, które zdobyła w poprzednim roku, ale znacząco awansowała w rankingu ogólnopolskim, lokując się na 370 pozycji (w 2020 r. na 428). Wysokie miejsce to efekt eksperckich publikacji, jakie inicjujemy w mediach. Wyjaśniamy dziennikarzom zjawiska związane z zadłużeniem konsumentów i poszczególnych branż gospodarki, dotyczące m.in. zatorów płatniczych i płynności finansowej.
- Dziennikarze preferują liczby, dlatego we współpracy z instytutami badawczymi systematycznie przeprowadzamy sondaże w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, które dają nam wiarygodny materiał do komunikacji z mediami. Pozycjonujemy w ten sposób Kaczmarski Inkasso jako eksperta z zakresu polubownej windykacji – mówi Andrzej Kulik, dyrektor Departamentu Analiz Rynkowych i Komunikacji.
Od Rzeczpospolitej do Businessinsider.pl
Z analiz i komentarzy Kaczmarski Inkasso korzystają media ogólnopolskie, regionalne oraz branżowe. Aktywnie wychodzimy do dziennikarzy z informacjami, jak i odpowiadamy na ich indywidualne pytania i prośby o przygotowanie danych oraz wypowiedzi eksperta.
- Budujemy pozytywny obraz windykacji wśród dziennikarzy i dążymy do przełamania zakorzenionych stereotypów. Często jest to praca u podstaw. Nierzadko na hasło „windykacja” słyszymy grymas w głosie redaktora, ale nie zrażamy się. Aby przekonać media, że negocjator nie jest przeciwnikiem dłużnika, lecz sojusznikiem, bo pomaga mu wyjść z zaległości, konieczna jest głębsza rozmowa. Gdy uda się ją nawiązać, pokazujemy dziennikarzom, na czym polega praca windykatorów i ich rola w przywracaniu pieniędzy do obiegu gospodarczego. Jak pokazuje ranking „Pressa”, warto podejmować takie wyzwania – relacjonuje Alicja Hamkało, starszy specjalista ds. PR, która odpowiada za działania komunikacyjne Kaczmarski Inkasso.
Jak wyłoniono zwycięzców
Autorzy zestawienia „Press” przeanalizowali 108 milionów publikacji w prasie, na portalach i w mediach społecznościowych (bez LinkedIna, gdzie jesteśmy aktywni), jakie ukazały się od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Pod uwagę brali: impact (szacowane dotarcie informacji o marce do odbiorców), sentyment marki (ocena publikowanych treści pod kątem wydźwięku) i liczbę publikacji. Na podstawie tych wskaźników obliczyli siłę marki.
W gronie firm windykacyjnych nasza spółka utrzymała pozycję wicelidera, ale wyraźnie zwiększyła dystans do pozostałych marek. Awansowała natomiast o 58 pozycji w zestawieniu wszystkich 500 najbardziej medialnych marek z miejsca 428 w 2020 r. na pozycję 370 obecnie. Zwiększyła się też znacząco siła marki Kaczmarski Inkasso z 28 436 w ubiegłym roku do 58 405 teraz. Stało się to dzięki dotarciu do znacznie większego grona odbiorców (impact wzrósł z 12 051 091 do 26 910 963) oraz trzykrotnie większej liczbie publikacji (wzrost z 4 021 do 13 815).
Redakcja co roku typuje 50 branż, o których pisano najwięcej. Następnie szuka w nich 10 najbardziej medialnych firm, które najczęściej pojawiały się w publikacjach w prasie i serwisach internetowych oraz we wpisach na portalach społecznościowych.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.