Komunikaty PR

KajTeroz: ponad 860 tys. kilometrów w dwa lata!

2020-10-12  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro Prasowe
Nextbike Polska SA

ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl

Minęły dwa lata od startu chorzowskiego systemu rowerowego KajTeroz. Od uruchomienia systemu w 2018 operator odnotował 391,1 tys. wypożyczeń. Użytkownicy przejechali łącznie ponad 860,6 tys. kilometrów.

Mieszkańcy Chorzowa rozpoczęli korzystanie z własnego systemu rowerowego 11 października 2018 roku. Użytkownicy mieli do dyspozycji 150 rowerów, które można było wypożyczać na 15 stacjach. Już w marcu kolejnego roku system zyskał nową, o wiele większą skalę. Od tego czasu w mieście dostępnych jest 46 stacji i 460 rowerów, w tym tandemy, rowery familijne typu cargo, rowery z fotelikami dziecięcymi i rowerki dziecięce.

W drugim pełnym już sezonie funkcjonowania chorzowskiego systemu liczba wypożyczeń wzrosła kilkunastokrotnie i rok zakończył się wynikiem ponad 276,4 tys. wynajmów podczas których użytkownicy pokonali ponad 608 tys. kilometrów i spalili ponad 64,5 mln kalorii.

— Mieszkańcy Chorzowa polubili rowery publiczne. Wskazują na to statystyki, które zgromadziliśmy — mówi Tomasz Wojtkiewicz prezes Nextbike Polska. — Z pewnością są osoby, które wypożyczają rowery tylko do celów rekreacyjnych, ale obserwujemy też, że bardzo wielu chorzowian korzysta z nich regularnie dojeżdżając na przykład do szkoły lub do pracy. Użytkownicy przez dwa lata pokonali na rowerach miejskich ponad 860 tys. kilometrów. To tak, jakby 21 razy okrążyli Ziemię.

— Popularność rowerów wynika z łatwego dostępu do nich. Niemal na każdym osiedlu w Chorzowie znajduje się stacja KajTeroz. Dzięki temu chorzowianie w wygodny i ekologiczny sposób mogą przemieszczać się po mieście. Widać, że najpopularniejszą stacją jest ta przy rynku – zaraz obok centrum przesiadkowego, parkingów i ścieżek rowerowych. To pokazuje, że rower miejski w Chorzowie to nie tylko rekreacja, ale też zróżnicowanie transportu do pracy, szkoły czy na zakupy — mówi Andrzej Kotala, Prezydent Chorzowa.

 Mimo trudnego okresu pandemii w tym roku rowery wypożyczono już ponad 108 tysięcy razy. Największą przeszkodą w korzystaniu z publicznej wypożyczalni był utrzymująca się pandemia koronawirusa i zakaz korzystania z rowerów wpływające na codzienne zachowania i wybory mieszkańców miasta: nie działały szkoły, uczelnie, wiele zakładów pracy, a z powodu ograniczeń związanych z pandemią mieszkańcy rzadziej podróżowali, unikali przemieszczania się, wiele osób zdecydowała się na pracę zdalną. Wciąż jednak wśród miłośników miejskich dwóch kółek największą grupą są osoby w wieku 18-25 lat – uczniowie i studenci. Stanowią oni prawie 29 procent wszystkich użytkowników. Równie aktywni są mieszkańcy w wieku 30-39, jest ich ponad 27 proc. Statystyczny użytkownik najczęściej podróżuje rowerem miejskim między 17.00 a 19.00 (ok. 20% wszystkich wynajmów), a średni czas jednego wypożyczenia wynosi 27 minut i 29 sekund.

W systemie zarejestrowało się prawie 31 tys. użytkowników, z czego 5,7 w bieżącym sezonie. Najbardziej aktywni tegoroczni użytkownicy systemu mają na swoich kontach: lider – 222 przejazdy, kolejni 205 i 201 wypożyczeń.

Najpopularniejsze stacje wynajmów to:
– Rynek: 6,05%,
– Park Śląski ZOO: 5,77%,
– Park Śląski – Pelikany: 5,57%.

Najczęściej pokonywane trasy to przejazdy pomiędzy stacjami:
– Park Śląski ZOO do Park Śląski – Elka: 5,9 % przejazdów,
– Park Śląski – Elka do Park Śląski ZOO: 5,8%,
– Park Śląski ZOO do Park Śląski – Pelikany:5,5 %.

Na jednośladach KajTeroz można swobodnie przemieszczać się pomiędzy pięcioma miastami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Stacje rowerowe Chorzowskiego Roweru Miejskiego  zostały zintegrowane z katowickim City by bike, Siemianowickim Rowerem Miejskim, Sosnowieckim Rowerem Miejskim i Tyskim Rowerem i pojazdy standardowe można wymieniać między nimi.

Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Budowa centrum przesiadkowego chorzowskiego Rynku wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Za zarządzanie i obsługę KajTeroz do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów Nextbike Polska. Bieżący sezon rowerów publicznych w Chorzowie potrwa do końca listopada.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nextbike Polska SA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.