KajTeroz: ponad 860 tys. kilometrów w dwa lata!
Nextbike Polska SA
ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl
Minęły dwa lata od startu chorzowskiego systemu rowerowego KajTeroz. Od uruchomienia systemu w 2018 operator odnotował 391,1 tys. wypożyczeń. Użytkownicy przejechali łącznie ponad 860,6 tys. kilometrów.
Mieszkańcy Chorzowa rozpoczęli korzystanie z własnego systemu rowerowego 11 października 2018 roku. Użytkownicy mieli do dyspozycji 150 rowerów, które można było wypożyczać na 15 stacjach. Już w marcu kolejnego roku system zyskał nową, o wiele większą skalę. Od tego czasu w mieście dostępnych jest 46 stacji i 460 rowerów, w tym tandemy, rowery familijne typu cargo, rowery z fotelikami dziecięcymi i rowerki dziecięce.
W drugim pełnym już sezonie funkcjonowania chorzowskiego systemu liczba wypożyczeń wzrosła kilkunastokrotnie i rok zakończył się wynikiem ponad 276,4 tys. wynajmów podczas których użytkownicy pokonali ponad 608 tys. kilometrów i spalili ponad 64,5 mln kalorii.
— Mieszkańcy Chorzowa polubili rowery publiczne. Wskazują na to statystyki, które zgromadziliśmy — mówi Tomasz Wojtkiewicz prezes Nextbike Polska. — Z pewnością są osoby, które wypożyczają rowery tylko do celów rekreacyjnych, ale obserwujemy też, że bardzo wielu chorzowian korzysta z nich regularnie dojeżdżając na przykład do szkoły lub do pracy. Użytkownicy przez dwa lata pokonali na rowerach miejskich ponad 860 tys. kilometrów. To tak, jakby 21 razy okrążyli Ziemię.
— Popularność rowerów wynika z łatwego dostępu do nich. Niemal na każdym osiedlu w Chorzowie znajduje się stacja KajTeroz. Dzięki temu chorzowianie w wygodny i ekologiczny sposób mogą przemieszczać się po mieście. Widać, że najpopularniejszą stacją jest ta przy rynku – zaraz obok centrum przesiadkowego, parkingów i ścieżek rowerowych. To pokazuje, że rower miejski w Chorzowie to nie tylko rekreacja, ale też zróżnicowanie transportu do pracy, szkoły czy na zakupy — mówi Andrzej Kotala, Prezydent Chorzowa.
Mimo trudnego okresu pandemii w tym roku rowery wypożyczono już ponad 108 tysięcy razy. Największą przeszkodą w korzystaniu z publicznej wypożyczalni był utrzymująca się pandemia koronawirusa i zakaz korzystania z rowerów wpływające na codzienne zachowania i wybory mieszkańców miasta: nie działały szkoły, uczelnie, wiele zakładów pracy, a z powodu ograniczeń związanych z pandemią mieszkańcy rzadziej podróżowali, unikali przemieszczania się, wiele osób zdecydowała się na pracę zdalną. Wciąż jednak wśród miłośników miejskich dwóch kółek największą grupą są osoby w wieku 18-25 lat – uczniowie i studenci. Stanowią oni prawie 29 procent wszystkich użytkowników. Równie aktywni są mieszkańcy w wieku 30-39, jest ich ponad 27 proc. Statystyczny użytkownik najczęściej podróżuje rowerem miejskim między 17.00 a 19.00 (ok. 20% wszystkich wynajmów), a średni czas jednego wypożyczenia wynosi 27 minut i 29 sekund.
W systemie zarejestrowało się prawie 31 tys. użytkowników, z czego 5,7 w bieżącym sezonie. Najbardziej aktywni tegoroczni użytkownicy systemu mają na swoich kontach: lider – 222 przejazdy, kolejni 205 i 201 wypożyczeń.
Najpopularniejsze stacje wynajmów to:
– Rynek: 6,05%,
– Park Śląski ZOO: 5,77%,
– Park Śląski – Pelikany: 5,57%.
Najczęściej pokonywane trasy to przejazdy pomiędzy stacjami:
– Park Śląski ZOO do Park Śląski – Elka: 5,9 % przejazdów,
– Park Śląski – Elka do Park Śląski ZOO: 5,8%,
– Park Śląski ZOO do Park Śląski – Pelikany:5,5 %.
Na jednośladach KajTeroz można swobodnie przemieszczać się pomiędzy pięcioma miastami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Stacje rowerowe Chorzowskiego Roweru Miejskiego zostały zintegrowane z katowickim City by bike, Siemianowickim Rowerem Miejskim, Sosnowieckim Rowerem Miejskim i Tyskim Rowerem i pojazdy standardowe można wymieniać między nimi.
Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Budowa centrum przesiadkowego chorzowskiego Rynku wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Za zarządzanie i obsługę KajTeroz do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów Nextbike Polska. Bieżący sezon rowerów publicznych w Chorzowie potrwa do końca listopada.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.