Kampania PLGBC dla zrównoważonego rozwoju
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
W Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC trwa trzecia edycja kampanii: Jak członkowie PLGBC wspierają Cele Zrównoważonego Rozwoju. Firmy członkowskie mogą nadsyłać aktywności wpisujące się w dziewięć wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dążenie do realizacji SDG (Sustainable Development Goals) ma poprawić jakość życia i stan środowiska naturalnego poprzez uniezależnienie wzrostu gospodarczego od zmian klimatu, oraz zmniejszenie ubóstwa i nierówności na świecie.
Ruszyła trzecia edycja kampanii Jak członkowie PLGBC wspierają Cele Zrównoważonego Rozwoju–Sustainable Development Goals (SDG). Firmy i instytucje zrzeszone w organizacji mogą podzielić się podejmowanymi aktywnościami i inicjatywami, które realizują wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju.
W tym roku kampania koncentruje się na dziewięciu spośród 17 celów, do których należą:
- Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt,
- Cel 7: Zapewnić wszystkim dostęp do źródeł stabilnej, zrównoważonej i nowoczesnej energii po przystępnej cenie,
- Cel 8: Promować stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy, pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich ludzi,
- Cel 9: Budować stabilną infrastrukturę, promować zrównoważone uprzemysłowienie oraz wspierać innowacyjność,
- Cel 11: Uczynić miasta i osiedla ludzkie bezpiecznymi, stabilnymi, zrównoważonymi oraz sprzyjającymi włączeniu społecznemu,
- Cel 12: Zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji,
- Cel 13: Podjąć pilne działania w celu przeciwdziałania zmianom klimatu i ich skutkom,
- Cel 15: Chronić, przywrócić oraz promować zrównoważone użytkowanie ekosystemów lądowych, zrównoważone gospodarowanie lasami, zwalczać pustynnienie, powstrzymywać i odwracać proces degradacji gleby oraz powstrzymać utratę różnorodności biologicznej
- Cel 17: Wzmocnić środki wdrażania i ożywić globalne partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Wszystkie działania łączy Cel 17, czyli Partnerstwa na rzecz celów. To właśnie wspólne projekty skupione wokół zielonego budownictwa realnie wpływają na kształtowanie zrównoważonego rozwoju.
Dwie poprzednie edycje cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród Członków PLGBC, wszystkie zgłoszone aktywności z przyporządkowaniem do Celów Zrównoważonego Rozwoju zostały opublikowane na stronie internetowej: https://plgbc.org.pl/projekty/sdg/.
W ramach Grupy Roboczej PLGBC jako kontynuacja projektu powstał także raport „SDGs w budownictwie” https://plgbc.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/SDGs-w-budownictwie.pdf
- Zachęcamy organizacje do nadsyłania do 19 marca br. informacji o prowadzonych działaniach, inicjatywach, akcjach promocyjnych. Jesteśmy przekonani, że dobry przykład stymuluje inne podmioty do aktywnego działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, co jest naszym wspólnym celem – podkreśla Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager, PLGBC, koordynator projektu.
17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainable Development Goals – SDGs) zapisanych jest w Agendzie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju – 2030, która została przyjęta podczas Szczytu ONZ nt. Zrównoważonego Rozwoju w 2015 r. W spotkaniu udział wzięło ponad 100 głów państw i szefów rządów, a także przedstawiciele grup religijnych, biznesu i społeczeństwa obywatelskiego.
Głównymi założeniami zdefiniowanych celów jest poprawa jakości życia i stanu środowiska poprzez uniezależnienie wzrostu gospodarczego od zmian klimatu oraz eliminacja ubóstwa i nierówności. Zrównoważone budownictwo może w dużym stopniu przyczynić się do realizacji tych celów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.