Komunikaty PR

Klabater otrzymuje ponad 2,5 mln zł dofinansowania z GameINN

2020-07-09  |  19:25
Biuro prasowe
Kontakt
Maurycy Nosowski
BuzzAir

ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl

Klabater S.A. otrzymał pozytywną rekomendację w temacie dofinansowania w ramach programu GameINN - czwartego konkursu sektorowego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt Spółki znalazł się w grupie 43 wniosków wybranych spośród 93 zgłoszeń nadesłanych w ramach programu. Przyznana kwota dofinansowania wynosi ponad 2,5 mln zł.

Klabater zrealizuje projekt „T.A.C.K. – Zestaw innowacyjnych narzędzi do tworzenia zaawansowanych ekonomicznych gier symulacyjnych”. Przedmiotem projektu jest opracowanie i wdrożenie rozwiązania w postaci zestawu narzędzi i nakładki na silniki gier wideo. T.A.C.K. (Tycoons Autonomic Creation Tool) to innowacja procesowa służąca do tworzenia zaawansowanych gier z gatunku symulacyjno-ekonomicznych (tzw. tycoons). Przyznana Spółce rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 2.547.238,82 zł, a koszt całkowity realizacji projektu to 4.077.476,47 zł.

Klabater to producent gier wideo z gatunku RPG Narrative Tycoons. Pierwszą produkcją studia była wydana w 2019 gra Crossroads Inn - symulator zarządzania tawerną fantasy. Projekt T.A.C.K pozwoli Spółce rozwinąć seryjną produkcję kolejnych gier z gatunku symulacji ekonomicznych oraz stworzyć narzędzia i rozwiązania, które znacznie zredukują czas i środki potrzebne do finalizacji kolejnych projektów.

Jestem dumny, że nasz wniosek znalazł się wśród rekomendowanych przez komisję, szczególnie, że w tym roku konkurencja była bardzo duża, a wszystkie wnioski stały na bardzo wysokim poziomie. Środki pozyskane z programu GameINN pozwolą nam na opracowanie własnej unikatowej technologii i wdrożenie jej w postaci innowacji procesowej, w pierwszej kolejności w naszej firmie. Rozwój kompetencji badawczych i inwestycja w poziom technologiczny spółki to nasz priorytet i ważny element strategii budowy wartości Klabatera – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.

Spośród 93 wniosków, które wpłynęły do NCBR, wybrano 43 projekty. Łączna kwota dofinansowania dla wszystkich beneficjentów wynosi 154,4 mln zł. Pozostałe 37 projektów nie zostało wybranych do dofinansowania, a 9 z nich wycofano z oceny. NCBR poinformowało, że ze względu na wysoki poziom merytoryczny projektów, budżet czwartego konkursu został zwiększony o ponad 54 mln zł.

Powstały w 2016 r. GameINN jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Od pierwszej edycji konkursu cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. W ramach wszystkich czterech odsłon GameINN dofinansowanie o łącznej wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom.

W czwartym konkursie sektorowym GameINN o dofinansowanie ubiegali się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BuzzAir
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.