Komunikaty PR

Klabater otrzymuje ponad 2,5 mln zł dofinansowania z GameINN

2020-07-09  |  19:25
Biuro prasowe
Kontakt
Maurycy Nosowski
BuzzAir

ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl

Klabater S.A. otrzymał pozytywną rekomendację w temacie dofinansowania w ramach programu GameINN - czwartego konkursu sektorowego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt Spółki znalazł się w grupie 43 wniosków wybranych spośród 93 zgłoszeń nadesłanych w ramach programu. Przyznana kwota dofinansowania wynosi ponad 2,5 mln zł.

Klabater zrealizuje projekt „T.A.C.K. – Zestaw innowacyjnych narzędzi do tworzenia zaawansowanych ekonomicznych gier symulacyjnych”. Przedmiotem projektu jest opracowanie i wdrożenie rozwiązania w postaci zestawu narzędzi i nakładki na silniki gier wideo. T.A.C.K. (Tycoons Autonomic Creation Tool) to innowacja procesowa służąca do tworzenia zaawansowanych gier z gatunku symulacyjno-ekonomicznych (tzw. tycoons). Przyznana Spółce rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 2.547.238,82 zł, a koszt całkowity realizacji projektu to 4.077.476,47 zł.

Klabater to producent gier wideo z gatunku RPG Narrative Tycoons. Pierwszą produkcją studia była wydana w 2019 gra Crossroads Inn - symulator zarządzania tawerną fantasy. Projekt T.A.C.K pozwoli Spółce rozwinąć seryjną produkcję kolejnych gier z gatunku symulacji ekonomicznych oraz stworzyć narzędzia i rozwiązania, które znacznie zredukują czas i środki potrzebne do finalizacji kolejnych projektów.

Jestem dumny, że nasz wniosek znalazł się wśród rekomendowanych przez komisję, szczególnie, że w tym roku konkurencja była bardzo duża, a wszystkie wnioski stały na bardzo wysokim poziomie. Środki pozyskane z programu GameINN pozwolą nam na opracowanie własnej unikatowej technologii i wdrożenie jej w postaci innowacji procesowej, w pierwszej kolejności w naszej firmie. Rozwój kompetencji badawczych i inwestycja w poziom technologiczny spółki to nasz priorytet i ważny element strategii budowy wartości Klabatera – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.

Spośród 93 wniosków, które wpłynęły do NCBR, wybrano 43 projekty. Łączna kwota dofinansowania dla wszystkich beneficjentów wynosi 154,4 mln zł. Pozostałe 37 projektów nie zostało wybranych do dofinansowania, a 9 z nich wycofano z oceny. NCBR poinformowało, że ze względu na wysoki poziom merytoryczny projektów, budżet czwartego konkursu został zwiększony o ponad 54 mln zł.

Powstały w 2016 r. GameINN jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Od pierwszej edycji konkursu cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. W ramach wszystkich czterech odsłon GameINN dofinansowanie o łącznej wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom.

W czwartym konkursie sektorowym GameINN o dofinansowanie ubiegali się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BuzzAir
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe możliwości Slack – agenci AI, lepsze wyszukiwanie czy szablony Biuro prasowe
2024-09-18 | 09:58

Nowe możliwości Slack – agenci AI, lepsze wyszukiwanie czy szablony

Salesforce, podczas swojego dorocznego wydarzenia Dreamforce, pokazał serię innowacji w Slacku, które umożliwiają organizacjom połączenie zasobów firmy, jej danych, aplikacji i
IT i technologie Najlepsze narzędzie dla ery komputerów AI. Jak wybrać laptopa AI?
2024-09-17 | 09:00

Najlepsze narzędzie dla ery komputerów AI. Jak wybrać laptopa AI?

Ten rok upływa nam pod znakiem sztucznej inteligencji (AI), która staje się integralną częścią naszego codziennego życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego, gdzie jej
IT i technologie Znaczniki RFID w produkcji opakowań i etykiet - coś, co pokochają klienci
2024-09-17 | 08:51

Znaczniki RFID w produkcji opakowań i etykiet - coś, co pokochają klienci

Technologia produkcji opakowań musi nieustająco nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nowe materiały, kształty czy bardzo spersonalizowane potrzeby to codzienność

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.