Komunikaty PR

Klienci coraz bardziej zainteresowani gotowymi mieszkaniami

2020-10-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Deweloperzy zauważają, że wielu zainteresowanych kupnem mieszkania pyta o inwestycje gotowe lub z bliską datą oddania do użytku. Coraz popularniejsze staje się wybieranie lokum względem pojawiających się nowych potrzeb. Jak rynek odpowiada na tę tendencję?

Nowa strategia sprzedaży

Niemal standardem jest już kupowanie mieszkania na etapie tzw. dziury w ziemi, kiedy do dyspozycji mamy wizualizacje i plany, ale budynek jest jeszcze w budowie. Oznacza to dłuższe czekanie na przeprowadzkę – o ile w przypadku planu założenia rodziny może być to dogodnym rozwiązaniem, o tyle już pojawienie się konkretnej, bieżącej potrzeby wymaga nierzadko szybkiego reagowania. Wrocławski deweloper WPBM „Mój Dom” S.A. wprowadził do sprzedaży mieszkania dopiero po zakończeniu budowy trzeciego etapu Słonecznego Zakątka. Dziś w inwestycji pozostało jedynie kilka ostatnich wolnych mieszkań.

Tym razem zdecydowaliśmy się na inne niż dotąd podejście do sprzedaży. W wielu przypadkach inwestycje wprowadzane są do oferty już na etapie tzw. dziury w ziemi. My jednak zauważamy, że często klienci pytają o mieszkania, które są ukończone. W trzecim etapie Słonecznego Zakątka postanowiliśmy zatem zaczekać ze startem sprzedaży na moment, w którym osiedle będzie gotowe, już z pozwoleniem na użytkowanie – opowiada Tomasz Bednarek z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

Podejście to okazało się trafionym pomysłem. Zainteresowani mogli zobaczyć każdy lokal na żywo – i dopiero wówczas podjąć decyzję. W przypadku osiedli wprowadzanych do sprzedaży w trakcie budowy część mieszkań sprzedaje się jeszcze przed ukończeniem. Zazwyczaj dotyczy to najkorzystniejszych układów czy lokali z najlepszym widokiem. W tym przypadku w momencie, gdy inwestycja już istnieje, kupujący mają pełen wachlarz możliwości.

Tak duże zainteresowanie inwestycjami, do których można wprowadzić się niemal od razu, może wynikać między innymi z tego, że wielu uświadomiło sobie bieżącą potrzebę przeprowadzki do większego lokum. Samo przejście na pracę zdalną wyraźnie pokazało, jak ważna jest wydzielona przestrzeń do pracy w domu. Co istotne – to czynniki, które wielu potrzebuje zmienić już teraz. 

Zysk od zaraz

Gotowe mieszkania są także chętnie wybierane przez inwestorów. Mogą oni relatywnie szybko zacząć zarabiać na lokum. Wprowadzenie do oferty ukończonej inwestycji sprawia, że klient inwestycyjny ma duży wybór w momencie, gdy mieszkania można zobaczyć na żywo. Może zdecydować się wówczas na takie lokale, które w jego doświadczeniu cieszą się największym zainteresowaniem wśród wynajmujących. 

Oszczędność pieniędzy

Wprowadzanie do sprzedaży mieszkań dopiero po ukończeniu inwestycji to podejście, które jest jeszcze rzadko spotykane na rynku. Niewykluczone, że pod wpływem częstych zapytań klientów stanie się to popularnym rozwiązaniem. Gotowe mieszkania cieszą się ogromnym zainteresowaniem zwłaszcza wśród tych osób, które w trakcie poszukiwań wynajmują lokum, a nie jedynie zmieniają je na inne. Krótki czas oczekiwania to realna oszczędność pieniędzy. Ci, którzy decydują się na finansowanie kredytem, nie muszą wówczas jednocześnie spłacać rat kredytu i czynszu najmu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.