Komunikaty PR

Klient ufa i nie sprawdza – rusza kampania „Dobry agent. Dobry doradca”

2020-02-25  |  17:30

Polacy nie mają świadomości, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego przy wyborze ubezpieczenia na życie – wynika z badania MetLife, przeprowadzonego w ramach startującej właśnie kampanii „Dobry agent. Dobry doradca”. Jedynie co czwarty ankietowany oczekuje, że agent zainteresuje się jego sytuacją osobistą. Tymczasem to, na jakim etapie życia obecnie jesteśmy, zarówno zawodowo, jak i prywatnie – jest kluczowe przy wyborze najlepiej dopasowanej oferty. „Dobry agent. Dobry doradca” ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz jak rozpoznać takiego, który pomoże nam dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe.

Według badania przeprowadzonego na zlecenie MetLife aż 84% badanych ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ponad 60% ankietowanych uważa, że w procesie wyboru i zakupu ubezpieczenia na życie rola doradcy jest ważna. Jednocześnie tylko 26% ankietowanych od agenta ubezpieczeniowego oczekuje zainteresowania swoją sytuacją osobistą. To pokazuje, że często nie zdajemy sobie sprawy, co tak naprawdę jest ważne przy dopasowaniu najlepszej dla nas oferty, nie wiemy, jakie są standardy pracy doradców ubezpieczeniowych, a w konsekwencji nie do końca wiemy, czego powinniśmy od nich oczekiwać.

- Poprzez kampanię „Dobry agent. Dobry doradca” chcemy uświadomić opinii publicznej, jaka jest rola agenta ubezpieczeniowego, a co za tym idzie zbudować świadomość tego, czego możemy, a nawet powinniśmy od niego oczekiwać. Cieszy nas fakt, że zawód doradcy ubezpieczeniowego wiąże się dziś z tak dużym zaufaniem, teraz chcemy popracować nad tym, żeby klienci mogli i wiedzieli, jak w pełni wykorzystać potencjał tej relacji  – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.

Ubezpieczenia na życie, zdrowotne i emerytalne to wyjątkowe narzędzia, które mają na celu zabezpieczenie przyszłości naszej i naszych najbliższych, m.in. na wypadek choroby, czy innego nieprzewidzianego zdarzenia. Dlatego wybór odpowiedniej polisy to niezwykle ważna kwestia. Umowę zazwyczaj podpisuje się na wiele lat, dlatego tak ważne jest, by dokonać dobrego wyboru i uniknąć sytuacji, w której okaże się, że polisa nie zabezpiecza odpowiednio wszystkich naszych interesów. Do sporządzenia dopasowanej oferty niezbędna jest dogłębna wiedza na temat klientów, tego jak spędzają czas, jakie mają pasje, a nawet jakie choroby zdarzały się w ich rodzinie. Te wszystkie okoliczności powinny zostać wzięte pod uwagę podczas rozmowy z agentem i przy wyborze polisy. W innym wypadku może się okazać, że ubezpieczenie nie zapewnia ochrony, której oczekiwaliśmy.

Konsekwencje źle dopasowanej polisy ponosi klient. Na kim w takim razie spoczywa odpowiedzialność za zakup takiego ubezpieczenia? Klienci w większości przypadków nie wiedzą, jakie są  kluczowe czynniki wpływających na parametry ubezpieczenia, dlatego to na barkach agenta spoczywa ważna rola poznania sytuacji życiowej klienta i dopasowania oferty.

Tymczasem badanie MetLife pokazało, że zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia, aż 42% ankietowanych nie planowałoby lub nie jest przekonane, czy chciałoby skorzystać z pomocy eksperta. Ta liczba zwiększa się do 62% w grupie osób, które w ostatnich 5 latach nie kupowały ubezpieczenia na życie.

- Dobry doradca to taki, który prowadzi dokładny wywiad i słucha potrzeb klienta po to, żeby przygotować spersonalizowaną, czyli uwzględniającą jego potrzeby ofertę ubezpieczenia. Chcemy naszą kampanią pokazać, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa, bo do sukcesu, jakim jest zakup odpowiedniego ubezpieczenia potrzeba współpracy obu stron. W MetLife dbamy o najwyższe standardy obsługi i to powinno być powszechne w naszej branży, ale ważne jest, żeby również klienci byli świadomi czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa Biuro prasowe
2024-04-19 | 14:00

Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa

Nowoczesne metody leczenia polipów nosa w zasięgu ręki  Osoby, które od lat zmagają się z przewlekłym zapaleniem zatok przynosowych z polipami nosa
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-16 | 14:15

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024 Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
2024-04-16 | 06:00

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności PSPA, największa organizacja branżowa kreująca rynek zrównoważonego transportu w Polsce i w regionie CEE,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.