Komunikaty PR

Klient ufa i nie sprawdza – rusza kampania „Dobry agent. Dobry doradca”

2020-02-25  |  17:30

Polacy nie mają świadomości, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego przy wyborze ubezpieczenia na życie – wynika z badania MetLife, przeprowadzonego w ramach startującej właśnie kampanii „Dobry agent. Dobry doradca”. Jedynie co czwarty ankietowany oczekuje, że agent zainteresuje się jego sytuacją osobistą. Tymczasem to, na jakim etapie życia obecnie jesteśmy, zarówno zawodowo, jak i prywatnie – jest kluczowe przy wyborze najlepiej dopasowanej oferty. „Dobry agent. Dobry doradca” ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz jak rozpoznać takiego, który pomoże nam dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe.

Według badania przeprowadzonego na zlecenie MetLife aż 84% badanych ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ponad 60% ankietowanych uważa, że w procesie wyboru i zakupu ubezpieczenia na życie rola doradcy jest ważna. Jednocześnie tylko 26% ankietowanych od agenta ubezpieczeniowego oczekuje zainteresowania swoją sytuacją osobistą. To pokazuje, że często nie zdajemy sobie sprawy, co tak naprawdę jest ważne przy dopasowaniu najlepszej dla nas oferty, nie wiemy, jakie są standardy pracy doradców ubezpieczeniowych, a w konsekwencji nie do końca wiemy, czego powinniśmy od nich oczekiwać.

- Poprzez kampanię „Dobry agent. Dobry doradca” chcemy uświadomić opinii publicznej, jaka jest rola agenta ubezpieczeniowego, a co za tym idzie zbudować świadomość tego, czego możemy, a nawet powinniśmy od niego oczekiwać. Cieszy nas fakt, że zawód doradcy ubezpieczeniowego wiąże się dziś z tak dużym zaufaniem, teraz chcemy popracować nad tym, żeby klienci mogli i wiedzieli, jak w pełni wykorzystać potencjał tej relacji  – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.

Ubezpieczenia na życie, zdrowotne i emerytalne to wyjątkowe narzędzia, które mają na celu zabezpieczenie przyszłości naszej i naszych najbliższych, m.in. na wypadek choroby, czy innego nieprzewidzianego zdarzenia. Dlatego wybór odpowiedniej polisy to niezwykle ważna kwestia. Umowę zazwyczaj podpisuje się na wiele lat, dlatego tak ważne jest, by dokonać dobrego wyboru i uniknąć sytuacji, w której okaże się, że polisa nie zabezpiecza odpowiednio wszystkich naszych interesów. Do sporządzenia dopasowanej oferty niezbędna jest dogłębna wiedza na temat klientów, tego jak spędzają czas, jakie mają pasje, a nawet jakie choroby zdarzały się w ich rodzinie. Te wszystkie okoliczności powinny zostać wzięte pod uwagę podczas rozmowy z agentem i przy wyborze polisy. W innym wypadku może się okazać, że ubezpieczenie nie zapewnia ochrony, której oczekiwaliśmy.

Konsekwencje źle dopasowanej polisy ponosi klient. Na kim w takim razie spoczywa odpowiedzialność za zakup takiego ubezpieczenia? Klienci w większości przypadków nie wiedzą, jakie są  kluczowe czynniki wpływających na parametry ubezpieczenia, dlatego to na barkach agenta spoczywa ważna rola poznania sytuacji życiowej klienta i dopasowania oferty.

Tymczasem badanie MetLife pokazało, że zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia, aż 42% ankietowanych nie planowałoby lub nie jest przekonane, czy chciałoby skorzystać z pomocy eksperta. Ta liczba zwiększa się do 62% w grupie osób, które w ostatnich 5 latach nie kupowały ubezpieczenia na życie.

- Dobry doradca to taki, który prowadzi dokładny wywiad i słucha potrzeb klienta po to, żeby przygotować spersonalizowaną, czyli uwzględniającą jego potrzeby ofertę ubezpieczenia. Chcemy naszą kampanią pokazać, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa, bo do sukcesu, jakim jest zakup odpowiedniego ubezpieczenia potrzeba współpracy obu stron. W MetLife dbamy o najwyższe standardy obsługi i to powinno być powszechne w naszej branży, ale ważne jest, żeby również klienci byli świadomi czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Trwają zapisy do Poland Business Run 2025. Na liście startowej jest już ponad 30 tys. zawodników! Biuro prasowe
2025-06-02 | 11:00

Trwają zapisy do Poland Business Run 2025. Na liście startowej jest już ponad 30 tys. zawodników!

– Nie ma piękniejszego sportu na świecie od biegania. Jeśli już to robicie, wiecie, o czym mówię, a jeśli jeszcze nie, zacznijcie jak najszybciej! Dzięki udziałowi
GIGekonomia na dobre zagościła w krajobrazie polskiego rynku pracy, ale nie brakuje barier do jej rozwoju. To wnioski z trzeciej edycji badania GIGLIKE i EY Polska
2025-05-30 | 23:50

GIGekonomia na dobre zagościła w krajobrazie polskiego rynku pracy, ale nie brakuje barier do jej rozwoju. To wnioski z trzeciej edycji badania GIGLIKE i EY Polska

GIGbarometr 2025 osiągnął wartość 4,8 (na skali od 0 do 10, gdzie 10 oznacza maksimum elastyczności rynku pracy). To nieznaczny spadek w stosunku do zeszłego roku. Jest on
Premiera najnowszych produktów soundcore w Polsce - słuchawki Liberty 5 oraz Aeroclip zadebiutowały podczas eventu w stylu coffee party
2025-05-27 | 16:00

Premiera najnowszych produktów soundcore w Polsce - słuchawki Liberty 5 oraz Aeroclip zadebiutowały podczas eventu w stylu coffee party

Anker Innovations, światowy lider w dziedzinie produktów technologii konsumenckiej i jej marka audio soundcore, zaprezentowali dzisiaj dwa nowe produkty podczas wydarzenia coffee

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.