Klient ufa i nie sprawdza – rusza kampania „Dobry agent. Dobry doradca”
Polacy nie mają świadomości, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego przy wyborze ubezpieczenia na życie – wynika z badania MetLife, przeprowadzonego w ramach startującej właśnie kampanii „Dobry agent. Dobry doradca”. Jedynie co czwarty ankietowany oczekuje, że agent zainteresuje się jego sytuacją osobistą. Tymczasem to, na jakim etapie życia obecnie jesteśmy, zarówno zawodowo, jak i prywatnie – jest kluczowe przy wyborze najlepiej dopasowanej oferty. „Dobry agent. Dobry doradca” ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz jak rozpoznać takiego, który pomoże nam dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie MetLife aż 84% badanych ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ponad 60% ankietowanych uważa, że w procesie wyboru i zakupu ubezpieczenia na życie rola doradcy jest ważna. Jednocześnie tylko 26% ankietowanych od agenta ubezpieczeniowego oczekuje zainteresowania swoją sytuacją osobistą. To pokazuje, że często nie zdajemy sobie sprawy, co tak naprawdę jest ważne przy dopasowaniu najlepszej dla nas oferty, nie wiemy, jakie są standardy pracy doradców ubezpieczeniowych, a w konsekwencji nie do końca wiemy, czego powinniśmy od nich oczekiwać.
- Poprzez kampanię „Dobry agent. Dobry doradca” chcemy uświadomić opinii publicznej, jaka jest rola agenta ubezpieczeniowego, a co za tym idzie zbudować świadomość tego, czego możemy, a nawet powinniśmy od niego oczekiwać. Cieszy nas fakt, że zawód doradcy ubezpieczeniowego wiąże się dziś z tak dużym zaufaniem, teraz chcemy popracować nad tym, żeby klienci mogli i wiedzieli, jak w pełni wykorzystać potencjał tej relacji – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.
Ubezpieczenia na życie, zdrowotne i emerytalne to wyjątkowe narzędzia, które mają na celu zabezpieczenie przyszłości naszej i naszych najbliższych, m.in. na wypadek choroby, czy innego nieprzewidzianego zdarzenia. Dlatego wybór odpowiedniej polisy to niezwykle ważna kwestia. Umowę zazwyczaj podpisuje się na wiele lat, dlatego tak ważne jest, by dokonać dobrego wyboru i uniknąć sytuacji, w której okaże się, że polisa nie zabezpiecza odpowiednio wszystkich naszych interesów. Do sporządzenia dopasowanej oferty niezbędna jest dogłębna wiedza na temat klientów, tego jak spędzają czas, jakie mają pasje, a nawet jakie choroby zdarzały się w ich rodzinie. Te wszystkie okoliczności powinny zostać wzięte pod uwagę podczas rozmowy z agentem i przy wyborze polisy. W innym wypadku może się okazać, że ubezpieczenie nie zapewnia ochrony, której oczekiwaliśmy.
Konsekwencje źle dopasowanej polisy ponosi klient. Na kim w takim razie spoczywa odpowiedzialność za zakup takiego ubezpieczenia? Klienci w większości przypadków nie wiedzą, jakie są kluczowe czynniki wpływających na parametry ubezpieczenia, dlatego to na barkach agenta spoczywa ważna rola poznania sytuacji życiowej klienta i dopasowania oferty.
Tymczasem badanie MetLife pokazało, że zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia, aż 42% ankietowanych nie planowałoby lub nie jest przekonane, czy chciałoby skorzystać z pomocy eksperta. Ta liczba zwiększa się do 62% w grupie osób, które w ostatnich 5 latach nie kupowały ubezpieczenia na życie.
- Dobry doradca to taki, który prowadzi dokładny wywiad i słucha potrzeb klienta po to, żeby przygotować spersonalizowaną, czyli uwzględniającą jego potrzeby ofertę ubezpieczenia. Chcemy naszą kampanią pokazać, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa, bo do sukcesu, jakim jest zakup odpowiedniego ubezpieczenia potrzeba współpracy obu stron. W MetLife dbamy o najwyższe standardy obsługi i to powinno być powszechne w naszej branży, ale ważne jest, żeby również klienci byli świadomi czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie

Jak inwestować w dobrą sztukę w 2025 roku? Kluczowe wskazówki dla kolekcjonerów

Wyjątkowy foodbook od Szymona Hołowni zebrał już ponad 114 tys. zł na WOŚP!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.