Kobiety w męskim świecie biznesu IT
Witowski
Olesińska 2
02-548 Warszawa
karol.witowski|sigma.com.pl| |karol.witowski|sigma.com.pl
668 368 803
www.sigma.com.pl
Dzień kobiet od jakiegoś czasu wywołuje mieszane uczucia. Przez wielu jest uważany za relikt poprzedniej epoki. Z okazji tego dnia warto jednak zwrócić szczególną uwagę na obecność kobiet w, zdominowanej przez mężczyzn, branży IT. Wbrew pozorom kobiet w IT jest całkiem sporo, a ich liczba sukcesywnie rośnie. Doskonałym przykładem jest firma Commvault, będąca globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych oraz zarządzania danymi w środowiskach hybrydowych. Na stanowiskach managerskich są tu kobiety, które świetnie się odnajdują w trudnych tematach IT i strukturach korporacyjnych.
Jedną z nich jest Marta Kin, która od maja 2019 zajmuje stanowisko Marketing Director, EMEA Emerging Markets, Commvault. Jest odpowiedzialna między innymi za planowanie i wdrożenie strategii marketingowej dla marki Commvault w regionie, który obejmuje blisko 40 krajów Europy środkowo-wschodniej, Środkowego Wschodu oraz Afryki. W Commvault pracuje od 2014 roku, wcześniej pełniła obowiązki Senior Marketing Managera Central and East Europe.
Zarządzanie tak dużym i zróżnicowanym regionem to ciężka praca wymagająca licznych kontaktów z dużą liczbą ludzi reprezentujących różne kultury i specyfikę pracy. Umiejętność ich zrozumienia i znalezienie odpowiedniego podejścia to kluczowy aspekt mojej codziennej pracy. Lubię poznawać nowych ludzi, bez tej cechy nie odnalazłabym się na obecnym stanowisku. - mówi Marta Kin
Praca z ludźmi to także codzienność Darii Wosztyl, District Channel Managera - Commvault. Jest ona odpowiedzialna za kontakty z partnerami. Kontrahenci cenią ją za kompetencje oraz skuteczne i szybkie rozwiązywanie wszelkich problemów. Z wyzwaniami radzi sobie z uśmiechem na ustach, którym zaraża wszystkich dookoła.
Moja ulubiona strategia to „Win win”, to moje motto. Zawsze staram się działać w taki sposób aby wszystkie strony były zadowolone. W tej branży niezmiernie ważne są długoterminowe relacje, ich nawiązywanie i utrzymywanie to mój priorytet. W ostatnich latach coraz więcej kobiet pojawia się w branżach zdominowanych wcześniej przez mężczyzn. Branża IT to nadal męski świat jednak dziś nikt nie patrzy na nas, kobiety, z góry, jesteśmy równoprawnymi partnerami do rozmów. - Powiedziała Darii Wosztyl.
Kolejnym przykładem kobiety, która doskonale odnalazła się w męskim świecie IT jest reprezentantka sił sprzedażowych, Anna Rydel, Senior Sales Engineer – Commvault Polska, która tak skomentowała swoją dotychczasową karierę w branży IT:
Patrząc na moją karierę w branży IT, mam świadomość, że najtrudniej było zdobyć odpowiedni poziom pewności siebie. Potrzebowałam czasu aby uświadomić sobie że cechy zasadniczo kobiece, takie jak dostrzeganie potrzeb innych ludzi, wrażliwość, cierpliwość i chęć znalezienia kompromisu, to cechy tak samo niezbędne w biznesie IT jak wiedza techniczna. Cechy te pomagają w utrzymaniu równowagi w rozwoju biznesu i technologii. Studiowałam Metody Ilościowe i Systemy Informatyczne i podczas mojej wczesnej kariery próbowałam udowodnić, że jestem tak samo dobra jak moi koledzy. Chciałam udowodnić sobie, że zatrudniono mnie ze względu na wartość jaką wnoszę do firmy, a nie ze względu na parytet płci. Zrozumiałam, że wyjście ze strefy komfortu przy jednoczesnym zrozumieniu, że nie mamy nic do stracenia pozwala nam być sobą i zwiększa szansę na sukces. Zrozumiałam, że moi koledzy, klienci i partnerzy chcą mnie wysłuchać ze względu na to co mam do powiedzenia jako ekspert, a nie dlatego, że jestem kobietą. Był to prawdziwy punkt zwrotny, dało mi to większą pewność siebie, poczucie uczestnictwa w tym co dziej się w firmie oraz zwiększyło mój autorytet. Cieszę się, że mogę pokazać innym kobietom, że nie muszą być tylko słuchaczami, że powinny z dumą dzielić się wiedzą i pokazywać swój punkt widzenia, oraz wpływać na szybko zmieniający się świat IT. Największe bariery, jakie widzę, tkwią w nas samych, a ich przezwyciężenie i zaufanie do naszej intuicji daje nam szansę pójścia własną drogą, pomimo otaczających nas stereotypów. Anna Rydel, Senior Sales Engineer – Commvault Polska

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.