Kobiety w męskim świecie biznesu IT
Witowski
Olesińska 2
02-548 Warszawa
karol.witowski|sigma.com.pl| |karol.witowski|sigma.com.pl
668 368 803
www.sigma.com.pl
Dzień kobiet od jakiegoś czasu wywołuje mieszane uczucia. Przez wielu jest uważany za relikt poprzedniej epoki. Z okazji tego dnia warto jednak zwrócić szczególną uwagę na obecność kobiet w, zdominowanej przez mężczyzn, branży IT. Wbrew pozorom kobiet w IT jest całkiem sporo, a ich liczba sukcesywnie rośnie. Doskonałym przykładem jest firma Commvault, będąca globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych oraz zarządzania danymi w środowiskach hybrydowych. Na stanowiskach managerskich są tu kobiety, które świetnie się odnajdują w trudnych tematach IT i strukturach korporacyjnych.
Jedną z nich jest Marta Kin, która od maja 2019 zajmuje stanowisko Marketing Director, EMEA Emerging Markets, Commvault. Jest odpowiedzialna między innymi za planowanie i wdrożenie strategii marketingowej dla marki Commvault w regionie, który obejmuje blisko 40 krajów Europy środkowo-wschodniej, Środkowego Wschodu oraz Afryki. W Commvault pracuje od 2014 roku, wcześniej pełniła obowiązki Senior Marketing Managera Central and East Europe.
Zarządzanie tak dużym i zróżnicowanym regionem to ciężka praca wymagająca licznych kontaktów z dużą liczbą ludzi reprezentujących różne kultury i specyfikę pracy. Umiejętność ich zrozumienia i znalezienie odpowiedniego podejścia to kluczowy aspekt mojej codziennej pracy. Lubię poznawać nowych ludzi, bez tej cechy nie odnalazłabym się na obecnym stanowisku. - mówi Marta Kin
Praca z ludźmi to także codzienność Darii Wosztyl, District Channel Managera - Commvault. Jest ona odpowiedzialna za kontakty z partnerami. Kontrahenci cenią ją za kompetencje oraz skuteczne i szybkie rozwiązywanie wszelkich problemów. Z wyzwaniami radzi sobie z uśmiechem na ustach, którym zaraża wszystkich dookoła.
Moja ulubiona strategia to „Win win”, to moje motto. Zawsze staram się działać w taki sposób aby wszystkie strony były zadowolone. W tej branży niezmiernie ważne są długoterminowe relacje, ich nawiązywanie i utrzymywanie to mój priorytet. W ostatnich latach coraz więcej kobiet pojawia się w branżach zdominowanych wcześniej przez mężczyzn. Branża IT to nadal męski świat jednak dziś nikt nie patrzy na nas, kobiety, z góry, jesteśmy równoprawnymi partnerami do rozmów. - Powiedziała Darii Wosztyl.
Kolejnym przykładem kobiety, która doskonale odnalazła się w męskim świecie IT jest reprezentantka sił sprzedażowych, Anna Rydel, Senior Sales Engineer – Commvault Polska, która tak skomentowała swoją dotychczasową karierę w branży IT:
Patrząc na moją karierę w branży IT, mam świadomość, że najtrudniej było zdobyć odpowiedni poziom pewności siebie. Potrzebowałam czasu aby uświadomić sobie że cechy zasadniczo kobiece, takie jak dostrzeganie potrzeb innych ludzi, wrażliwość, cierpliwość i chęć znalezienia kompromisu, to cechy tak samo niezbędne w biznesie IT jak wiedza techniczna. Cechy te pomagają w utrzymaniu równowagi w rozwoju biznesu i technologii. Studiowałam Metody Ilościowe i Systemy Informatyczne i podczas mojej wczesnej kariery próbowałam udowodnić, że jestem tak samo dobra jak moi koledzy. Chciałam udowodnić sobie, że zatrudniono mnie ze względu na wartość jaką wnoszę do firmy, a nie ze względu na parytet płci. Zrozumiałam, że wyjście ze strefy komfortu przy jednoczesnym zrozumieniu, że nie mamy nic do stracenia pozwala nam być sobą i zwiększa szansę na sukces. Zrozumiałam, że moi koledzy, klienci i partnerzy chcą mnie wysłuchać ze względu na to co mam do powiedzenia jako ekspert, a nie dlatego, że jestem kobietą. Był to prawdziwy punkt zwrotny, dało mi to większą pewność siebie, poczucie uczestnictwa w tym co dziej się w firmie oraz zwiększyło mój autorytet. Cieszę się, że mogę pokazać innym kobietom, że nie muszą być tylko słuchaczami, że powinny z dumą dzielić się wiedzą i pokazywać swój punkt widzenia, oraz wpływać na szybko zmieniający się świat IT. Największe bariery, jakie widzę, tkwią w nas samych, a ich przezwyciężenie i zaufanie do naszej intuicji daje nam szansę pójścia własną drogą, pomimo otaczających nas stereotypów. Anna Rydel, Senior Sales Engineer – Commvault Polska

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.