Kogifi chce pozyskać 6 mln złotych na rozwój AIDAR LMS
Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Wrocławska firma informatyczna Kogifi, oferująca usługi transformacji cyfrowej dla biznesu, poszukuje inwestorów na rozwój autorskiego, innowacyjnego projektu AIDAR LMS (Learning Management System). Firma ma już za sobą komercjalizację produktu – jest on wykorzystywany m.in. przez spółki należące do koncernu Daimler.
AIDAR LMS to system szkoleniowy z elementami grywalizacji, oparty na technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Umożliwia on naukę poprzez interakcję z obiektami w VR, a także wspiera trening w AR już w miejscu pracy. Produkt jest skierowany do fabryk i zakładów inwestujących w rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, jak i firm poszukujących innowacyjnych szkoleń opartych o rozwiązania AR i VR czy zdalnego wsparcia. – W ramach AIDAR LMS w pierwszej kolejności zbieramy bazę wiedzy danego przedsiębiorstwa (np. dotyczącą produkcji, montażu i konfiguracji danego urządzenia), a następnie przenosimy ją do wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób powstają ciekawe, angażujące i na bieżąco aktualizowane szkolenia, które umożliwiają trening i pracę z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności odwiedzania siedziby firmy lub hali produkcyjnej – mówi Marek Czarzbon, dyrektor innowacji w Kogifi.
AIDAR LMS zostanie niebawem wydzielony jako samodzielna spółka. W ostatnim czasie Kogifi skupiało się na budowaniu wartości i potencjału produktu, a także na jego komercjalizacji. AIDAR został z sukcesem wdrożony m.in. w fabryce silników Mercedesa w Jaworze, gdzie powstały stanowiska do treningu pracowników w rzeczywistości rozszerzonej. O potencjale rozwiązania świadczy także fakt, że jest ono wykorzystywane do aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz innych pracowników o szczególnych potrzebach, w ramach partnerstwa Kogifi w rządowym Programie Dostępność Plus.
Spółka planuje pozyskać w pierwszej rundzie inwestycyjnej 6 mln zł. Kapitał zostanie przeznaczony na rozwój platformy Enterprise SaaS oraz wdrożenie nowych funkcjonalności do systemu AIDAR LMS. Firma planuje także wdrożyć program partnerski, dając firmom informatycznym na całym świecie możliwość wdrażania platformy lokalnym klientom po zakupie licencji. Przedstawiciele Kogifi twierdzą, że to idealny moment na partnerstwo z zewnętrznymi inwestorami. – Technologie AR i VR podbijają kolejne sektory i branże, a pandemia sprawiła, że firmy szukają pomysłu na ograniczenie interakcji między pracownikami przy zachowaniu ciągłości biznesu. Nie mówiąc już o powszechnym przejściu na system pracy zdalnej i związanym z tym zapotrzebowaniem na technologie wspierające codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym zdalną edukację kadr. AIDAR LMS jest produktem idealnie wpisującym się w aktualne potrzeby rynkowe. Chcemy więc skupić się na jego maksymalnym rozwoju przy wsparciu finansowym inwestorów – mówi Przemysław Maliszewski, dyrektor sprzedaży z Kogifi.
Produkt zyskał już partnerów wspierających którzy pomagają w rozwoju oraz poszukują wspólnie ciekawych wdrożeń. Do grona najważniejszych z nich Kogifi zalicza m.in. producenta robotów Fanuc, z którym firma pracuje nad treningami online oraz zdalną obsługą maszyn (patrząc na trend przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach i fabrykach), firmę Commscope, z którą razem pracują nad nowym trendem w sektorze infrastrukturalnym oraz firmę NTT Systems, z którą wspólnie tworzą innowacje w sektorze telekomunikacyjnym oraz medycznym.
Przemiana dzięki technologii – Wizja komputerowa odmienia produktywność biznesów
Sony wprowadza nowy monitor profesjonalny FW-BZ53L o przekątnej 98 cali
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.