Komunikaty PR

Kolejny krok DHL Parcel ku zerowej emisji – elektryczne rowery dla pracowników

2021-11-18  |  12:25
Biuro prasowe

Kolejny krok DHL Parcel w kierunku zerowej emisji – elektryczne rowery dla pracowników

 

DHL Parcel wykonuje kolejny krok w realizacji polityki DHL GoGreen, której celem jest osiągnięcie zerowej emisji do 2050 r. Do biur firmy w całej Polsce trafiło 60 rowerów z napędem elektrycznym. Jednoślady pozwolą pracownikom DHL na ekologiczne poruszanie się po miastach, wszędzie tam, gdzie będzie można zastąpić samochody.

Wszystkie rowery dla pracowników biurowych zostały już dostarczone do poszczególnych biur DHL Parcel w Polsce. Rowery, w ramach usługi wynajmu długoterminowego, dostarczyła firma Arval, lider polskiego rynku wynajmu pojazdów z pełną obsługą.

Udostępniliśmy pracownikom rowery elektryczne, by mogli je przetestować i przekonać się do takiego rozwiązania np. w kontekście dojazdu do pracy. Rowery pozwalają uniknąć korków i skracają czas poszukiwania wolnego miejsca parkingowego, a przy tym pomagają dbać o formę. Dzięki elektrycznemu napędowi możemy pokonać większe odległości i sami decydować, jakiego zakresu wspomagania potrzebujemy w trasie. Pracownicy są bardzo zaciekawieni nowymi pojazdami w naszej flocie, które mają okazję testować w całej Polsce – mówi Magdalena Bugajło – Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej i PR w DHL Parcel.

Wdrożenie rowerów elektrycznych do użytku przez pracowników, to kolejny krok w realizacji polityki DHL GoGreen. Dotychczas jednoślady były już wykorzystywane testowo przez kurierów DHL umożliwiając im ekologiczne doręczanie przesyłek i poruszanie się po mieście bez spalin, wibracji i hałasu. Rowery są również doskonałą alternatywą dla samochodów ze względu na możliwość łatwego dotarcia w miejsca trudno dostępne, a także w strefy zeroemisyjne. Rowery elektryczne są rozwiązaniem, które sprawdza się doskonale również w okresach, gdy w miastach odbywają się wydarzenia o dużej skali, wiążące się z intensyfikacją ruchu drogowego lub jego ograniczeniami.

Do niedawna mobilność w przedsiębiorstwach kojarzona była wyłącznie z samochodami służbowymi. Jednak to podejście szybko się zmienia, szczególnie w przypadku firm zlokalizowanych w większych miastach, gdzie na niewielkie odległości łatwiej i szybciej poruszać się rowerem niż szukać miejsc do pozostawienia samochodu. Rowery, szczególnie te z napędem elektrycznym, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie biznesu na alternatywne formy mobilności. DHL Parcel jest jedną z pierwszych firm, które wprowadzają to rozwiązanie na szeroką skalę i jestem przekonany, że pracownicy polubią nowy środek transportu – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

Jak pokazują wyniki tegorocznego Barometru Flotowego Arval Mobility Observatory, w ciągu trzech lat w niemal połowie flot w Polsce mogą pojawić się rowery lub inne rozwiązania związane z mikromobilnością, z czego 17% badanych firm już je wdrożyło.

DHL Parcel od lat konsekwentnie rozwija swoją bezemisyjną flotę. Do końca roku firma będzie korzystała ze 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach planuje poszerzyć flotę ekologicznych pojazdów do ponad 600 aut. Wszystkie samochody elektryczne, którymi poruszają się kurierzy DHL Parcel, obsługuje w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą Arval Service Lease Polska.

 

Kontakt dla mediów:

DHL Parcel Polska

Justyna Dąbrowska

justyna.dabrowska.wa@dhl.com

tel: +48 884 207 752

Arval Service Lease Polska

Agnieszka Goworek

agnieszka.goworek@arval.pl

tel: +48 22 45 45 500

 

O firmie DHL Parcel Polska

DHL Parcel Polska to lider polskiego rynku przesyłek krajowych i prekursor innowacyjnych rozwiązań
e-commerce, dedykowanych klientom w Polsce i w Europie. Niekwestionowany ekspert w swoim obszarze. Globalny partner logistyczny doceniany przez odbiorców, kontrahentów i ekspertów branży. DHL Parcel, korzystając z ponad 50 lat doświadczenia grupy DP DHL, inspiruje rynek, wyznaczając trendy i projektując rozwiązania w pełni dostosowane do dynamicznie zmieniających się potrzeb. To firma, która tworzy przestrzeń do innowacyjnego myślenia, rozwijania kompetencji i budowania zaangażowania pracowników. Świadczy o tym wielopokoleniowy zespół profesjonalistów, który już od ponad 20 lat buduje pozycję firmy. Zespół DHL Parcel tworzy obecnie ponad 3000 pracowników i 4000 kurierów. Infrastruktura firmy to nowoczesne, krajowe centra sortowania i terminale. DHL Parcel posiada także szeroką sieć 12 000 punktów partnerskich, w których szybko i wygodnie można nadać lub odebrać przesyłkę. Sieć tworzą między innymi sklepy Inmedio, 1-minute, Relay, Żabka, Freshmarket, Kaufland, Lidl, czy sieć stacji benzynowych Shell.

O firmie Arval

Arval specjalizuje się w wynajmie pojazdów z pełną obsługą oraz w nowych rozwiązaniach w zakresie mobilności. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z ponad 1,4 mln pojazdów na całym świecie (czerwiec 2021 r.). Każdego dnia ponad 7200 pracowników Arval w 30 krajach oferuje klientom – od dużych międzynarodowych korporacji po mniejsze firmy i indywidualnych klientów detalicznych – elastyczne rozwiązania, które sprawią, że podróże staną się bezproblemowe i będą odbywały się w zrównoważony sposób. Arval jest założycielem i członkiem sojuszu Element-Arval Global Alliance. Jest to najdłużej działający sojusz strategiczny w branży i światowy lider w zarządzaniu flotą, z ponad 3 mln pojazdów w 50 krajach. Firma Arval powstała w 1989 roku i jest w pełni własnością Grupy BNP Paribas. W ramach Grupy, Arval jest częścią pionu Retail Banking & Services.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa Biuro prasowe
2024-04-19 | 14:00

Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa

Nowoczesne metody leczenia polipów nosa w zasięgu ręki  Osoby, które od lat zmagają się z przewlekłym zapaleniem zatok przynosowych z polipami nosa
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-16 | 14:15

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024 Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
2024-04-16 | 06:00

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności PSPA, największa organizacja branżowa kreująca rynek zrównoważonego transportu w Polsce i w regionie CEE,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.