Kolejny logistyk dołączy do parku MLP Poznań West
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
MLP Group, deweloper działający na rynku nieruchomości magazynowych, wybuduje dla europejskiej firmy logistycznej obiekt w formule BTS. Najemcę podczas transakcji wspierał zespół specjalistów z wiodącej firmy doradczej z sektora nieruchomości komercyjnych JLL.
Nowy najemca podpisał umowę na wynajem nowoczesnej przestrzeni w centrum logistycznym MLP Poznań West. Deweloper wybuduje w formule BTS blisko 8 500 mkw., obiekt zostanie wyposażony w mroźnię wyposażoną w zaawansowaną technologicznie komorę szybkiego zamrażania o łącznej powierzchni 8 100 mkw. a część socjalno-biurowa wyniesie 400 mkw. Hala będzie w pełni dostosowana do wymagań najemcy, ponadto zgodnie ze standardem spółki obiekt zostanie w całości objęty certyfikacją BREEAM.
„Nasz klient określił konkretne potrzeby i wymagania, jakie powinien spełniać dedykowany dla niego obiekt, szczególnie w zakresie energooszczędności, która dla firm z branży staje się kluczowa w świetle rosnących cen energii. Budynki przemysłowe realizowane dla firm, działających w sektorze spożywczym i chłodniczym, muszą funkcjonować według ściśle określonych kryteriów sanitarnych i technologicznych. Branża ta, ze względu na jeden z najtrudniejszych towarów do magazynowania, poszukuje zaawansowanych technicznie obiektów, które umożliwią stworzenie chłodni, komór mrożenia czy wyposażenia budynku w systemy kontrolowania temperatury. Tak też jest w przypadku inwestycji dla naszego klienta i cieszę się, że cały proces transakcyjny przebiegł sprawnie i pomyślnie, również dzięki elastycznemu podejściu dewelopera", komentuje Konrad Lewiński, Starszy Doradca w Dziale Wynajmu Powierzchni Magazynowych, JLL.
MLP Group zastosuje także przeszklenia w części biurowej, które zwiększą dostęp do światła dziennego i zapewnią pracownikom lepsze warunki pracy. Ponadto na podstawie rzeczywistego obiektu zostanie stworzony cyfrowy model eksploatacyjny wzbogacony o cechy fizyczne, parametry techniczne, informacje dotyczące osprzętu oraz zainstalowanych urządzeń. Eksploatacyjny model informacyjny (AIM – ang. Asset Information Model), będzie służył do administrowania i kontrolingu systemów obiektowych. Najemca wprowadzi się do nowo wybudowanego obiektu na początku 4 kwartału 2021.
„Projekt MLP Poznań West w ostatnim czasie cieszy się ogromną popularnością wśród potencjalnych najemców. Dzięki doskonałej współpracy z agencją JLL, udało nam się błyskawicznie podpisać kontrakt z nowym klientem. Na chwilę obecną wybudowaliśmy i przekazaliśmy do użytku już dwa obiekty o łącznej powierzchni ok. 21 tys. mkw., natomiast docelowa przestrzeń najmu naszego parku to ok. 133 tys. mkw. Dzięki możliwości rozbudowy centrum, byliśmy w stanie zaoferować klientowi obiekt dedykowany pod jego działalność. Staramy się zawsze elastycznie podchodzić do wszystkich negocjacji i dzięki temu nasz Najemca otrzyma obiekt spełniający wszystkie jego potrzeby i wymagania – podkreśliła Agnieszka Góźdź Dyrektor Sprzedaży w MLP Group S.A.
Nowoczesne centrum dystrybucyjne MLP Poznań West to kompleks zlokalizowany po zachodniej stronie Poznania, obok drogi ekspresowej S11 i zaledwie 7 km od skrzyżowania autostrady A2 i trasy S11. Centrum skierowane jest przede wszystkim do firm z sektora e-commerce, logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji. Projekt MLP Poznań West docelowo dostarczy ok. 133 tys. mkw. najnowocześniejszej przestrzeni magazynowo-biurowej.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.