Komunikaty PR

KOMSA wprowadza nową usługę DaaS dla biznesu

2024-06-21  |  12:00
Biuro prasowe

Grupa KOMSA, wiodący dostawca urządzeń mobilnych dla firm w Europie, wprowadza na polski rynek cieszącą się dużą popularnością w krajach Europy Zachodniej usługę DaaS (Device as a Service). O perspektywach rozwojowych tej nowej formy finansowania sprzętu dla rodzimych przedsiębiorstw oraz wynikających z niej korzyściach dla biznesu mówi Magdalena Włodarczyk, której powierzono stanowisko Head of Sales DaaS w KOMSA.

 

Wynajem firmowych telefonów komórkowych i tabletów staje się coraz bardziej interesujący dla średnich i dużych organizacji, które szukają nowoczesnych produktów i dla których kluczowa jest przewidywalność wydatków. Ten model pozyskiwania sprzętu z powodzeniem funkcjonuje już np. w Niemczech. Kwestią czasu było to, kiedy pojawi się on również na rodzimym rynku.

 

Nowa usługa, nowy szef sprzedaży

Za rozwój nowej usługi KOMSA w naszym kraju będzie odpowiedzialna Magdalena Włodarczyk, która objęła stanowisko Head of Sales DaaS w strukturze Grupy.

Do wprowadzenia wynajmu urządzeń mobilnych na polski rynek przymierzaliśmy się w Grupie KOMSA od dłuższego czasu. Doświadczenia zdobyte na innych rynkach, między innymi niemieckim, pozwoliły nam przygotować usługę, która z jednej strony odpowiada doskonale na zmieniające się potrzeby średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce, a z drugiej ma ogromny potencjał wzrostowy z punktu widzenia naszego biznesu. Osobiście odczuwam ogromną satysfakcję, że wychodzimy do polskich firm z dobrze przemyślaną i dopracowaną ofertą. Moim celem jest bowiem dostarczanie optymalnych rozwiązań dla naszych obecnych i przyszłych klientów. – mówi Magdalena Włodarczyk.

Magdalena Włodarczyk to doświadczona profesjonalistka z tytułem MBA zdobytym na Uniwersytecie w Birmingham. Posiada 14-letnie doświadczenie w zakresie strategii sprzedaży, rozwijania nowych biznesów i obsługi klientów na rynku B2B. Praktyczną wiedzę zdobywała, zajmując się zarządzaniem zespołami sprzedażowymi i marketingiem w różnych branżach. Do Grupy KOMSA dołączyła w marcu tego roku.

 

Finansowanie, które zmienia status quo

Jedną z podstawowych korzyści, jaką przedsiębiorcy odnajdą w przypadku usługi DaaS, jest dostęp do szerokiego portfolio urządzeń najnowszej generacji oraz usług towarzyszących, które wspierają mobilne miejsce pracy. W kontekście rozwiązania, jakie oferuje KOMSA, mogą oni korzystać z oferty smartfonów i tabletów tak renomowanych marek, jak Apple, Samsung czy Google Pixel. Ale nie jest to jedyna zaleta tego modelu finansowania, na co zwraca uwagę Magdalena Włodarczyk.

Szacujemy, że firmy korzystające z naszego modelu wynajmu Device as a Service mogą zaoszczędzić nawet do 20% kosztów IT – podkreśla managerka i dodaje: DaaS łączy w sobie bowiem zalety leasingu, czyli niskie zaangażowanie kapitałowe i stałą miesięczną opłatę. Wszystkie składniki kosztów są w pełni przewidywalne i ustalone już w momencie zawierania umowy. Mamy tu zatem pełną transparentność. Niewątpliwą korzyścią usługi, wpływającą pozytywnie na działalność operacyjną, jest także jej elastyczność. Przedsiębiorstwa mają możliwość dostosowania ilości urządzeń do zmieniającej się liczby pracowników. Tym samym mogą optymalizować środki zainwestowane w zarządzanie flotą. Jest to szczególnie istotny aspekt w dobie niepewności, jaka panuje obecnie na rynku pracy, i w czasie grupowych zwolnień, o których coraz częściej słyszymy z mediów.

W ramach wprowadzanego modelu wynajmu KOMSA gwarantuje również przedsiębiorstwom m.in. certyfikowane usuwanie danych, wymianę urządzenia w przypadku jego uszkodzenia lub kradzieży, a wszystko to do maksymalnie 48 godzin. Nie bez znaczenia jest także fakt, że DaaS wpisuje się w filozofię ESG i gospodarki o obiegu zamkniętym dzięki możliwości nadania zużytemu sprzętowi drugiego życia.

Wszystkie powyższe kwestie sugerują, że w przypadku modelu DaaS od KOMSA mamy do czynienia z usługą „All in One”, która może stać się „game changerem”, jeśli chodzi o rynek urządzeń mobilnych dla biznesu w Polsce. To nie tylko prosty sposób dla firm, aby korzystać z najnowocześniejszych technologii, ale także szereg korzyści finansowych, bezpieczeństwo i elastyczność w zarządzaniu flotą mobilną w organizacji.

 

 

 

 

O KOMSA / Westcoast

Połączenie KOMSA AG z Grupą Westcoast nastąpiło w 2023 roku. Przy łącznych obrotach przekraczających 5 miliardów euro grupa spółek jest największym prywatnym partnerem dystrybucyjnym marek IT i telekomunikacyjnych w Europie. Grupa reprezentuje ponad 400 partnerów technologicznych i ma dostęp do ponad 70 000 partnerów handlowych. Do współpracy aetka dołączyło ponad 2000 wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych. Grupa jest także wiodącym specjalistą w zakresie rozwiązań chmurowych Microsoft i wynajmuje urządzenia mobilne firmom i sektorowi publicznemu. KOMSA i Westcoast posiadają własne spółki zależne w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Polsce i Francji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.