Komunikaty PR

KOMSA wprowadza nową usługę DaaS dla biznesu

2024-06-21  |  12:00
Biuro prasowe

Grupa KOMSA, wiodący dostawca urządzeń mobilnych dla firm w Europie, wprowadza na polski rynek cieszącą się dużą popularnością w krajach Europy Zachodniej usługę DaaS (Device as a Service). O perspektywach rozwojowych tej nowej formy finansowania sprzętu dla rodzimych przedsiębiorstw oraz wynikających z niej korzyściach dla biznesu mówi Magdalena Włodarczyk, której powierzono stanowisko Head of Sales DaaS w KOMSA.

 

Wynajem firmowych telefonów komórkowych i tabletów staje się coraz bardziej interesujący dla średnich i dużych organizacji, które szukają nowoczesnych produktów i dla których kluczowa jest przewidywalność wydatków. Ten model pozyskiwania sprzętu z powodzeniem funkcjonuje już np. w Niemczech. Kwestią czasu było to, kiedy pojawi się on również na rodzimym rynku.

 

Nowa usługa, nowy szef sprzedaży

Za rozwój nowej usługi KOMSA w naszym kraju będzie odpowiedzialna Magdalena Włodarczyk, która objęła stanowisko Head of Sales DaaS w strukturze Grupy.

Do wprowadzenia wynajmu urządzeń mobilnych na polski rynek przymierzaliśmy się w Grupie KOMSA od dłuższego czasu. Doświadczenia zdobyte na innych rynkach, między innymi niemieckim, pozwoliły nam przygotować usługę, która z jednej strony odpowiada doskonale na zmieniające się potrzeby średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce, a z drugiej ma ogromny potencjał wzrostowy z punktu widzenia naszego biznesu. Osobiście odczuwam ogromną satysfakcję, że wychodzimy do polskich firm z dobrze przemyślaną i dopracowaną ofertą. Moim celem jest bowiem dostarczanie optymalnych rozwiązań dla naszych obecnych i przyszłych klientów. – mówi Magdalena Włodarczyk.

Magdalena Włodarczyk to doświadczona profesjonalistka z tytułem MBA zdobytym na Uniwersytecie w Birmingham. Posiada 14-letnie doświadczenie w zakresie strategii sprzedaży, rozwijania nowych biznesów i obsługi klientów na rynku B2B. Praktyczną wiedzę zdobywała, zajmując się zarządzaniem zespołami sprzedażowymi i marketingiem w różnych branżach. Do Grupy KOMSA dołączyła w marcu tego roku.

 

Finansowanie, które zmienia status quo

Jedną z podstawowych korzyści, jaką przedsiębiorcy odnajdą w przypadku usługi DaaS, jest dostęp do szerokiego portfolio urządzeń najnowszej generacji oraz usług towarzyszących, które wspierają mobilne miejsce pracy. W kontekście rozwiązania, jakie oferuje KOMSA, mogą oni korzystać z oferty smartfonów i tabletów tak renomowanych marek, jak Apple, Samsung czy Google Pixel. Ale nie jest to jedyna zaleta tego modelu finansowania, na co zwraca uwagę Magdalena Włodarczyk.

Szacujemy, że firmy korzystające z naszego modelu wynajmu Device as a Service mogą zaoszczędzić nawet do 20% kosztów IT – podkreśla managerka i dodaje: DaaS łączy w sobie bowiem zalety leasingu, czyli niskie zaangażowanie kapitałowe i stałą miesięczną opłatę. Wszystkie składniki kosztów są w pełni przewidywalne i ustalone już w momencie zawierania umowy. Mamy tu zatem pełną transparentność. Niewątpliwą korzyścią usługi, wpływającą pozytywnie na działalność operacyjną, jest także jej elastyczność. Przedsiębiorstwa mają możliwość dostosowania ilości urządzeń do zmieniającej się liczby pracowników. Tym samym mogą optymalizować środki zainwestowane w zarządzanie flotą. Jest to szczególnie istotny aspekt w dobie niepewności, jaka panuje obecnie na rynku pracy, i w czasie grupowych zwolnień, o których coraz częściej słyszymy z mediów.

W ramach wprowadzanego modelu wynajmu KOMSA gwarantuje również przedsiębiorstwom m.in. certyfikowane usuwanie danych, wymianę urządzenia w przypadku jego uszkodzenia lub kradzieży, a wszystko to do maksymalnie 48 godzin. Nie bez znaczenia jest także fakt, że DaaS wpisuje się w filozofię ESG i gospodarki o obiegu zamkniętym dzięki możliwości nadania zużytemu sprzętowi drugiego życia.

Wszystkie powyższe kwestie sugerują, że w przypadku modelu DaaS od KOMSA mamy do czynienia z usługą „All in One”, która może stać się „game changerem”, jeśli chodzi o rynek urządzeń mobilnych dla biznesu w Polsce. To nie tylko prosty sposób dla firm, aby korzystać z najnowocześniejszych technologii, ale także szereg korzyści finansowych, bezpieczeństwo i elastyczność w zarządzaniu flotą mobilną w organizacji.

 

 

 

 

O KOMSA / Westcoast

Połączenie KOMSA AG z Grupą Westcoast nastąpiło w 2023 roku. Przy łącznych obrotach przekraczających 5 miliardów euro grupa spółek jest największym prywatnym partnerem dystrybucyjnym marek IT i telekomunikacyjnych w Europie. Grupa reprezentuje ponad 400 partnerów technologicznych i ma dostęp do ponad 70 000 partnerów handlowych. Do współpracy aetka dołączyło ponad 2000 wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych. Grupa jest także wiodącym specjalistą w zakresie rozwiązań chmurowych Microsoft i wynajmuje urządzenia mobilne firmom i sektorowi publicznemu. KOMSA i Westcoast posiadają własne spółki zależne w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Polsce i Francji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie 77% pracowników ufa sztucznej inteligencji. Jest jednak jeden warunek! Biuro prasowe
2024-06-26 | 14:00

77% pracowników ufa sztucznej inteligencji. Jest jednak jeden warunek!

Według najnowszych badań Salesforce współcześni pracownicy wierzą, że sztuczna inteligencja wykona prawie połowę ich zadań. Jednak zatrudnieni czują się najbardziej komfortowo wówczas, kiedy AI i ludzie pracują wspólnie. Efektem tej kooperacji jest większe zaufanie do AI w zakresie autonomicznego wykonywania zadań, które pozwalają oszczędzać czas, takich jak np. pisanie kodu, znajdywanie spostrzeżeń dotyczących danych i opracowywanie pisemnych komunikatów. Pracownicy nie delegują jednak wszystkich swoich zadań do AI. Badania pokazują, że dzisiejsi członkowie zespołu wolą, aby zadania takie jak wdrażanie nowych pracowników, szkolenia i dbanie o bezpieczeństwo danych były nadzorowane przez ludzi. Prawdopodobnie nie potrwa to jednak długo. Dane sugerują również, że inwestowanie w wiedzę i edukację buduje zaufanie do autonomicznej sztucznej inteligencji w przyszłości. Najciekawsze wnioski z badania Pracownicy na całym świecie, zwłaszcza liderzy, wierzą w autonomiczną przyszłość i już teraz powierzają zadania sztucznej inteligencji. Zatrudnieni (dane uśrednione) są przekonani, że AI wykona około 43% ich zadań, co wskazuje na zmianę wśród pracowników w kierunku przekazywania zadań sztucznej inteligencji. Co ciekawe, liderzy są większymi entuzjastami i uważają, że odsetek wykonywanych przez AI zadań sięgnie 51%. Szeregowi pracownicy typują natomiast 40%. Badania pokazują, że aż 77% członków zespołów na całym świecie ostatecznie zaufa sztucznej inteligencji w zakresie autonomicznego działania. Liczba ta obejmuje: 10% pracowników, którzy dziś już jej ufają, 26% zatrudnionych, którzy zaufają AI w okresie krótszym niż trzy lata, 41% pracowników, którzy zaufają sztucznej inteligencji w ciągu trzech lub więcej lat.   Podczas gdy pracownicy preferują współpracę pomiędzy AI a ludźmi, to jednak zaczynają ufać, że algorytm poradzi sobie z niektórymi zadaniami samodzielnie. Zadania, które powierzano autonomicznej sztucznej inteligencji, obejmowały: 15% zaufało AI w kwestii autonomicznego pisania kodu, 13% w zakresie samodzielnej analizy danych, 12% ufa sztucznej inteligencji w zakresie opracowywania komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, 12% ufa, że autonomiczne AI będzie pełnić funkcję ich osobistego asystenta.   Inne zadania, według respondentów, wymagają zaangażowania człowieka. Pracownicy są bardziej skłonni zaufać ludziom w następujących kwestiach: 47% ufa, że ludzie sami będą uczestniczyć w działaniach integracyjnych, 46% ufa ludziom w zakresie wdrażania i szkolenia pracowników, 40% ufa ludziom w kwestii bezpieczeństwa danych.   Respondenci badania uważają, że zaangażowanie człowieka jest niezbędne do budowania zaufania do sztucznej inteligencji. 63% pracowników na całym świecie twierdzi, że większe zaangażowanie człowieka zwiększyłoby ich zaufanie do sztucznej inteligencji, obawy związane z AI mogą wynikać z braku jej zrozumienia. Aż 54% zatrudnionych twierdzi, że nie wie, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wdrażana lub zarządzana w ich miejscu pracy, pracownicy, którzy mają wiedzę na temat tego, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wdrażana i zarządzana w ich miejscu pracy, są 5x bardziej skłonni powiedzieć, że zaufają AI w zakresie autonomicznego działania w ciągu najbliższych dwóch lat niż ci, którzy nie posiadają takiej wiedzy.   Wyniki badania obrazują, że pojawia się kluczowa różnica w zakresie wiedzy na temat sztucznej inteligencji między płciami – mężczyźni są o 94% bardziej skłonni powiedzieć, że posiadają wiedzę na temat wdrażania i zarządzania sztuczną inteligencją w swoim miejscu pracy w porównaniu z kobietami.
IT i technologie Firma SOFTSWISS ogłasza międzynarodową inicjatywę charytatywną Save Brazil
2024-06-26 | 10:00

Firma SOFTSWISS ogłasza międzynarodową inicjatywę charytatywną "Save Brazil"

SOFSWISS – międzynarodowa firma IT z dużymi placówkami w Warszawie i Poznaniu – aktywnie wspiera działające inicjatywy społecznie odpowiedzialne (ESG), a także uruchamia
IT i technologie Model Claude 3.5 Sonnet dostępny w Amazon Bedrock
2024-06-26 | 10:00

Model Claude 3.5 Sonnet dostępny w Amazon Bedrock

AWS (Amazon Web Services) ogłosił dostępność nowego modelu podstawowego (FM) firmy Anthropic, Claude 3.5 Sonnet w Amazon Bedrock, aby umożliwić firmom każdej wielkości szybkie testowanie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska

Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią plastikowe śmieci. W problem nieoddawanych do recyklingu odpadów i zalewu jednorazowych plastików wymierzone są przede wszystkim regulacje prawne przyjmowane na poziomie UE, ale też akcje edukacyjne. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad nastąpił w świadomości Polaków duży postęp, ale tony zbieranych śmieci w trakcie akcji sprzątania świadczą o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia.

Nauka

Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie

W bazie danych Europejskiej Agencji Kosmicznej zarejestrowanych jest kilkaset polskich firm, a aparatura made in Poland poleciała w kosmos już w ponad 80 misjach. Polski sektor kosmiczny odnotowuje dynamiczny rozwój, brakuje jednak przepisów kompleksowo regulujących zasady wykonywania działalności kosmicznej i nadzoru nad nią. Resort rozwoju przygotował projekt ustawy o działalności kosmicznej, która ma zapewnić najwyższe normy bezpieczeństwa i pomóc w zrównoważonym korzystaniu z przestrzeni kosmicznej. Ustawa ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w III kwartale tego roku.

Transport

Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli

1 lipca w Warszawie zacznie działać pierwsza w Polsce i w naszej części Europy strefa czystego transportu. Obejmie 37 km kw., czyli w sumie ok. 7 proc. powierzchni stolicy – to teren Śródmieścia, części Woli, Pragi Północ i Pragi Południe, do którego nie będą mogły wjeżdżać najstarsze auta, niespełniające konkretnych wymogów. – Obostrzenia, które wprowadzimy 1 lipca, spowodują, że stężenie tlenków azotu, spadnie mniej więcej o 20 proc., a cząstek stałych – o 11 proc. – zapowiada Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.