Komunikaty PR

komunikat

2020-10-27  |  17:30
Do pobrania komunikat ( 0.11 MB )

Do 2025 roku Nestlé i Sojusz dla Młodych stworzą

300 000 nowych szans zatrudnienia dla osób wchodzących na rynek pracy

Pandemia ma wpływ na całe społeczeństwa, także na ludzi młodych. Świadczą o tym ostatnie statystyki: bezrobocie w tej grupie ponownie rośnie. W Europie już ponad 3 miliony osób poniżej 25. roku życia boryka się z brakiem pracy[1]. Podobnie na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, gdzie prawie co trzecia młoda osoba jest bezrobotna[2]. Dlatego dziś bardziej niż kiedykolwiek konieczne jest wsparcie w pierwszych krokach na rynku pracy.

 

Nestlé i Sojusz dla Młodych (Alliance for YOUth) ogłosiły dziś, że do 2025 r. stworzą 300 000 szans zatrudnienia i rozwoju zawodowego dla młodych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej*. W trudnej sytuacji na rynku pracy, Nestlé i 300 partnerów firmy nie zmniejsza wysiłków, by zapewnić miejsca pierwszej pracy, staże i praktyki zawodowe. Sojusz dla Młodych pomoże także w zdobyciu odpowiednich umiejętności cyfrowych i wiedzy z zakresu ochrony środowiska, niezbędnych na rynku pracy przyszłości. 

 

Utworzony przez Nestlé w 2014 r. Sojusz na dla Młodych zrzesza firmy, które chcą wspierać osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową.

 

Marco Settembri, CEO Nestlé w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej komentuje: „Wspieranie młodych to najważniejsza inwestycja z perspektywy społeczeństwa. Od utworzenia w 2014 roku, w ramach Sojuszu dla Młodych zaoferowaliśmy już ponad 450 000 szans zatrudnienia i szkoleń. Jestem dumny, że wspólnie kontynuujemy tę podróż".

 

Przemawiając podczas wirtualnego spotkania Sojuszu dla Młodych Nicolas Schmit, Europejski Komisarz ds. Miejsc Pracy i Praw Socjalnych zaznaczył: „Jako członkowie komisji jesteśmy zdeterminowani, by pomóc młodym wyjść z pandemii silniejszymi oraz by zapewnić im wachlarz umiejętności niezbędnych na zmieniającym się rynku pracy.  W przedstawionym w lipcu „Pakiecie na rzecz zatrudnienia młodzieży” zdefiniowaliśmy nasze działania wspierające młodych w poszukiwaniu pracy, dostępie do szkoleń i praktyk, rozwijaniu umiejętności zawodowych oraz określiliśmy kroki wypełniające luki w ofertach zatrudnienia. Sojusz dla Młodych jest modelem współpracy z biznesem, z którego inni mogą czerpać inspirację, wychodzi bowiem poza tradycyjne ambicje zaoferowania pracy. Pragnę podziękować sojuszowi i wszystkim jego partnerom za ich wysiłki i zaangażowanie we wspieranie młodych ludzi".

 

W Nestlé cele Sojuszu dla Młodych realizowane są w ramach Nestlé Needs YOUth – inicjatywy skierowanej do osób wchodzących na rynek pracy. Jego działania obejmują:

  • Stworzenie 20 000 szans zatrudnienia oraz zapewnienie 20 000 miejsc na praktykach zawodowych i stażach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej do 2025 r. Od momentu uruchomienia Nestlé Needs YOUth w 2013 roku, firma zapewniła już ponad 26 000 praktyk i staży. W czasie lockdownu, Nestlé organizowało szkolenia cyfrowe dla swoich praktykantów, aby umożliwić im ukończenie wymaganego programu. Nestlé podejmuje również inicjatywy umożliwiające osobom wchodzącym na rynek pracy zdobycie doświadczenia zawodowego poprzez wirtualne staże.
  • Umiejętności cyfrowe. Nestlé w dalszym ciągu rozwija eBusiness Academy dla młodych. Zapisani do programu stażyści zdobywają zaawansowane umiejętności cyfrowe (wyszukiwanie, analiza danych, e-commerce). Szczególna uwaga zostanie poświęcona także nabywaniu umiejętności cyfrowych przez młodych zatrudnionych w fabrykach. W 2019 r. Nestlé nawiązało partnerstwo z Microsoftem, aby umożliwić praktykantom w zakładach produkcyjnych uzyskanie certyfikatu umiejętności informatycznych.
  • Wspieranie przedsiębiorczości w obszarze rolnictwa. Nestlé współpracuje z młodymi rolnikami w celu wdrażania zrównoważonych praktyk rolniczych. Nestlé chce wzmocnić swoje programy dla rolników, aby przyspieszyć przejście na łańcuch dostaw żywności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Pomoże to firmie w osiągnięciu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku.
  • Działania online dla osób poszukujących pracy. Nestlé będzie nadal organizować i brać udział w targach pracy i warsztatach online, które wspierają osoby młode w zdalnym poszukiwaniu zatrudnienia.
  • Wspieranie przedsiębiorczości. Nestlé i Sojusz dla Młodych łączą siły z Junior Achievement Europe, aby pomóc Europejczykom zdobyć umiejętności w zakresie przedsiębiorczości. W ciągu ostatnich trzech lat ponad 550 uczniów szkół średnich zdobyło wiedzę w zakresie przedsiębiorczości i zyskało międzynarodowe kwalifikacje.

Zmiany klimatyczne i transformacja cyfrowa to jedne z wielu wyzwań, przed którymi stoi społeczeństwo. Poprzez swoje działania Nestlé chce wyposażyć młode pokolenie w odpowiednie umiejętności, które pozwolą mu stawić czoła tym wyzwaniom. Nestlé i Sojusz dla Młodych będą regularnie informować o swoich zobowiązaniach i działaniach.

 

*Zobowiązanie do stworzenia 300 000 szans zatrudnienia do 2025 roku zostało podjęte przez 15 europejskich członków Sojuszu dla Młodych, wśród których oprócz Nestlé są następujące firmy: Adecco Group, BT, Cargill, CEMEX, ENGIE, EY, Facebook, Firmenich, Microsoft, Nielsen, Publicis Groupe, Salesforce, Solvay, White & Case. 

 

Więcej informacji:

  • Światowa inicjatywa dla młodych: Nestlé Needs YOUth
  • Nestlé wspiera wznowiony „Europejski sojusz na rzecz przygotowania zawodowego”

 


[1] za: Euro indicators, 1 October 2020:

https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/10663603/3-01102020-AP-EN.pdf/f45c24be-3304-e6b7-80c8-04eae7529519

[2] za: 12th Annual ASDA’A BCW Arab Youth Survey 2020:

http://www.arabyouthsurvey.com/pdf/downloadwhitepaper/AYS%202020-WP_ENG_0510_Single-Final.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.