Komunikaty PR

Kondycja branży pożyczkowej w czasach pandemii

2020-10-26  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Branża pożyczkowa jeszcze w 2019 roku, czyli w okresie poprzedzającym pandemię, była w bardzo dobrej kondycji. Instytucje pozabankowe nie mogły narzekać na brak klientów, którzy decydowali się na wysokie wolumeny, korzystając między innymi z nowych rozwiązań, usług czy produktów. Kryzys wymusił jednak adaptację oferty do nowej rzeczywistości. Wygrały te firmy, które potrafiły przekształcić swoją dotychczasową strukturę, zainwestować w technologie oraz zautomatyzować kluczowe procesy.

Negatywne skutki pandemii dotknęły cały sektor pożyczkowy. Do tej pory, rynek był stosunkowo szeroki, natomiast nagły odpływ konsumentów wymusił na firmach dostosowanie się do nowych realiów.

W głównej mierze postawiliśmy na płatności odroczone. Udało nam się wewnętrznie wydzielić mikrozespoły ekspertów w swoich dziedzinach, odpowiedzialnych za poszczególne gałęzie biznesu. Trzy najbardziej newralgiczne miesiące wykorzystaliśmy na wdrożenie nowych produktów, wpisujących się w potrzeby nowoczesnych konsumentów, których nawyki są determinowane między innymi przez pandemię – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Tendencje oraz nawyki zakupowe na przestrzeni ostatnich miesięcy uległy diametralnym zmianom. Beneficjentem wspomnianych zmian okazał się sektor e-commerce, ponieważ obecność społeczeństwa koncentruje się przede wszystkim w Internecie. Co za tym idzie, sam biznes również przeniósł się do Internetu.

Dostrzegamy, że odroczone płatności szybko znajdą zastosowanie wśród wszystkich osób, które realizują zakupy online, ale nie chcą za nie płacić od razu. Korzystając z oferty, klient może odroczyć płatność nawet do 45 dni. Udostępniamy kanał płatności internetowych z naciskiem na sklepy korzystające z e-commerce, a także wydajemy wirtualną kartę płatniczą, zrealizowaną przy współpracy z Mastercard, z limitem do 5 000 zł, do wykorzystania na zakupy w Internecie lub podpinając pod płatności Google Pay i Apple Pay. Trzecim produktem, który uzupełnia całość, są odroczone płatności w kanale tradycyjnym. Już wkrótce w niektórych sklepach nie będzie trzeba stać w kolejce, aby uzyskać kredyt, ale w ciągu zaledwie kilku minut nabyć wybrany produkt za pomocą aplikacji – dodaje Paweł Maciszewski.

Część firm pożyczkowych, funkcjonujących w tradycyjnym kanale sprzedaży, w czasach lockdownu właściwie nie mogło udzielać pożyczek. Dane wskazują, że Polacy zadłużają się ostrożniej. Jak wynika z analizy Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego, firmy pożyczkowe udzieliły w sierpniu br. o 24% mniej pożyczek na łączną kwotę o 38% niższą niż rok temu. Liczba aktywnych firm pożyczkowych w sierpniu – takich, które udzieliły choć jednej pożyczki – według danych CRIF wyniosła 36. Jest to o 28% mniej aktywnych podmiotów w branży niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.