Komunikaty PR

Konsekwencje prawne dla ofiar ataków ransomware

2020-06-12  |  01:00
Biuro prasowe

O ile jeszcze do niedawna klienci nie przywiązywali wagi do sposobu w jaki firmy oraz instytucje zabezpieczają dane, o tyle w ostatnim czasie coraz częściej zadają pytania dotyczące tej kwestii. Veritas Technologies przeprowadził badanie wśród 12 tysięcy konsumentów z sześciu krajów (Chiny, Japonia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, USA), które miało na celu poznać ich oczekiwania wobec polityki bezpieczeństwa prowadzonej przez podmioty gospodarcze. Aż 79 proc. respondentów uważa, że najważniejszym elementem ochrony jest oprogramowanie zabezpieczające, zaś 62 proc. wskazuje na backup. Co ciekawe, społeczeństwo nie użala się nad organizacjami poszkodowanymi przez ransomware. Wręcz przeciwnie - żąda wobec nich  wyciągnięcie surowych konsekwencji. 65 proc. badanych przyznaje, że muszą one wypłacać swoim klientom odszkodowania, zaś 9 proc. twierdzi, że odpowiedzialność za straty spowodowane przez cyberatak ponosi dyrektor generalny, który powinien trafić za kratki.  44 proc. uczestników badania zadeklarowało, iż przestanie kupować produkty lub usługi od firmy będącej ofiarą cyberataku.

 

Veritas Technologies odkrył kilka interesujących wzorców zachowań, charakterystycznych dla  konsumentów z poszczególnych krajów. Przykładowo Chińczycy mają skłonności do zmiany zdania na temat negocjacji z cyberprzestępcami. 80 proc. respondentów z tego kraju uważa, że nie należy negocjować z napastnikami. Ale w sytuacji, kiedy staje się to osobistym problemem, wskaźnik  spada do 16 proc. Francuzi wykazują się dużą tolerancją wobec ofiar cyberataków. Tylko 24 proc. obwinia szefów firm, a ponad 50 proc. przypisuje winę jedynie napastnikom. Natomiast Amerykanie najchętniej karaliby osoby zarządzające poszkodowanymi przedsiębiorstwami - w ten sposób uważa 41 proc. badanych.

 

-  Cieszymy się, że klienci zaczynają stawiać wysokie wymagania w zakresie ochrony danych wobec dostawców produktów oraz usług. Taka postawa przyczyni się do tego, że wielu decydentów zacznie przywiązywać dużo większą wagę niż dotychczas do zabezpieczania zasobów cyfrowych. Szkoda, że Veritas Technologies nie dotarł do rodzimych konsumentów. Z moich obserwacji wynika, że najbliżej jest nam do Francuzów. Choć w kwestiach dotyczących negocjacji z hakerami, myślimy bardzo podobnie jak Chińczycy - mówi  Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Badanie Veritas Technologies pokazuje pewien paradoks związany z wypłaceniem okupu. 71 proc. konsumentów chce, aby firmy przeciwdziałały cyberprzemocy i nie prowadziły jakichkolwiek negocjacji z napastnikami. Ale kiedy problem dotyczy bezpośrednio firm, od których respondenci nabywają produkty bądź usługi, punkt widzenia respondentów wyraźnie się zmienia - 55 proc. uważa, że należy zapłacić okup.

 

Źródło: marken.com.pl, bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.