Komunikaty PR

Konsekwencje prawne dla ofiar ataków ransomware

2020-06-12  |  01:00
Biuro prasowe

O ile jeszcze do niedawna klienci nie przywiązywali wagi do sposobu w jaki firmy oraz instytucje zabezpieczają dane, o tyle w ostatnim czasie coraz częściej zadają pytania dotyczące tej kwestii. Veritas Technologies przeprowadził badanie wśród 12 tysięcy konsumentów z sześciu krajów (Chiny, Japonia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, USA), które miało na celu poznać ich oczekiwania wobec polityki bezpieczeństwa prowadzonej przez podmioty gospodarcze. Aż 79 proc. respondentów uważa, że najważniejszym elementem ochrony jest oprogramowanie zabezpieczające, zaś 62 proc. wskazuje na backup. Co ciekawe, społeczeństwo nie użala się nad organizacjami poszkodowanymi przez ransomware. Wręcz przeciwnie - żąda wobec nich  wyciągnięcie surowych konsekwencji. 65 proc. badanych przyznaje, że muszą one wypłacać swoim klientom odszkodowania, zaś 9 proc. twierdzi, że odpowiedzialność za straty spowodowane przez cyberatak ponosi dyrektor generalny, który powinien trafić za kratki.  44 proc. uczestników badania zadeklarowało, iż przestanie kupować produkty lub usługi od firmy będącej ofiarą cyberataku.

 

Veritas Technologies odkrył kilka interesujących wzorców zachowań, charakterystycznych dla  konsumentów z poszczególnych krajów. Przykładowo Chińczycy mają skłonności do zmiany zdania na temat negocjacji z cyberprzestępcami. 80 proc. respondentów z tego kraju uważa, że nie należy negocjować z napastnikami. Ale w sytuacji, kiedy staje się to osobistym problemem, wskaźnik  spada do 16 proc. Francuzi wykazują się dużą tolerancją wobec ofiar cyberataków. Tylko 24 proc. obwinia szefów firm, a ponad 50 proc. przypisuje winę jedynie napastnikom. Natomiast Amerykanie najchętniej karaliby osoby zarządzające poszkodowanymi przedsiębiorstwami - w ten sposób uważa 41 proc. badanych.

 

-  Cieszymy się, że klienci zaczynają stawiać wysokie wymagania w zakresie ochrony danych wobec dostawców produktów oraz usług. Taka postawa przyczyni się do tego, że wielu decydentów zacznie przywiązywać dużo większą wagę niż dotychczas do zabezpieczania zasobów cyfrowych. Szkoda, że Veritas Technologies nie dotarł do rodzimych konsumentów. Z moich obserwacji wynika, że najbliżej jest nam do Francuzów. Choć w kwestiach dotyczących negocjacji z hakerami, myślimy bardzo podobnie jak Chińczycy - mówi  Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Badanie Veritas Technologies pokazuje pewien paradoks związany z wypłaceniem okupu. 71 proc. konsumentów chce, aby firmy przeciwdziałały cyberprzemocy i nie prowadziły jakichkolwiek negocjacji z napastnikami. Ale kiedy problem dotyczy bezpośrednio firm, od których respondenci nabywają produkty bądź usługi, punkt widzenia respondentów wyraźnie się zmienia - 55 proc. uważa, że należy zapłacić okup.

 

Źródło: marken.com.pl, bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.