Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty eko
Biuro Prasowe Ecowipes
ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
ecowipes|alertmedia.pl| |ecowipes|alertmedia.pl
506 051 987
www.ecowipes.com.pl/
Trend eko przybiera na sile. Szturmem podbija wiele branż, począwszy od świata motoryzacji i mody, po branżę higieniczno-kosmetyczną. Jednym z najważniejszych motorów tych zmian są konsumenci, którzy coraz uważniej przyglądają się etykietom na artykułach oraz samym producentom.
Jak wynika z badania „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój”[1], przeprowadzonego przez IPSOS dla ING, średnio co drugi Polak deklaruje, że podczas zakupów dóbr konsumenckich bardziej, niż kiedykolwiek bierze pod uwagę kwestie środowiskowe/ekologiczne oraz jest skłonny zapłacić więcej za produkty, jeśli nadają się one do recyklingu lub zostały wytworzone w sposób przyjazny dla środowiska. 37,7% świadomie zrezygnowało z kupowania produktów firmy, o której dowiedzieli się, że nie podchodzi odpowiedzialnie do ochrony środowiska.
Niestety odpowiedzialność konsumentów nie zawsze idzie w parze z uczciwością producentów, którzy na eko próbują ponadprzeciętnie zarobić. „To krótkowzroczne myślenie. Eko nie musi oznaczać, że produkt jest znacząco droższy dla konsumenta. Wielu producentów wykorzystuje okazję i artykuły bio, czy eko sprzedają 30 proc. drożej. To nieodpowiedzialne, bo są rozwiązania technologiczne, np. w naszej kategorii chusteczek nawilżanych, które pozwalają na to, żeby mieć ten sam lub bardzo porównywalny koszt produkcji, a dostarczać produkt, który jest dobry dla środowiska. A przy tym dostępny cenowo.” – uważa Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes.
Eko jest na fali
Wg badań Eurofins, dla 85% konsumentów pozyskanie wiedzy o cechach ekologicznych produktów (takich jak np. biodegradowalność w chusteczkach nawilżanych) jest czynnikiem, który zmienił ich dotychczasowe decyzje zakupowe. Dlatego stojąc przy półce konsumenci coraz dokładniej czytają etykiety, sprawdzają skład, certyfikaty potwierdzające naturalność czy wegańskość produktu. Coraz częściej weryfikują też odpowiedzialność producenta, śledząc go online i interesując się jego działaniami. Do świadomości konsumentów mocniej bowiem dociera myśl, że nic, co dzieje się dzisiaj, nie pozostaje bez echa dla przyszłości planety, a to znajduje realne odzwierciedlenie w zakupach. Trendu eko nie można już ignorować.
To wyzwanie dla firm, które muszą stworzyć technologie pozwalające pogodzić najważniejsze cechy, czyli użytkowość produktu, pozytywny wpływ na środowisko oraz ekonomiczność. Wielu producentów, nawet tych o globalnym zasięgu, wciąż nie jest na to gotowych, a to może oznaczać stratę dotychczasowych udziałów w rynku. Z drugiej strony to ogromna szansa dla takich firm jak Ecowipes, które do tej pory działały w segmencie niszowym, przez lata pracując nad rozwiązaniami, które dziś są na wagę złota.
„Już 10 lat temu koncentrowaliśmy się na tym, aby mieć w swoich produktach rozwiązania przyjazne dla środowiska, bo bycie eko jest wpisane w naszą filozofię działania. Wtedy byliśmy awangardą, dziś jesteśmy europejskim liderem w zakresie produkcji biodegradowalnych chusteczek. Co więcej, dzięki naszym staraniom Polska jest pierwszym krajem w Europie, który przekroczył próg 50% produktów, chusteczek nawilżanych, które nie zawierają plastiku. Jesteśmy też jedynym producentem w Europie, który wytwarza autorską biodegradowalną włókninę, bazę do produkcji chusteczek nawilżanych. My wierzymy w działanie w ramach gospodarki obiegu zamkniętego i w odpowiedzialny biznes – nazywamy to „troskliwą technologią”. Daje ona nie tylko dobry jakościowo i przystępny cenowo produkt, ale również przyjazną dla środowiska technologię wytwarzania, a przy tym zapewnienia miejsca pracy na rynku lokalnym.” – dodaje G.Kermiche.
Wzrost rynku chusteczek naturalnych wynosi już 20%. Oznacza to coraz szybsze wypieranie plastikowych wyrobów przez naturalne, co ma wymierne korzyści dla środowiska, ale i konsumenta. Jak szacuje Ecowipes, w 2021 roku podczas produkcji wyrobów marki własnej dla jednej z większych sieci handlowych i zarazem jednego z głównych partnerów firmy, udało się zaoszczędzić ponad 918 ton na włókninie i kolejnych 387 ton na opakowaniu – są to ilości plastiku, których nie wprowadzono do obrotu dzięki przejściu na biodegradowalną włókninę oraz zmianie opakowań na cieńsze, monomateriałowe. Co ważne, produkty z wykorzystaniem biodegradowalnych włóknin na półce nie kosztuje użytkownika końcowego więcej niż tradycyjne chusteczki zawierające plastik.
[1] „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój” ING, wrzesień 2021 r.
https://spolecznosc.ing.pl/-/Blog/Raport-Wybory-Polak%C3%B3w-a-zr%C3%B3wnowa%C5%BCony-rozw%C3%B3j-najciekawsze-wnioski/ba-p/35246

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.