Komunikaty PR

Allegro liderem segmentu marketplace

2021-11-02  |  15:00
Do pobrania Notka ( 0.19 MB )

Polacy polubili zakupy online – tegoroczna edycja badania „Allegro, Amazon i rozwój marketplace” przeprowadzonego przez agencję Inquiry potwierdza, że konsumenci coraz chętniej decydują się na internetowe transakcje, ale też mają coraz większe wymagania. Do cyfrowego koszyka najczęściej wpadają dziś odzież i bielizna, obuwie oraz kosmetyki i perfumy. Dla rozwoju branży e-commerce kluczowa była jednak nie tylko zmiana nawyków wywołana przez pandemię, ale również długo oczekiwane wejście na rynek polskiej strony Amazon w marcu tego roku.

Najchętniej wybieranym miejscem zakupów w internecie pozostają platformy typu marketplace, które aż 33 proc. Polaków wskazuje jako preferowane miejsce zakupu. Wśród nich niezmiennie największą popularnością cieszy się Allegro, z którego przynajmniej raz skorzystało aż 88 proc. ankietowanych. Daje to platformie pozycję absolutnego lidera – na drugim miejscu plasuje się OLX z wynikiem 52 proc. badanych, zaś na trzecim Empik.com, w którym zakupy zrobiło 47 proc. Amazon przekonał do siebie 15 proc. polskich klientów online, przy czym nie zaobserwowano tutaj wzrostu w stosunku do roku poprzedniego, kiedy Polacy mogli korzystać tylko z zagranicznych wersji platformy. Główna motywacją zakupową jest ogromy wybór oferowany przez tę platformę. Co ciekawe, liczba osób rozważających zakupy na polskiej stronie Amazon spadła – dziś tylko 45 proc. znających markę zamierza skorzystać z jej oferty, podczas gdy w 2020 roku było to aż 58 proc. w tej grupie.

Raport Inquiry zestawia ze sobą również poziom zaufania do czterech czołowych platform zakupowych: Allegro, Amazon, Empik.com oraz AliExpress. Różnice w postrzeganiu marek są znaczne – podczas gdy platformom Allegro i Empik.com ufa odpowiednio 88 i 82 proc. respondentów znających te marki, markę Amazon zaufaniem obdarza dzisiaj tylko 42 proc., a AliExpress – 37 proc. w analogicznej grupie.

Wejście firmy Amazon na polski rynek to nie tylko polskojęzyczna platforma zakupowa, ale także pojawienie się szeregu dodatkowych usług oferowanych przez firmę. Największą rozpoznawalnością nad Wisłą cieszy Amazon Prime, o którym słyszało 43 proc. respondentów znających markę Amazon. Coraz więcej osób słyszało też o Prime Video i Prime Music.

Amazon w Polsce to propozycja nie tylko dla klienta indywidualnego, ale przede wszystkim oferta dla sprzedawców i  dziesięć centrów dystrybucyjnych obsługujących przede wszystkim kraje zachodniej Europy. Powstało także centrum usług Amazon Web Services oraz centrum rozwoju technologii. Od niedawna firma oferuje też usługi Amazon Prime, czyli specjalne warunki dostaw oraz dostęp do streamingu muzyki, filmów czy gier. Czy Amazon zawojuje polski rynek? Na pewno będzie miał wpływ na jego rozwój, w większym stopniu otwierając go na świat – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.