Komunikaty PR

Klienci Mazurskiej Manufaktury zasmakują w historycznych markach

2022-03-31  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Mazurska Manufaktura SA, producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa, konsekwentnie realizuje plan reaktywacji znanych, historycznych marek, które zostały zamknięte decyzją wielkich korporacji. Wraz z wejściem w nowy sezon, dla mieszkańców Dolnego Śląska dokonuje się obecnie pierwszy rozlew kultowej Odry, która w ofercie historycznych marek spółki dołączy do piw: Jurand, Bractwo i Krak.

Piwo Odra było niegdyś warzone w Browarach Mieszczańskich, które po ponad 100-letniej historii zakończyły działalność w 1996 roku. Wskrzeszenie historycznej marki, którą z pewnością pamiętają starsi mieszkańcy Wrocławia, stało się możliwe dzięki objęciu 100 proc. udziałów Browaru Profesja przez Mazurską Manufakturę SA, która równocześnie odkupiła prawa do marki Odra. To uruchomiło proces odtwarzania historycznej receptury i rozpoczęcie warzenia.

 - Cztery miesiące po rozpoczęciu współpracy z Browarem Profesja mogę już z pełnym przekonaniem ogłosić, że rewitalizacja lokalnego piwa Odra stała się faktem. Wszystko, od odtworzenia receptury, przez doposażenie zakładu, po pierwsze warzenie, dokonało się w ekspresowym tempie. Cały zakład, w tym nasi piwowarzy stanęli na wysokości zadania, dzięki czemu wrocławianie odzyskali lokalną markę jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Nam pozostaje ruszyć z produkcją na pełnych obrotach - mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.

Na sam początek rozlane zostało piwo Odra Pils oraz Odra Marcowe. Pierwsze partie zostaną rozdystrybuowane do lokalnych sklepów oraz ogólnopolskich sieci handlowych na regionalne akcje promocyjne. W planach jest również trzecia wersja Odra Special.

Konsekwentna strategia wskrzeszania marek

Piwo Odra, to kolejna po piwach Jurand, Bractwo i Krak odzyskana marka, której smak odtworzono na bazie historycznych receptur. Pierwszy był Jurand, kultowy dla mieszkańców Warmii i Mazur. Zrealizowany w 2021 roku, pierwszy rozlew w nakładzie 130 tys. butelek rozszedł się w błyskawicznym tempie, co tylko utwierdziło właścicieli Mazurskiej Manufaktury SA w przekonaniu, że Jurand to wciąż silna, lokalna marka, która powinna wrócić do sprzedaży na stałe. Obecnie w sprzedaży jest Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne, w pojemnościach 0,5 oraz 0,33 l.

W kolejnym kroku, Mazurska Manufaktura SA przejęła prawa do marki Bractwo, kojarzonej z Browarami Bydgoskimi, które w 2006 roku zostały zamknięte przez Grupę Żywiec. Obecne etykiety, jak i receptura nawiązują do historycznej marki, czerpiąc z niej to, co najlepsze. Na półkach ogólnopolskich sieci handlowych zlokalizowanych na Kujawach entuzjaści mogą skosztować Bractwo Jasne Pełne, Ciemne oraz Bursztynowe.

Po Warmii i Mazurach oraz Kujawach, przyszedł czas na markę piwa Krak ze stolicy Małopolski. Niestety, po prywatyzacji zakładów piwowarskich w Okocimiu w 2001 r. nowy właściciel – firma Carlsberg – zdecydowała zaprzestać produkcji piwa w Krakowie. Dla lokalnych mieszkańców, którzy z sentymentem wspominają jego smak, Mazurska Manufaktura SA rozlewa Krak Jasne Pełne oraz Krak Ciemne.

– Dotrzymujemy obietnic. Regionalne browary, które w latach 80 i 90 zostały zamknięte, zburzone lub wygaszono w nich produkcje, na nowo odzyskują swoją świetność. Z szacunku do lokalnych, browarniczych tradycji, które są wciąż mocno zakorzenione w gustach lokalnych społeczności, sukcesywnie przywracamy na rynek kultowe, historyczne marki. Na ten moment są to 4 marki, ale wierze, że w perspektywie kilkunasty miesięcy dołączy do nich kolejne 7 piw z każdego regionu Polski.  – mówi Jakub Gromek.

Łącznie, tylko w 2021 roku spółka przejęła prawa do 11 historycznych marek, z różnych regionów Polski. Poza wspomnianymi, do Mazurskiej Manufaktury dołączyły jeszcze marki: Kmicic z Częstochowy, Kaper Królewski z Gdańska, Wigry z Suwałk, Stern-Brau ze Słupska, Haberbusch i Schiele z Warszawy, Jubilat ze Zduńskiej Woli oraz Lubusz z Zielonej Góry.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.