Klienci Mazurskiej Manufaktury zasmakują w historycznych markach
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/
Mazurska Manufaktura SA, producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa, konsekwentnie realizuje plan reaktywacji znanych, historycznych marek, które zostały zamknięte decyzją wielkich korporacji. Wraz z wejściem w nowy sezon, dla mieszkańców Dolnego Śląska dokonuje się obecnie pierwszy rozlew kultowej Odry, która w ofercie historycznych marek spółki dołączy do piw: Jurand, Bractwo i Krak.
Piwo Odra było niegdyś warzone w Browarach Mieszczańskich, które po ponad 100-letniej historii zakończyły działalność w 1996 roku. Wskrzeszenie historycznej marki, którą z pewnością pamiętają starsi mieszkańcy Wrocławia, stało się możliwe dzięki objęciu 100 proc. udziałów Browaru Profesja przez Mazurską Manufakturę SA, która równocześnie odkupiła prawa do marki Odra. To uruchomiło proces odtwarzania historycznej receptury i rozpoczęcie warzenia.
- Cztery miesiące po rozpoczęciu współpracy z Browarem Profesja mogę już z pełnym przekonaniem ogłosić, że rewitalizacja lokalnego piwa Odra stała się faktem. Wszystko, od odtworzenia receptury, przez doposażenie zakładu, po pierwsze warzenie, dokonało się w ekspresowym tempie. Cały zakład, w tym nasi piwowarzy stanęli na wysokości zadania, dzięki czemu wrocławianie odzyskali lokalną markę jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Nam pozostaje ruszyć z produkcją na pełnych obrotach - mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.
Na sam początek rozlane zostało piwo Odra Pils oraz Odra Marcowe. Pierwsze partie zostaną rozdystrybuowane do lokalnych sklepów oraz ogólnopolskich sieci handlowych na regionalne akcje promocyjne. W planach jest również trzecia wersja Odra Special.
Konsekwentna strategia wskrzeszania marek
Piwo Odra, to kolejna po piwach Jurand, Bractwo i Krak odzyskana marka, której smak odtworzono na bazie historycznych receptur. Pierwszy był Jurand, kultowy dla mieszkańców Warmii i Mazur. Zrealizowany w 2021 roku, pierwszy rozlew w nakładzie 130 tys. butelek rozszedł się w błyskawicznym tempie, co tylko utwierdziło właścicieli Mazurskiej Manufaktury SA w przekonaniu, że Jurand to wciąż silna, lokalna marka, która powinna wrócić do sprzedaży na stałe. Obecnie w sprzedaży jest Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne, w pojemnościach 0,5 oraz 0,33 l.
W kolejnym kroku, Mazurska Manufaktura SA przejęła prawa do marki Bractwo, kojarzonej z Browarami Bydgoskimi, które w 2006 roku zostały zamknięte przez Grupę Żywiec. Obecne etykiety, jak i receptura nawiązują do historycznej marki, czerpiąc z niej to, co najlepsze. Na półkach ogólnopolskich sieci handlowych zlokalizowanych na Kujawach entuzjaści mogą skosztować Bractwo Jasne Pełne, Ciemne oraz Bursztynowe.
Po Warmii i Mazurach oraz Kujawach, przyszedł czas na markę piwa Krak ze stolicy Małopolski. Niestety, po prywatyzacji zakładów piwowarskich w Okocimiu w 2001 r. nowy właściciel – firma Carlsberg – zdecydowała zaprzestać produkcji piwa w Krakowie. Dla lokalnych mieszkańców, którzy z sentymentem wspominają jego smak, Mazurska Manufaktura SA rozlewa Krak Jasne Pełne oraz Krak Ciemne.
– Dotrzymujemy obietnic. Regionalne browary, które w latach 80 i 90 zostały zamknięte, zburzone lub wygaszono w nich produkcje, na nowo odzyskują swoją świetność. Z szacunku do lokalnych, browarniczych tradycji, które są wciąż mocno zakorzenione w gustach lokalnych społeczności, sukcesywnie przywracamy na rynek kultowe, historyczne marki. Na ten moment są to 4 marki, ale wierze, że w perspektywie kilkunasty miesięcy dołączy do nich kolejne 7 piw z każdego regionu Polski. – mówi Jakub Gromek.
Łącznie, tylko w 2021 roku spółka przejęła prawa do 11 historycznych marek, z różnych regionów Polski. Poza wspomnianymi, do Mazurskiej Manufaktury dołączyły jeszcze marki: Kmicic z Częstochowy, Kaper Królewski z Gdańska, Wigry z Suwałk, Stern-Brau ze Słupska, Haberbusch i Schiele z Warszawy, Jubilat ze Zduńskiej Woli oraz Lubusz z Zielonej Góry.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.