Komunikaty PR

Konsumenci kupują w sieci „z drugiej ręki”

2021-11-16  |  11:20
Biuro prasowe

Przez ostatnie dwa lata mieliśmy okazję obserwować znaczące zwiększenie popytu na zakupy w sieci, do czego przyczyniły się ograniczenia w tradycyjnym handlu oraz wzmożona potrzeba bezpieczeństwa. Równolegle rosła także wrażliwość odbiorców na kwestie zmian klimatycznych, z którą wiąże się chęć dłuższego użytkowania produktów czy wprowadzania ich do obiegu z „drugiej ręki”. Konsumenci chętniej sprzedają i nabywają w sieci używane przedmioty, rozwijając segment consumer-to-consumer (C2C).

 

Drugie życie w sieci

 

Według analizy Barometr E-shopper 2020 DPDgroup globalne problemy związane z pandemią i ograniczona dostępność sklepów stacjonarnych skłoniły wielu konsumentów do refleksji nad stylem życia, nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie. Trendy te potwierdziły najnowsze dane Capgemini Research Institute. Jak wynika z raportu „Circular Economy for a Sustainable Future” 7 na 10 konsumentów chce stosować zrównoważone, przyjazne dla środowiska praktyki takie jak: zmniejszenie ogólnej konsumpcji (54 proc.), kupno trwalszych i lepszych jakościowo produktów (72 proc.) oraz konserwacja oraz naprawa produktów w celu wydłużenia ich żywotności (70 proc.)[1]. Dużym zainteresowaniem współczesnych e-nabywców cieszą się więc zakupy „z drugiej ręki” za pośrednictwem platform typu marketplace.

 

Doręczenia od drzwi do drzwi

 

Używane ubrania czy przedmioty są najczęściej przesyłane za pośrednictwem firm kurierskich i to one muszą zapewnić wygodę obu stronom procesu zakupowego.

 

– Nadawcy - osoby prywatne - wysyłają paczki nieregularnie, dlatego liczą na intuicyjne rozwiązania. Dobrym przykładem jest strona https://www.dpdpickup.pl/Wycen-i-nadaj-Online/ , która pozwala w łatwy sposób samodzielnie wycenić i nadać przesyłkę. Konsumenci doceniają także narzędzia takie jak portal mojapaczka.dpd.com.pl, które umożliwiają samodzielne zarządzanie doręczeniem, a więc śledzenie drogi paczki, jak również zmianę terminu lub miejsca odbioru – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

 

Odpowiedzialnie znaczy neutralnie

 

DPDgroup została zaproszona do grona partnerów programu Organizacji Narodów Zjednoczonych realizowanego pod hasłem #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” na rzecz planety.

 

- Z naszych badań wynika, że konsumenci oczekują od firm i marek odpowiedzialności za środowisko. DPD Polska krok po kroku wdraża te postulaty - pod marką DPD jeździ 100 elektrycznych busów kurierskich, co stanowi największą flotę elektrycznych samochodów kurierskich w Polsce. Nowe obiekty projektowane są w „zielonym” standardzie, a nasze biura działają wedle zasad minimalizujących zużycie zasobów i maksymalizujących recykling odpadów - dodaje Rafał Nawłoka.

 


[1] https://www.capgemini.com/research/circular-economy/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje! Biuro prasowe
2024-11-29 | 11:00

Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!

Ho ho ho! KFC przybywa z wyjątkowym kalendarzem pełnym niepowtarzalnych promocji. Od 1 grudnia aż do Świąt, codziennie w aplikacji KFC czekają nowe oferty, które pozwolą
Konsument Świąteczne zakupy Polaków!
2024-11-27 | 14:45

Świąteczne zakupy Polaków!

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Zabiegani i zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas coraz częściej wybieramy zakupy przez internet. Obok
Konsument Najlepsze prezenty pod choinkę dla miłośników sportu!
2024-11-26 | 16:15

Najlepsze prezenty pod choinkę dla miłośników sportu!

Każdego roku, na przełomie listopada i grudnia stajesz przed dylematem, co podarować bliskim pod choinkę? Zadanie staje się o tyle łatwiejsze, jeśli znasz zainteresowania osób,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.