Konsumenci kupują w sieci „z drugiej ręki”
Przez ostatnie dwa lata mieliśmy okazję obserwować znaczące zwiększenie popytu na zakupy w sieci, do czego przyczyniły się ograniczenia w tradycyjnym handlu oraz wzmożona potrzeba bezpieczeństwa. Równolegle rosła także wrażliwość odbiorców na kwestie zmian klimatycznych, z którą wiąże się chęć dłuższego użytkowania produktów czy wprowadzania ich do obiegu z „drugiej ręki”. Konsumenci chętniej sprzedają i nabywają w sieci używane przedmioty, rozwijając segment consumer-to-consumer (C2C).
Drugie życie w sieci
Według analizy Barometr E-shopper 2020 DPDgroup globalne problemy związane z pandemią i ograniczona dostępność sklepów stacjonarnych skłoniły wielu konsumentów do refleksji nad stylem życia, nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie. Trendy te potwierdziły najnowsze dane Capgemini Research Institute. Jak wynika z raportu „Circular Economy for a Sustainable Future” 7 na 10 konsumentów chce stosować zrównoważone, przyjazne dla środowiska praktyki takie jak: zmniejszenie ogólnej konsumpcji (54 proc.), kupno trwalszych i lepszych jakościowo produktów (72 proc.) oraz konserwacja oraz naprawa produktów w celu wydłużenia ich żywotności (70 proc.)[1]. Dużym zainteresowaniem współczesnych e-nabywców cieszą się więc zakupy „z drugiej ręki” za pośrednictwem platform typu marketplace.
Doręczenia od drzwi do drzwi
Używane ubrania czy przedmioty są najczęściej przesyłane za pośrednictwem firm kurierskich i to one muszą zapewnić wygodę obu stronom procesu zakupowego.
– Nadawcy - osoby prywatne - wysyłają paczki nieregularnie, dlatego liczą na intuicyjne rozwiązania. Dobrym przykładem jest strona https://www.dpdpickup.pl/Wycen-i-nadaj-Online/ , która pozwala w łatwy sposób samodzielnie wycenić i nadać przesyłkę. Konsumenci doceniają także narzędzia takie jak portal mojapaczka.dpd.com.pl, które umożliwiają samodzielne zarządzanie doręczeniem, a więc śledzenie drogi paczki, jak również zmianę terminu lub miejsca odbioru – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Odpowiedzialnie znaczy neutralnie
DPDgroup została zaproszona do grona partnerów programu Organizacji Narodów Zjednoczonych realizowanego pod hasłem #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” na rzecz planety.
- Z naszych badań wynika, że konsumenci oczekują od firm i marek odpowiedzialności za środowisko. DPD Polska krok po kroku wdraża te postulaty - pod marką DPD jeździ 100 elektrycznych busów kurierskich, co stanowi największą flotę elektrycznych samochodów kurierskich w Polsce. Nowe obiekty projektowane są w „zielonym” standardzie, a nasze biura działają wedle zasad minimalizujących zużycie zasobów i maksymalizujących recykling odpadów - dodaje Rafał Nawłoka.
[1] https://www.capgemini.com/research/circular-economy/
Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!
Świąteczne zakupy Polaków!
Najlepsze prezenty pod choinkę dla miłośników sportu!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.