Komunikaty PR

Nowe funkcje SentiOne - Profil Idealnego Klienta i zaawansowana analiza Twittera

2022-02-08  |  11:02
Biuro prasowe

Polski SentiOne uruchamia nową funkcję w ramach analizy kanałów własnych marki - Profil Idealnego Klienta. Dzięki analizie bazy jej obserwatorów w social media w ciągu minuty będzie można określić jakiej płci jest statystyczny klient marki, ile ma lat, skąd pochodzi, w jakim mieście mieszka i jakim językiem się posługuje. To pierwsze tak zaawansowane narzędzie na rynku. Oprócz tego do serwisów uwzględnianych w analizie kanałów własnych dołącza Twitter, a użytkownicy SentiOne zyskają dostęp do danych takich jak wyświetlania i analiza obserwatorów. 

W styczniu 2022 r. użytkownicy Internetu stanowili 62,5 proc. populacji świata, a użytkownicy mediów społecznościowych 58,5 proc., jak wynika z raportu kanadyjskiej agencji Hootsuite. W stosunku do stycznia ubiegłego roku jest to wzrost odpowiednio o 4 i 10 proc. W Polsce użytkownicy Internetu stanowią 87 proc. populacji, a użytkownicy mediów społecznościowych 72 proc. Liczby te z roku na rok systematycznie rosną. Z kolei według raportu Advox Studio, polskiej firmy zajmującej się budowaniem sklepów internetowych, niemal połowa Polaków robiących zakupy przez Internet o ofertach e-sklepów dowiaduje się z reklam w social media. A ponieważ koszty reklam internetowych rosną, pozyskiwanie third party data, czyli danych od firm zewnętrznych, jest coraz trudniejsze, a do tego nadchodzą ograniczenia w śledzeniu plików cookie, zdecydowanie wzrasta znacznie analizy kanałów własnych marek. Do niedawna były to głównie strona internetowa i ewentualnie fanpage, ale w nowoczesnym Internecie ich liczba stale rośnie.

 

Profil Idealnego Klienta - nowa funkcja w aplikacji SentiOne

SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji, postanowiła w 2022 r. wyjść naprzeciw potrzebom marketerów i skupić się na rozwijaniu rozwiązań umożliwiających użytkownikom zaawansowaną analizę ich kanałów własnych. Od 10 lutego w ramach analizy Owned Media dostępna będzie nowa funkcja - zbudowanie Profilu Idealnego Klienta. Na podstawie danych z monitoringu Internetu oraz first party data, czyli informacji o odbiorcach marki na podstawie bazy osób obserwujących ją we wszystkich kanałach social media,  będzie można określić jakiej płci jest jej statystyczny klient, ile ma lat, skąd pochodzi, w jakim mieście mieszka i jakim językiem się posługuje - a to wszystko w czasie rzeczywistym w ciągu dosłownie minuty. Nowa funkcja będzie dostępna bez dodatkowych opłat w pakiecie Enterprise we wszystkich 75 językach, jakie monitoruje SentiOne. 

Zdarza się, że firmy błądzą po omacku, nie wiedząc dokładnie, kim są odbiorcy marki, gdzie w Internecie można ich znaleźć, jakie treści mogą ich zainteresować i jakim językiem należy do nich mówić - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOneStworzenie Profilu Idealnego Klienta pozwoli zrozumieć, kto rzeczywiście interesuje się daną marką i czy pokrywa się to z jej grupą docelową, dowiedzieć się, czy grupy odbiorców w różnych kanałach są takie same i jak zmieniają się w czasie. To z kolei pozwoli dostosować styl komunikacji względem tego, do kogo chcemy dotrzeć, i lepiej targetować płatne treści. To pierwsze rozwiązanie na rynku tak sprawnie łączące social listening, czyli informacje o tym, co na dany temat piszą Internauci, z analizą kanałów własnych.

 

Do analizy kanałów własnych w SentiOne dołączają dane z Twittera

Do tej pory analiza Owned Media dostępna była dla Facebooka i Instagrama. Teraz do tej grupy dołączył również Twitter. Analiza wszystkich kanałów w jednej aplikacji jest zdecydowanie łatwiejsza i bardziej przejrzysta, niż logowanie się do każdej platformy oddzielnie. Na jednym wykresie będzie można sprawdzić i porównać liczbę wyświetleń postów we wszystkich trzech serwisach, liczbę obserwatorów i jej zmienność w czasie oraz podsumować profil obserwatorów. Tak zebranych danych z trzech największych platform nie oferuje żadne narzędzie analityczne, jednak dzięki połączeniu API Twittera i algorytmów SentiOne jesteśmy w stanie przedstawić je w sposób przystępny i w czasie rzeczywistym - dodaje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne

Analiza Owned Media jest dostępna w aplikacji SentiOne od października i już po dwóch miesiącach w badaniu satysfakcji klientów uzyskała średnią 4,75 punktów na 5. Rozwój narzędzi wspierających codzienną pracę agencji czy marketera bardzo nas cieszy - komentuje  Marek, Strategy & Creative Lead w Agencji Luźno - W przypadku SentiOne z poziomu jednego narzędzia jesteśmy w stanie nie tylko analizować przyrost fanów i zasięgi w kanałach social media naszych klientów, ale także zestawiać je z tym, co dzieje się globalnie na rynku online. 

SentiOne już od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.