Komunikaty PR

Rosnąca popularność roślinnej diety

2021-12-15  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Zbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim festiwal kolorów, zapachów i smaków, także w kuchni! Roślinne dania szturmem wdarły się na polskie stoły, ale czy mają szansę zmienić nasze tradycyjne, świąteczne przyzwyczajenia, także te związane z nadmierną, wysokoemisyjną konsumpcją?


Grudzień to niewątpliwie jeden z najbardziej gorących i dalekich od ekologii okresów konsumpcyjnych. Wpływ na to ma zwielokrotniona ilość generowanych przez nas śmieci i zwiększona w tym czasie emisja CO2. Prognozuje się, że w tym roku Polacy przeznaczą znacznie mniej budżetu na Święta – zarówno na prezenty, jak i na kulinarną oprawę. Stoi za tym głównie wszechobecny wzrost cen, ale chciałoby się wierzyć, że także bardziej odpowiedzialna konsumpcja. Do takiej zachęca nowy gracz na rynku zamienników mięsa – OneDayMore, prezentując serię niskoemisyjnych, autorskich, roślinnych przepisów, przygotowanych przy współpracy z ambasadorką marki, znaną fleksitarianką, Kingą Paruzel oraz znakomitym poznańskim kucharzem, Pawłem Poweserowskim.


- Dzięki tym przepisom można przyrządzić smaczne, roślinne święta lub jedynie urozmaicić nimi tradycyjny stół, wprowadzając powiew nowości. Co prawda w naszej polskiej tradycji wigilia i tak jest dniem „postnym”, a wiele dań serwowanych na stole w ten dzień ma charakter wegetariański lub nawet wegański (np. barszcz, kapusta z grzybami, pierogi, kutia), ale w pozostałe dni chętnie sięgamy po dania mięsne czy rybne. A gdyby to zmienić i zaskoczyć gości w pierwszy lub drugi dzień Świąt roślinnym daniem, które do złudzenia będzie przypominać to tradycyjne, mięsne? – mówi Kinga Paruzel, ambasadorka OneDayMore.


Propozycje dań od OneDayMore bazują na w stu procentach roślinnych zamiennikach mięsa, które – jak zapewnia producent – oddają cechy mięsnych produktów, ale mają mniejszy ślad klimatyczny.


- Święta to czas radości, ale i refleksji. Warto zastanowić się także nad tym, jak wpływają na naszą planetę. Nie sposób nie zgodzić się z ekologami, którzy co roku alarmują, że ostatni miesiąc roku, poza emocjonalną oprawą, ma też tę drugą stronę – przyrodniczą, bo generuje ogromną ilość odpadów i CO2. Zastępując choćby jedno świąteczne danie mięsne, tym roślinnym, nie wyłamiemy się z tradycji, a damy wyraz bardziej świadomej konsumpcji – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.