Komunikaty PR

Rosnąca popularność roślinnej diety

2021-12-15  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Zbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim festiwal kolorów, zapachów i smaków, także w kuchni! Roślinne dania szturmem wdarły się na polskie stoły, ale czy mają szansę zmienić nasze tradycyjne, świąteczne przyzwyczajenia, także te związane z nadmierną, wysokoemisyjną konsumpcją?


Grudzień to niewątpliwie jeden z najbardziej gorących i dalekich od ekologii okresów konsumpcyjnych. Wpływ na to ma zwielokrotniona ilość generowanych przez nas śmieci i zwiększona w tym czasie emisja CO2. Prognozuje się, że w tym roku Polacy przeznaczą znacznie mniej budżetu na Święta – zarówno na prezenty, jak i na kulinarną oprawę. Stoi za tym głównie wszechobecny wzrost cen, ale chciałoby się wierzyć, że także bardziej odpowiedzialna konsumpcja. Do takiej zachęca nowy gracz na rynku zamienników mięsa – OneDayMore, prezentując serię niskoemisyjnych, autorskich, roślinnych przepisów, przygotowanych przy współpracy z ambasadorką marki, znaną fleksitarianką, Kingą Paruzel oraz znakomitym poznańskim kucharzem, Pawłem Poweserowskim.


- Dzięki tym przepisom można przyrządzić smaczne, roślinne święta lub jedynie urozmaicić nimi tradycyjny stół, wprowadzając powiew nowości. Co prawda w naszej polskiej tradycji wigilia i tak jest dniem „postnym”, a wiele dań serwowanych na stole w ten dzień ma charakter wegetariański lub nawet wegański (np. barszcz, kapusta z grzybami, pierogi, kutia), ale w pozostałe dni chętnie sięgamy po dania mięsne czy rybne. A gdyby to zmienić i zaskoczyć gości w pierwszy lub drugi dzień Świąt roślinnym daniem, które do złudzenia będzie przypominać to tradycyjne, mięsne? – mówi Kinga Paruzel, ambasadorka OneDayMore.


Propozycje dań od OneDayMore bazują na w stu procentach roślinnych zamiennikach mięsa, które – jak zapewnia producent – oddają cechy mięsnych produktów, ale mają mniejszy ślad klimatyczny.


- Święta to czas radości, ale i refleksji. Warto zastanowić się także nad tym, jak wpływają na naszą planetę. Nie sposób nie zgodzić się z ekologami, którzy co roku alarmują, że ostatni miesiąc roku, poza emocjonalną oprawą, ma też tę drugą stronę – przyrodniczą, bo generuje ogromną ilość odpadów i CO2. Zastępując choćby jedno świąteczne danie mięsne, tym roślinnym, nie wyłamiemy się z tradycji, a damy wyraz bardziej świadomej konsumpcji – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa Biuro prasowe
2024-12-04 | 08:00

Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa

„Będę się starał opłacić wszystkie rachunki, ale będę oszczędzał w innych dziedzinach życia” – wskazuje co drugi Polak (52,1 proc.), którego spytano, co
Konsument Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!
2024-11-29 | 11:00

Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!

Ho ho ho! KFC przybywa z wyjątkowym kalendarzem pełnym niepowtarzalnych promocji. Od 1 grudnia aż do Świąt, codziennie w aplikacji KFC czekają nowe oferty, które pozwolą
Konsument Świąteczne zakupy Polaków!
2024-11-27 | 14:45

Świąteczne zakupy Polaków!

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Zabiegani i zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas coraz częściej wybieramy zakupy przez internet. Obok

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.