Komunikaty PR

Smart home coraz bardziej popularny

2021-11-10  |  09:40

Smart home coraz bardziej popularny – 73 proc. respondentów deklaruje chęć jego wdrożenia

Z przeprowadzonych na zlecenie firmy Somfy badań wynika, że 40 proc. ankietowanych posiada urządzenia lub systemy, które można uznać za elementy smart home. Z kolei blisko ¾ badanych ponownie zdecydowałoby się na smart home, gdyby mieli teraz kupić nowe mieszkanie lub dom. Kluczowe funkcje wskazane przez uczestników badania to przede wszystkim zwiększone bezpieczeństwo, energooszczędność i oszczędność czasu.

Szeroko rozumiana technologia, automatyka i inteligentne rozwiązania są w naszym życiu wszechobecne i zapewne większość z nas nie wyobraża sobie już bez nich życia. Jeśli coś może nam ułatwić codzienne funkcjonowanie, to czemu z tego nie korzystać. Jednym z takich ułatwień są systemy smart home, które jak potwierdza badanie zlecone przez Somfy, coraz bardziej zyskują na popularności. Zdaniem respondentów, już dziś co trzecie gospodarstwo domowe posiada elementy uznawane za smart home. Co więcej ankietowani uważają, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie – badani oceniają, że wówczas inteligentne systemy znajdą się w blisko połowie polskich gospodarstw domowych. Osoby korzystające ze smart home podkreślają zadowolenie ze swoich systemów, chętnie je polecają także bliskim, a 6 na 10 z nich planuje dalszą rozbudowę. Ponadto prawie 2/3 badanych, którzy nie posiadają takich rozwiązań, wyraża chęć ich zainstalowania.

„Smart home” czy „inteligenty dom” - oto jest pytanie

Mogłoby się wydawać, że oba te pojęcia to synonimy i są bardzo dobrze znane. Jak pokazało badanie, w opinii respondentów nieco się od siebie różnią. Hasło „inteligentny dom” słyszało kiedykolwiek 88 proc. respondentów. Natomiast „smart home” zna 82 proc. badanych. Oba pojęcia najczęściej kojarzą się z nowoczesnością i sterowaniem za pomocą smartfona, energooszczędnością, bezpieczeństwem i dbaniem o zdrowie domowników.

Co stanowi esencję rozwiązań technologicznych, które wprowadzamy do swoich domów i mieszkań? To, że smart home ma możliwość dopasowania się do naszego stylu życia, by ułatwić nam wykonywanie codziennych czynności. Co więcej, jego istotą jest możliwość połączenia różnych urządzeń i rozwiązań w jeden system, który dzięki automatyzacji jest sojusznikiem w naszym aktywnym życiu” – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

W praktyce smart home Somfy to funkcjonalny ekosystem inteligentnego domu, który pozwala na sterowanie urządzeniami domowymi z jednej aplikacji w smartfonie. W jedną sieć rozwiązań możemy połączyć zautomatyzowane rolety, żaluzje, markizy, pergole, osłony wewnętrzne, bramy wjazdowe i garażowe, oświetlenie, ogrzewanie, a nawet kamery i alarmy.

Dlaczego właśnie smart home?

Przeprowadzone badanie pozwoliło również poznać motywacje, jakimi kierują się użytkownicy decydując się na smart home. Najważniejszą z nich okazało się “ułatwienie codziennego życia”. Taką odpowiedź wskazało aż 51 proc. respondentów. W dalszej kolejności wymieniali oni oszczędność pieniędzy oraz wygodę, komfort i bezpieczeństwo domu.

„Obserwujemy znaczący wzrost świadomości na temat smart rozwiązań, ale także ich użyteczności. Coraz więcej osób zwraca przy tym również uwagę na kwestie bezpieczeństwa urządzeń oraz danych, które się w nich znajdują. Nasze produkty poddawane są rygorystycznym testom, dzięki którym możliwe jest uzyskanie certyfikacji potwierdzającej najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przykładem jest centrala smart home TaHoma switch, która jako pierwsze urządzenie z gamy rozwiązań domów inteligentnych uzyskała certyfikat UL. Dzięki smart home możemy być spokojni i bliżej domu, niezależnie gdzie obecnie przebywamy – mówi Marcin Kubiszak, dyrektor marketingu Somfy Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.