Smart home coraz bardziej popularny
Smart home coraz bardziej popularny – 73 proc. respondentów deklaruje chęć jego wdrożenia
Z przeprowadzonych na zlecenie firmy Somfy badań wynika, że 40 proc. ankietowanych posiada urządzenia lub systemy, które można uznać za elementy smart home. Z kolei blisko ¾ badanych ponownie zdecydowałoby się na smart home, gdyby mieli teraz kupić nowe mieszkanie lub dom. Kluczowe funkcje wskazane przez uczestników badania to przede wszystkim zwiększone bezpieczeństwo, energooszczędność i oszczędność czasu.
Szeroko rozumiana technologia, automatyka i inteligentne rozwiązania są w naszym życiu wszechobecne i zapewne większość z nas nie wyobraża sobie już bez nich życia. Jeśli coś może nam ułatwić codzienne funkcjonowanie, to czemu z tego nie korzystać. Jednym z takich ułatwień są systemy smart home, które jak potwierdza badanie zlecone przez Somfy, coraz bardziej zyskują na popularności. Zdaniem respondentów, już dziś co trzecie gospodarstwo domowe posiada elementy uznawane za smart home. Co więcej ankietowani uważają, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie – badani oceniają, że wówczas inteligentne systemy znajdą się w blisko połowie polskich gospodarstw domowych. Osoby korzystające ze smart home podkreślają zadowolenie ze swoich systemów, chętnie je polecają także bliskim, a 6 na 10 z nich planuje dalszą rozbudowę. Ponadto prawie 2/3 badanych, którzy nie posiadają takich rozwiązań, wyraża chęć ich zainstalowania.
„Smart home” czy „inteligenty dom” - oto jest pytanie
Mogłoby się wydawać, że oba te pojęcia to synonimy i są bardzo dobrze znane. Jak pokazało badanie, w opinii respondentów nieco się od siebie różnią. Hasło „inteligentny dom” słyszało kiedykolwiek 88 proc. respondentów. Natomiast „smart home” zna 82 proc. badanych. Oba pojęcia najczęściej kojarzą się z nowoczesnością i sterowaniem za pomocą smartfona, energooszczędnością, bezpieczeństwem i dbaniem o zdrowie domowników.
„Co stanowi esencję rozwiązań technologicznych, które wprowadzamy do swoich domów i mieszkań? To, że smart home ma możliwość dopasowania się do naszego stylu życia, by ułatwić nam wykonywanie codziennych czynności. Co więcej, jego istotą jest możliwość połączenia różnych urządzeń i rozwiązań w jeden system, który dzięki automatyzacji jest sojusznikiem w naszym aktywnym życiu” – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.
W praktyce smart home Somfy to funkcjonalny ekosystem inteligentnego domu, który pozwala na sterowanie urządzeniami domowymi z jednej aplikacji w smartfonie. W jedną sieć rozwiązań możemy połączyć zautomatyzowane rolety, żaluzje, markizy, pergole, osłony wewnętrzne, bramy wjazdowe i garażowe, oświetlenie, ogrzewanie, a nawet kamery i alarmy.
Dlaczego właśnie smart home?
Przeprowadzone badanie pozwoliło również poznać motywacje, jakimi kierują się użytkownicy decydując się na smart home. Najważniejszą z nich okazało się “ułatwienie codziennego życia”. Taką odpowiedź wskazało aż 51 proc. respondentów. W dalszej kolejności wymieniali oni oszczędność pieniędzy oraz wygodę, komfort i bezpieczeństwo domu.
„Obserwujemy znaczący wzrost świadomości na temat smart rozwiązań, ale także ich użyteczności. Coraz więcej osób zwraca przy tym również uwagę na kwestie bezpieczeństwa urządzeń oraz danych, które się w nich znajdują. Nasze produkty poddawane są rygorystycznym testom, dzięki którym możliwe jest uzyskanie certyfikacji potwierdzającej najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przykładem jest centrala smart home TaHoma switch, która jako pierwsze urządzenie z gamy rozwiązań domów inteligentnych uzyskała certyfikat UL. Dzięki smart home możemy być spokojni i bliżej domu, niezależnie gdzie obecnie przebywamy – mówi Marcin Kubiszak, dyrektor marketingu Somfy Polska.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.