Komunikaty PR

Smart home coraz bardziej popularny

2021-11-10  |  09:40

Smart home coraz bardziej popularny – 73 proc. respondentów deklaruje chęć jego wdrożenia

Z przeprowadzonych na zlecenie firmy Somfy badań wynika, że 40 proc. ankietowanych posiada urządzenia lub systemy, które można uznać za elementy smart home. Z kolei blisko ¾ badanych ponownie zdecydowałoby się na smart home, gdyby mieli teraz kupić nowe mieszkanie lub dom. Kluczowe funkcje wskazane przez uczestników badania to przede wszystkim zwiększone bezpieczeństwo, energooszczędność i oszczędność czasu.

Szeroko rozumiana technologia, automatyka i inteligentne rozwiązania są w naszym życiu wszechobecne i zapewne większość z nas nie wyobraża sobie już bez nich życia. Jeśli coś może nam ułatwić codzienne funkcjonowanie, to czemu z tego nie korzystać. Jednym z takich ułatwień są systemy smart home, które jak potwierdza badanie zlecone przez Somfy, coraz bardziej zyskują na popularności. Zdaniem respondentów, już dziś co trzecie gospodarstwo domowe posiada elementy uznawane za smart home. Co więcej ankietowani uważają, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie – badani oceniają, że wówczas inteligentne systemy znajdą się w blisko połowie polskich gospodarstw domowych. Osoby korzystające ze smart home podkreślają zadowolenie ze swoich systemów, chętnie je polecają także bliskim, a 6 na 10 z nich planuje dalszą rozbudowę. Ponadto prawie 2/3 badanych, którzy nie posiadają takich rozwiązań, wyraża chęć ich zainstalowania.

„Smart home” czy „inteligenty dom” - oto jest pytanie

Mogłoby się wydawać, że oba te pojęcia to synonimy i są bardzo dobrze znane. Jak pokazało badanie, w opinii respondentów nieco się od siebie różnią. Hasło „inteligentny dom” słyszało kiedykolwiek 88 proc. respondentów. Natomiast „smart home” zna 82 proc. badanych. Oba pojęcia najczęściej kojarzą się z nowoczesnością i sterowaniem za pomocą smartfona, energooszczędnością, bezpieczeństwem i dbaniem o zdrowie domowników.

Co stanowi esencję rozwiązań technologicznych, które wprowadzamy do swoich domów i mieszkań? To, że smart home ma możliwość dopasowania się do naszego stylu życia, by ułatwić nam wykonywanie codziennych czynności. Co więcej, jego istotą jest możliwość połączenia różnych urządzeń i rozwiązań w jeden system, który dzięki automatyzacji jest sojusznikiem w naszym aktywnym życiu” – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

W praktyce smart home Somfy to funkcjonalny ekosystem inteligentnego domu, który pozwala na sterowanie urządzeniami domowymi z jednej aplikacji w smartfonie. W jedną sieć rozwiązań możemy połączyć zautomatyzowane rolety, żaluzje, markizy, pergole, osłony wewnętrzne, bramy wjazdowe i garażowe, oświetlenie, ogrzewanie, a nawet kamery i alarmy.

Dlaczego właśnie smart home?

Przeprowadzone badanie pozwoliło również poznać motywacje, jakimi kierują się użytkownicy decydując się na smart home. Najważniejszą z nich okazało się “ułatwienie codziennego życia”. Taką odpowiedź wskazało aż 51 proc. respondentów. W dalszej kolejności wymieniali oni oszczędność pieniędzy oraz wygodę, komfort i bezpieczeństwo domu.

„Obserwujemy znaczący wzrost świadomości na temat smart rozwiązań, ale także ich użyteczności. Coraz więcej osób zwraca przy tym również uwagę na kwestie bezpieczeństwa urządzeń oraz danych, które się w nich znajdują. Nasze produkty poddawane są rygorystycznym testom, dzięki którym możliwe jest uzyskanie certyfikacji potwierdzającej najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przykładem jest centrala smart home TaHoma switch, która jako pierwsze urządzenie z gamy rozwiązań domów inteligentnych uzyskała certyfikat UL. Dzięki smart home możemy być spokojni i bliżej domu, niezależnie gdzie obecnie przebywamy – mówi Marcin Kubiszak, dyrektor marketingu Somfy Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.