Komunikaty PR

Smart home coraz bardziej popularny

2021-11-10  |  09:40

Smart home coraz bardziej popularny – 73 proc. respondentów deklaruje chęć jego wdrożenia

Z przeprowadzonych na zlecenie firmy Somfy badań wynika, że 40 proc. ankietowanych posiada urządzenia lub systemy, które można uznać za elementy smart home. Z kolei blisko ¾ badanych ponownie zdecydowałoby się na smart home, gdyby mieli teraz kupić nowe mieszkanie lub dom. Kluczowe funkcje wskazane przez uczestników badania to przede wszystkim zwiększone bezpieczeństwo, energooszczędność i oszczędność czasu.

Szeroko rozumiana technologia, automatyka i inteligentne rozwiązania są w naszym życiu wszechobecne i zapewne większość z nas nie wyobraża sobie już bez nich życia. Jeśli coś może nam ułatwić codzienne funkcjonowanie, to czemu z tego nie korzystać. Jednym z takich ułatwień są systemy smart home, które jak potwierdza badanie zlecone przez Somfy, coraz bardziej zyskują na popularności. Zdaniem respondentów, już dziś co trzecie gospodarstwo domowe posiada elementy uznawane za smart home. Co więcej ankietowani uważają, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie – badani oceniają, że wówczas inteligentne systemy znajdą się w blisko połowie polskich gospodarstw domowych. Osoby korzystające ze smart home podkreślają zadowolenie ze swoich systemów, chętnie je polecają także bliskim, a 6 na 10 z nich planuje dalszą rozbudowę. Ponadto prawie 2/3 badanych, którzy nie posiadają takich rozwiązań, wyraża chęć ich zainstalowania.

„Smart home” czy „inteligenty dom” - oto jest pytanie

Mogłoby się wydawać, że oba te pojęcia to synonimy i są bardzo dobrze znane. Jak pokazało badanie, w opinii respondentów nieco się od siebie różnią. Hasło „inteligentny dom” słyszało kiedykolwiek 88 proc. respondentów. Natomiast „smart home” zna 82 proc. badanych. Oba pojęcia najczęściej kojarzą się z nowoczesnością i sterowaniem za pomocą smartfona, energooszczędnością, bezpieczeństwem i dbaniem o zdrowie domowników.

Co stanowi esencję rozwiązań technologicznych, które wprowadzamy do swoich domów i mieszkań? To, że smart home ma możliwość dopasowania się do naszego stylu życia, by ułatwić nam wykonywanie codziennych czynności. Co więcej, jego istotą jest możliwość połączenia różnych urządzeń i rozwiązań w jeden system, który dzięki automatyzacji jest sojusznikiem w naszym aktywnym życiu” – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

W praktyce smart home Somfy to funkcjonalny ekosystem inteligentnego domu, który pozwala na sterowanie urządzeniami domowymi z jednej aplikacji w smartfonie. W jedną sieć rozwiązań możemy połączyć zautomatyzowane rolety, żaluzje, markizy, pergole, osłony wewnętrzne, bramy wjazdowe i garażowe, oświetlenie, ogrzewanie, a nawet kamery i alarmy.

Dlaczego właśnie smart home?

Przeprowadzone badanie pozwoliło również poznać motywacje, jakimi kierują się użytkownicy decydując się na smart home. Najważniejszą z nich okazało się “ułatwienie codziennego życia”. Taką odpowiedź wskazało aż 51 proc. respondentów. W dalszej kolejności wymieniali oni oszczędność pieniędzy oraz wygodę, komfort i bezpieczeństwo domu.

„Obserwujemy znaczący wzrost świadomości na temat smart rozwiązań, ale także ich użyteczności. Coraz więcej osób zwraca przy tym również uwagę na kwestie bezpieczeństwa urządzeń oraz danych, które się w nich znajdują. Nasze produkty poddawane są rygorystycznym testom, dzięki którym możliwe jest uzyskanie certyfikacji potwierdzającej najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przykładem jest centrala smart home TaHoma switch, która jako pierwsze urządzenie z gamy rozwiązań domów inteligentnych uzyskała certyfikat UL. Dzięki smart home możemy być spokojni i bliżej domu, niezależnie gdzie obecnie przebywamy – mówi Marcin Kubiszak, dyrektor marketingu Somfy Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.