Komunikaty PR

Standard sanitarny wpływa na decyzje zakupowe

2022-10-25  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Wymagania współczesnego konsumenta dalece wykraczają poza sam produkt czy usługę. Dziś to opakowanie, źródło pochodzenia produktów, a nawet czystość i higiena sklepów, lokali usługowych, części wspólnych galerii handlowych są ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Często przesądzają też o chęci powrotu do danego miejsca. Badania wprost dowodzą, że aż 66% nabywców skróciłoby czas robienia zakupów, po to by uniknąć nieodpowiednich standardów higieny. Najemcy galerii wiedzą o tym, z tego względu nie szczędzą na środkach poprawiających standard sanitarny w lokalu, co jest również niezwykle istotne w walce z wirusem Covid-19.

Niehigieniczne i źle utrzymywane pomieszczenia sklepowe wpływają negatywnie na opinię klientów o sklepach i powodują zmniejszenie prawdopodobieństwa dokonania w nich zakupów. Dziś klienci odwiedzający sklepy w galeriach handlowych mają coraz większą wiedzę, świadomość i możliwość wyrażania własnej opinii na temat standardów higieny oraz ich wpływu na własne zdrowie. Popularność oceny w Google, stale rosnąca liczba stron internetowych poświęconych recenzowaniu, jak również grup w social mediach sprawiają, że negatywna opinia poparta fotografiami może stać się podstawą do rozpętania kryzysu wizerunkowego. Bywa, że jego gaszenie pochłania więcej środków niż przeciwdziałanie.

- W momencie wysokiej konkurencyjności rynkowej i powolnego przenoszenia sprzedaży w obszar e-commerce najemcy nie mogą sobie pozwolić, by bagatelizować sferę komfortowego przebywania w lokalu. W branży sprzedaży detalicznej, gdzie generowanie zysków to klucz do rentowności, potencjalny wpływ złych warunków higieny może przełożyć się na realne straty dla firmy. Szczególnie w dobie Internetu, gdy wysoki standard jest czymś oczywistym i nie powoduje szczególnego poruszenia, natomiast sytuacje mało komfortowe szybko roznoszą się po sieci, wystawiając na szwank całą reputację – wskazuje Jacek Bylicki, ekspert Rentokil Initial.

Konsekwencji niskiego stanu sanitarnego w lokalu jest wiele. W najlepszym wypadku spowoduje to skorzystanie ze sprzedaży online, w najgorszym odejście klienta do konkurencji. Z całą pewnością skróci czas pobytu w lokalu, a w konsekwencji zmniejszy ewentualną kwotę wydaną na zakupy. Wprost zniechęci nowych klientów, którzy na start oczekują odpowiednich czyli komfortowych warunków.

Jak zadbać o standardy higieny w lokalu?

Pierwszą wizytówką sklepu lub lokalu są schody lub drzwi. Należy zadbać o to, żeby było to miejsce zachęcające do wizyty i budujące renomę marki. Drzwi, poręcze, klamki, lady i w końcu kasy powinny być wolne od smug, kurzu i odcisków palców. Poza walorami estetycznymi wiąże się z tym aspekt sanitarny. Zanieczyszczone ręce z łatwością przenoszą zarazki, które na powierzchni mogą przebywać do 48 godzin. Systematycznie dezynfekując wspomniane miejsca niwelujemy ryzyko zakażeń, zatruć pokarmowych, również wśród własnego personelu.

- Poza oczywistą pielęgnacją podłóg i powierzchni płaskich, nikogo dziś nie dziwią środki do dezynfekcji rąk mające na celu ograniczenie wzajemnych zakażeń. Idąc dalej, chcąc się wyróżnić, lokale inwestują w odświeżacze powietrza, aby wzmocnić pozytywne doznania konsumentów, uprzyjemnić czas spędzony w sklepie, a w końcu budować wizerunek marki wzbogacony o marketing zmysłów – mówi Jacek Bylicki.

W galerii handlowej nie należy również zapominać o standardzie higienicznym w łazienkach, nienależących bezpośrednio do najemcy. W tej kwestii odpowiedzialność leży po stronie zarządzającego obiektem, niemniej stan sanitarnych pomieszczeń bezpośrednio będzie wpływać na utargi najemców. Tym bardziej, że w przeprowadzonym badaniu aż 75% ankietowanych osób stwierdziło, że sanitariaty w sklepach sprzedaży detalicznej są bardzo ważne. Warunki higieniczne w łazienkach mają więc istotny wpływ na ogólne wrażenia w trakcie robienia zakupów i decydują o długości czasu spędzonego w lokalu oraz o poniesionych wydatkach.

- W częściach wspólnych galerii handlowych, jakimi bezsprzecznie są łazienki, należy bezwzględnie dbać o czystość i dobre zaopatrzenie sanitariatów, aby klienci mogli za każdym razem bezpiecznie umyć i osuszyć ręce oraz zutylizować odpady sanitarne. Z naszych obserwacji bardzo pozytywnie na odczucia klientów wpływają automatyczne, bezdotykowe dozowniki, które ograniczają przenoszenie zarazków. Standardem stają się wysokiej jakości kompozycje zapachowe, które dają poczucie komfortu i odświeżenia – wylicza Jacek Bylicki.

Łazienka to nie tylko komfort, ale także skuteczna walka z bakteriami, zarazkami i eliminacja możliwości zakażeń krzyżowych poprzez wspólne użytkowanie pomieszczeń przez tysiące osób. W tym celu sprawdzą się, poza wspomnianymi dozownikami mydła, także dozowniki do papieru toaletowego oraz ręczników papierowych, w specjalnie zaprojektowanej, integralnej obudowie antybakteryjnej. Idąc w stronę eco, warto przemyśleć instalację suszarki do rąk, dzięki której zaoszczędzimy setki tysięcy listków ręcznika papierowego.

Oczyszczacze powietrza – wyższy poziom sanitarny

Funkcjonując w covidowej rzeczywistości właściciele galerii oraz najemcy, w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz ciągłość pracy w lokalach, mocniej pochylili się nad sferą higieny powietrza, co obejmuje jego oczyszczanie i monitorowanie jakości. W tym celu powoli na popularności zyskują stacjonarne oczyszczacze powietrza. Usuwają one niebezpieczne cząsteczki, patogeny i zanieczyszczenia gazowe z powietrza, poprawiając bezpieczeństwo środowiska oraz fizyczne i psychiczne samopoczucie pracowników i odwiedzających.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.