Standard sanitarny wpływa na decyzje zakupowe
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/
Wymagania współczesnego konsumenta dalece wykraczają poza sam produkt czy usługę. Dziś to opakowanie, źródło pochodzenia produktów, a nawet czystość i higiena sklepów, lokali usługowych, części wspólnych galerii handlowych są ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Często przesądzają też o chęci powrotu do danego miejsca. Badania wprost dowodzą, że aż 66% nabywców skróciłoby czas robienia zakupów, po to by uniknąć nieodpowiednich standardów higieny. Najemcy galerii wiedzą o tym, z tego względu nie szczędzą na środkach poprawiających standard sanitarny w lokalu, co jest również niezwykle istotne w walce z wirusem Covid-19.
Niehigieniczne i źle utrzymywane pomieszczenia sklepowe wpływają negatywnie na opinię klientów o sklepach i powodują zmniejszenie prawdopodobieństwa dokonania w nich zakupów. Dziś klienci odwiedzający sklepy w galeriach handlowych mają coraz większą wiedzę, świadomość i możliwość wyrażania własnej opinii na temat standardów higieny oraz ich wpływu na własne zdrowie. Popularność oceny w Google, stale rosnąca liczba stron internetowych poświęconych recenzowaniu, jak również grup w social mediach sprawiają, że negatywna opinia poparta fotografiami może stać się podstawą do rozpętania kryzysu wizerunkowego. Bywa, że jego gaszenie pochłania więcej środków niż przeciwdziałanie.
- W momencie wysokiej konkurencyjności rynkowej i powolnego przenoszenia sprzedaży w obszar e-commerce najemcy nie mogą sobie pozwolić, by bagatelizować sferę komfortowego przebywania w lokalu. W branży sprzedaży detalicznej, gdzie generowanie zysków to klucz do rentowności, potencjalny wpływ złych warunków higieny może przełożyć się na realne straty dla firmy. Szczególnie w dobie Internetu, gdy wysoki standard jest czymś oczywistym i nie powoduje szczególnego poruszenia, natomiast sytuacje mało komfortowe szybko roznoszą się po sieci, wystawiając na szwank całą reputację – wskazuje Jacek Bylicki, ekspert Rentokil Initial.
Konsekwencji niskiego stanu sanitarnego w lokalu jest wiele. W najlepszym wypadku spowoduje to skorzystanie ze sprzedaży online, w najgorszym odejście klienta do konkurencji. Z całą pewnością skróci czas pobytu w lokalu, a w konsekwencji zmniejszy ewentualną kwotę wydaną na zakupy. Wprost zniechęci nowych klientów, którzy na start oczekują odpowiednich czyli komfortowych warunków.
Jak zadbać o standardy higieny w lokalu?
Pierwszą wizytówką sklepu lub lokalu są schody lub drzwi. Należy zadbać o to, żeby było to miejsce zachęcające do wizyty i budujące renomę marki. Drzwi, poręcze, klamki, lady i w końcu kasy powinny być wolne od smug, kurzu i odcisków palców. Poza walorami estetycznymi wiąże się z tym aspekt sanitarny. Zanieczyszczone ręce z łatwością przenoszą zarazki, które na powierzchni mogą przebywać do 48 godzin. Systematycznie dezynfekując wspomniane miejsca niwelujemy ryzyko zakażeń, zatruć pokarmowych, również wśród własnego personelu.
- Poza oczywistą pielęgnacją podłóg i powierzchni płaskich, nikogo dziś nie dziwią środki do dezynfekcji rąk mające na celu ograniczenie wzajemnych zakażeń. Idąc dalej, chcąc się wyróżnić, lokale inwestują w odświeżacze powietrza, aby wzmocnić pozytywne doznania konsumentów, uprzyjemnić czas spędzony w sklepie, a w końcu budować wizerunek marki wzbogacony o marketing zmysłów – mówi Jacek Bylicki.
W galerii handlowej nie należy również zapominać o standardzie higienicznym w łazienkach, nienależących bezpośrednio do najemcy. W tej kwestii odpowiedzialność leży po stronie zarządzającego obiektem, niemniej stan sanitarnych pomieszczeń bezpośrednio będzie wpływać na utargi najemców. Tym bardziej, że w przeprowadzonym badaniu aż 75% ankietowanych osób stwierdziło, że sanitariaty w sklepach sprzedaży detalicznej są bardzo ważne. Warunki higieniczne w łazienkach mają więc istotny wpływ na ogólne wrażenia w trakcie robienia zakupów i decydują o długości czasu spędzonego w lokalu oraz o poniesionych wydatkach.
- W częściach wspólnych galerii handlowych, jakimi bezsprzecznie są łazienki, należy bezwzględnie dbać o czystość i dobre zaopatrzenie sanitariatów, aby klienci mogli za każdym razem bezpiecznie umyć i osuszyć ręce oraz zutylizować odpady sanitarne. Z naszych obserwacji bardzo pozytywnie na odczucia klientów wpływają automatyczne, bezdotykowe dozowniki, które ograniczają przenoszenie zarazków. Standardem stają się wysokiej jakości kompozycje zapachowe, które dają poczucie komfortu i odświeżenia – wylicza Jacek Bylicki.
Łazienka to nie tylko komfort, ale także skuteczna walka z bakteriami, zarazkami i eliminacja możliwości zakażeń krzyżowych poprzez wspólne użytkowanie pomieszczeń przez tysiące osób. W tym celu sprawdzą się, poza wspomnianymi dozownikami mydła, także dozowniki do papieru toaletowego oraz ręczników papierowych, w specjalnie zaprojektowanej, integralnej obudowie antybakteryjnej. Idąc w stronę eco, warto przemyśleć instalację suszarki do rąk, dzięki której zaoszczędzimy setki tysięcy listków ręcznika papierowego.
Oczyszczacze powietrza – wyższy poziom sanitarny
Funkcjonując w covidowej rzeczywistości właściciele galerii oraz najemcy, w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz ciągłość pracy w lokalach, mocniej pochylili się nad sferą higieny powietrza, co obejmuje jego oczyszczanie i monitorowanie jakości. W tym celu powoli na popularności zyskują stacjonarne oczyszczacze powietrza. Usuwają one niebezpieczne cząsteczki, patogeny i zanieczyszczenia gazowe z powietrza, poprawiając bezpieczeństwo środowiska oraz fizyczne i psychiczne samopoczucie pracowników i odwiedzających.
Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa
Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!
Świąteczne zakupy Polaków!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.