Komunikaty PR

Standard sanitarny wpływa na decyzje zakupowe

2022-10-25  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Wymagania współczesnego konsumenta dalece wykraczają poza sam produkt czy usługę. Dziś to opakowanie, źródło pochodzenia produktów, a nawet czystość i higiena sklepów, lokali usługowych, części wspólnych galerii handlowych są ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Często przesądzają też o chęci powrotu do danego miejsca. Badania wprost dowodzą, że aż 66% nabywców skróciłoby czas robienia zakupów, po to by uniknąć nieodpowiednich standardów higieny. Najemcy galerii wiedzą o tym, z tego względu nie szczędzą na środkach poprawiających standard sanitarny w lokalu, co jest również niezwykle istotne w walce z wirusem Covid-19.

Niehigieniczne i źle utrzymywane pomieszczenia sklepowe wpływają negatywnie na opinię klientów o sklepach i powodują zmniejszenie prawdopodobieństwa dokonania w nich zakupów. Dziś klienci odwiedzający sklepy w galeriach handlowych mają coraz większą wiedzę, świadomość i możliwość wyrażania własnej opinii na temat standardów higieny oraz ich wpływu na własne zdrowie. Popularność oceny w Google, stale rosnąca liczba stron internetowych poświęconych recenzowaniu, jak również grup w social mediach sprawiają, że negatywna opinia poparta fotografiami może stać się podstawą do rozpętania kryzysu wizerunkowego. Bywa, że jego gaszenie pochłania więcej środków niż przeciwdziałanie.

- W momencie wysokiej konkurencyjności rynkowej i powolnego przenoszenia sprzedaży w obszar e-commerce najemcy nie mogą sobie pozwolić, by bagatelizować sferę komfortowego przebywania w lokalu. W branży sprzedaży detalicznej, gdzie generowanie zysków to klucz do rentowności, potencjalny wpływ złych warunków higieny może przełożyć się na realne straty dla firmy. Szczególnie w dobie Internetu, gdy wysoki standard jest czymś oczywistym i nie powoduje szczególnego poruszenia, natomiast sytuacje mało komfortowe szybko roznoszą się po sieci, wystawiając na szwank całą reputację – wskazuje Jacek Bylicki, ekspert Rentokil Initial.

Konsekwencji niskiego stanu sanitarnego w lokalu jest wiele. W najlepszym wypadku spowoduje to skorzystanie ze sprzedaży online, w najgorszym odejście klienta do konkurencji. Z całą pewnością skróci czas pobytu w lokalu, a w konsekwencji zmniejszy ewentualną kwotę wydaną na zakupy. Wprost zniechęci nowych klientów, którzy na start oczekują odpowiednich czyli komfortowych warunków.

Jak zadbać o standardy higieny w lokalu?

Pierwszą wizytówką sklepu lub lokalu są schody lub drzwi. Należy zadbać o to, żeby było to miejsce zachęcające do wizyty i budujące renomę marki. Drzwi, poręcze, klamki, lady i w końcu kasy powinny być wolne od smug, kurzu i odcisków palców. Poza walorami estetycznymi wiąże się z tym aspekt sanitarny. Zanieczyszczone ręce z łatwością przenoszą zarazki, które na powierzchni mogą przebywać do 48 godzin. Systematycznie dezynfekując wspomniane miejsca niwelujemy ryzyko zakażeń, zatruć pokarmowych, również wśród własnego personelu.

- Poza oczywistą pielęgnacją podłóg i powierzchni płaskich, nikogo dziś nie dziwią środki do dezynfekcji rąk mające na celu ograniczenie wzajemnych zakażeń. Idąc dalej, chcąc się wyróżnić, lokale inwestują w odświeżacze powietrza, aby wzmocnić pozytywne doznania konsumentów, uprzyjemnić czas spędzony w sklepie, a w końcu budować wizerunek marki wzbogacony o marketing zmysłów – mówi Jacek Bylicki.

W galerii handlowej nie należy również zapominać o standardzie higienicznym w łazienkach, nienależących bezpośrednio do najemcy. W tej kwestii odpowiedzialność leży po stronie zarządzającego obiektem, niemniej stan sanitarnych pomieszczeń bezpośrednio będzie wpływać na utargi najemców. Tym bardziej, że w przeprowadzonym badaniu aż 75% ankietowanych osób stwierdziło, że sanitariaty w sklepach sprzedaży detalicznej są bardzo ważne. Warunki higieniczne w łazienkach mają więc istotny wpływ na ogólne wrażenia w trakcie robienia zakupów i decydują o długości czasu spędzonego w lokalu oraz o poniesionych wydatkach.

- W częściach wspólnych galerii handlowych, jakimi bezsprzecznie są łazienki, należy bezwzględnie dbać o czystość i dobre zaopatrzenie sanitariatów, aby klienci mogli za każdym razem bezpiecznie umyć i osuszyć ręce oraz zutylizować odpady sanitarne. Z naszych obserwacji bardzo pozytywnie na odczucia klientów wpływają automatyczne, bezdotykowe dozowniki, które ograniczają przenoszenie zarazków. Standardem stają się wysokiej jakości kompozycje zapachowe, które dają poczucie komfortu i odświeżenia – wylicza Jacek Bylicki.

Łazienka to nie tylko komfort, ale także skuteczna walka z bakteriami, zarazkami i eliminacja możliwości zakażeń krzyżowych poprzez wspólne użytkowanie pomieszczeń przez tysiące osób. W tym celu sprawdzą się, poza wspomnianymi dozownikami mydła, także dozowniki do papieru toaletowego oraz ręczników papierowych, w specjalnie zaprojektowanej, integralnej obudowie antybakteryjnej. Idąc w stronę eco, warto przemyśleć instalację suszarki do rąk, dzięki której zaoszczędzimy setki tysięcy listków ręcznika papierowego.

Oczyszczacze powietrza – wyższy poziom sanitarny

Funkcjonując w covidowej rzeczywistości właściciele galerii oraz najemcy, w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz ciągłość pracy w lokalach, mocniej pochylili się nad sferą higieny powietrza, co obejmuje jego oczyszczanie i monitorowanie jakości. W tym celu powoli na popularności zyskują stacjonarne oczyszczacze powietrza. Usuwają one niebezpieczne cząsteczki, patogeny i zanieczyszczenia gazowe z powietrza, poprawiając bezpieczeństwo środowiska oraz fizyczne i psychiczne samopoczucie pracowników i odwiedzających.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.