Komunikaty PR

Walka o klimat zaczyna się już przy sklepowej półce

2021-12-09  |  08:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Ecowipes

ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
ecowipes|alertmedia.pl| |ecowipes|alertmedia.pl
506 051 987
www.ecowipes.com.pl/
Do pobrania Ecowipes ( 0.14 MB )

Rośnie świadomość ekologiczna konsumentów, co w połączeniu z unijnym nakazem oznaczania m.in. jednorazowych chusteczek nawilżanych zawierających plastik, skłoniły rynek do szukania alternatyw. Jedną z propozycji oferuje przedsiębiorstwo Ecowipes, które wytwarza nawilżane chusteczki kosmetyczne oraz gospodarcze z włóknin ulegających biodegradacji już w kilka tygodni. Co ważne, mają one takie same walory użytkowe jak produkty wytwarzane tradycyjnymi metodami, a równocześnie są bezpieczne dla środowiska. Technologia stworzona przez nowodworską firmę pozwala wyeliminować ze środowiska ok. 1700 ton plastiku rocznie i jest coraz bardziej przystępna dla portfela niemal każdego konsumenta.

W myśl najnowszych regulacji Komisji Europejskiej każde opakowanie chusteczek nawilżanych, które mają w swoim składzie plastik, powinno być oznaczone symbolem żółwika. Ma to wspomóc konsumentów w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów. Tymczasem wiele osób wciąż mylnie interpretuje zarówno to, jak i inne oznaczenia na produktach. „Odpowiedzialnością nas producentów jest edukacja konsumentów, ale przede wszystkim dostarczanie coraz lepszych dla środowiska produktów” – uważa Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes. „Obserwujemy, że klienci coraz częściej poszukują produktów, które są eko i wykorzystują zrównoważone rozwiązania, a nawet weryfikują producentów pod kątem ich działań na rzecz środowiska. To dobrze, bo podejmując świadome wybory przy sklepowej półce mogą wywierać konkretny wpływ na wytwórców i dystrybutorów, a przez to wymuszać bardziej ekologiczną produkcję i ofertę handlową.”

Te zmiany są środowisku bardzo potrzebne patrząc chociażby na obecny rynek produktów higienicznych. Mało osób wie, że większość chusteczek nawilżanych dostępnych w sprzedaży stanowi realne zagrożenie dla środowiska, gdyż zawierają plastik – jego udział może sięgać nawet do 90% ich składu! Dotyczy to zarówno wyrobów dla dzieci, jak i do sprzątania domu. Biorąc pod uwagę skalę użycia tego typu produktów to duże obciążenie dla środowiska, rzadko uświadamiane.

Alternatywą są biodegradowalne chusteczki nawilżane, produkowane ze specjalnych włóknin, które ulegają rozkładowi już w kilka tygodni. Takie właśnie rozwiązanie, m.in. w postaci autorskiej włókniny Tricell, wprowadziła polska firma Ecowipes, która od początku swojej działalności skupiła się na wytwarzaniu przyjaznych dla środowiska artykułów higieniczno-kosmetycznych, dostarczając na rynki całej Europy miliony produktów takich jak chusteczki, płatki i patyczki kosmetyczne, włókniny itp. Na przykład na sam polski rynek przedsiębiorstwo produkuje ok. 40 mln chusteczek nawilżanych rocznie. Co ważne i niespotykane aż 96% z nich jest biodegradowalnych, co pomaga zmniejszyć obciążenie środowiska i zarazem odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów na całym świecie. Także polskich, bo – mało kto o tym wie – za sprawą biodegradowalnych produktów Ecowipes sprzedawanych na masową skalę jako marki własne takich sieci jak Biedronka, czy Lidl, nasz kraj jest dziś europejskim liderem, jeśli chodzi o odsetek używania chusteczek jednorazowych naprawdę przyjaznych środowisku. 

„Producent powinien spojrzeć na swoje produkty, rozebrać je na czynniki pierwsze i znaleźć rozwiązanie technologiczne jak można je zmienić, by zminimalizować np. zużycie plastiku, nie tracąc walorów użytkowych wyrobu. Temu ma służyć innowacyjność, która - jak w Ecowipes - powinna być sercem każdej firmy. A rzeczywista odpowiedzialność środowiskowa producenta i ekologia jest po prostu tego konsekwencją” – wyjaśnia Kermiche. „Projektując na przykład chusteczki nawilżane dobieramy włókninę tak, aby zawierała w 100% włókna naturalne. Nasza najnowsza opatentowana technologia Tricell, którą wykorzystujemy w m.in. chusteczkach nawilżanych dla dzieci, ale też gospodarczych, jest mieszanką włókien celulozowych, a więc szeroko dostępnych i nisko przetworzonych, które w krótkim czasie są w pełni biodegradowalne. Tricell już pozwolił wyeliminować ze środowiska ok. 1700 ton plastiku rocznie.”

Co ważne, produkty biodegradowalne oparte na polskiej technologii są cenowo porównywalne do tych produkowanych tradycyjnymi metodami. A jest to dotąd główny problem nawet wielkich producentów światowych - eko oznacza wyższe koszty produkcji, a więc i samego produktu. Jak podkreśla przedstawiciel Ecowipes: „Prawdziwe eko kryje się w technologii i dostępności produktu. Wyrób ekologiczny może realnie zmienić naszą rzeczywistość na lepszą, kiedy jest masowo dostępny, a więc cenowo musi być przystępny dla przeciętnego Kowalskiego.”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Ecowipes
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.