Koronawirus vs. prognozy dla rynku płatnej telewizji w Polsce
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W kontekście epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 straty liczy branża rozrywkowa. Co to jednak oznacza dla dostawców płatnej telewizji i serwisów VOD takich jak Netflix? Czy nieco paradoksalnie mogą na całej sytuacji zyskać, dzięki potencjalnie większe liczbie konsumentów, którzy będą zmuszeni zostać w domu?
Rewizja prognoz makroekonomicznych
Najnowsze prognozy makroekonomiczne dla Polski zakładają, że PKB może spaść do poziomu poniżej 2% w skali roku. Odbicie zakładane jest dopiero w IV kwartale, a powrót do projekcji sprzed wybuchu epidemii koronawirusa będzie możliwy w roku 2021.
W przypadku branży technologicznej przede wszystkim pojawia się obawa związana z zakłóceniem łańcucha dostaw sprzętu, w tym między innymi serwerów produkowanych na dalekim wschodzie. Mogą pojawić się również problemu z realizacja dostaw komponentów, elektroniki użytkowej i urządzeń końcowych.
Disney kolejny raz przesuwa debiut platformy VOD w Polsce
W krótkim okresie na koronawirus zakłócił mocno szereg wydarzeń, konferencji i imprez o charakterze masowym, również tych w branży TMT. Na 5 marca Disney+ zaplanował uroczyste wejście swojej platformy VoD na europejski rynek. Z tej okazji w Londynie miała się odbyć dwudniowa konferencja. Została jednak odwołana w obawie przed zagrożeniem epidemiologicznym.
Co więcej, przesuwa się po raz kolejny planowany debiut platformy VOD Disney+ w Polsce. Tym razem termin nie jest nawet określony. Faktem jest, że po wstępnym ogłoszeniu, ostatecznie 9 marca Disney usunął Polskę z krajów, w których ma pojawić się usługa Disney+. Oficjalny komunikat głosi, że 24 marca 2020 roku serwis zadebiutuje w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Francji, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Natomiast latem pojawi się w Belgii, Portugalii i krajach Skandynawskich.
Rynek VOD w Polsce może zyskać
Nie jest do końca jasne, czy ograniczenie planów inwestycyjnych Disney+ ma związek z zagrożeniem COVID-19 i ograniczaniem ryzyka związanego z ekspansją na zbyt wiele rynków równocześnie w sytuacji wysoce prawdopodobnej recesji na rynku amerykańskim. Być może powodem rezygnacji z debiutu na polskim rynku jest silna, lokalna konkurencja, bądź relatywnie wyższe KPI dotyczące piractwa.
Kluczowe pytanie to jednak, na ile fakt konieczności pozostania w domu przez większą niż zwykle liczbę konsumentów podbije wyniki na polskim rynku płatnej telewizji. Mimo, że wpływ tego czynnika na rynek może być krótkookresowy, scenariusz lepszych wyników dostawców płatnej telewizji i platform VOD jest prawdopodobny. Czy jednak wszyscy zyskają podobnie i jak zmieni się układ sił w porównaniu z tym sprzed roku?
PMR rozpoczyna właśnie prace nad najnowszą edycją swojego flagowego raportu na temat płatnej telewizji . Prognozy rozwoju rynku z pewnością wezmą powyższe czynniki pod uwagę. Nowego materiału dostarczą też najnowsze badania konsumenckie PMR.
Poprzednia edycja raportu ► https://mypmr.pro/products/rynek-platnej-telewizji-i-vod-w-polsce-2019
<wykres>
AUTOR
Paweł Olszynka
ICT Business Unit Director
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
Sony o technologiach chmurowych!
Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G
Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych
Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.
Transport
Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.
Ochrona środowiska
Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.