Koronawirus vs. prognozy dla rynku płatnej telewizji w Polsce

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W kontekście epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 straty liczy branża rozrywkowa. Co to jednak oznacza dla dostawców płatnej telewizji i serwisów VOD takich jak Netflix? Czy nieco paradoksalnie mogą na całej sytuacji zyskać, dzięki potencjalnie większe liczbie konsumentów, którzy będą zmuszeni zostać w domu?
Rewizja prognoz makroekonomicznych
Najnowsze prognozy makroekonomiczne dla Polski zakładają, że PKB może spaść do poziomu poniżej 2% w skali roku. Odbicie zakładane jest dopiero w IV kwartale, a powrót do projekcji sprzed wybuchu epidemii koronawirusa będzie możliwy w roku 2021.
W przypadku branży technologicznej przede wszystkim pojawia się obawa związana z zakłóceniem łańcucha dostaw sprzętu, w tym między innymi serwerów produkowanych na dalekim wschodzie. Mogą pojawić się również problemu z realizacja dostaw komponentów, elektroniki użytkowej i urządzeń końcowych.
Disney kolejny raz przesuwa debiut platformy VOD w Polsce
W krótkim okresie na koronawirus zakłócił mocno szereg wydarzeń, konferencji i imprez o charakterze masowym, również tych w branży TMT. Na 5 marca Disney+ zaplanował uroczyste wejście swojej platformy VoD na europejski rynek. Z tej okazji w Londynie miała się odbyć dwudniowa konferencja. Została jednak odwołana w obawie przed zagrożeniem epidemiologicznym.
Co więcej, przesuwa się po raz kolejny planowany debiut platformy VOD Disney+ w Polsce. Tym razem termin nie jest nawet określony. Faktem jest, że po wstępnym ogłoszeniu, ostatecznie 9 marca Disney usunął Polskę z krajów, w których ma pojawić się usługa Disney+. Oficjalny komunikat głosi, że 24 marca 2020 roku serwis zadebiutuje w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Francji, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Natomiast latem pojawi się w Belgii, Portugalii i krajach Skandynawskich.
Rynek VOD w Polsce może zyskać
Nie jest do końca jasne, czy ograniczenie planów inwestycyjnych Disney+ ma związek z zagrożeniem COVID-19 i ograniczaniem ryzyka związanego z ekspansją na zbyt wiele rynków równocześnie w sytuacji wysoce prawdopodobnej recesji na rynku amerykańskim. Być może powodem rezygnacji z debiutu na polskim rynku jest silna, lokalna konkurencja, bądź relatywnie wyższe KPI dotyczące piractwa.
Kluczowe pytanie to jednak, na ile fakt konieczności pozostania w domu przez większą niż zwykle liczbę konsumentów podbije wyniki na polskim rynku płatnej telewizji. Mimo, że wpływ tego czynnika na rynek może być krótkookresowy, scenariusz lepszych wyników dostawców płatnej telewizji i platform VOD jest prawdopodobny. Czy jednak wszyscy zyskają podobnie i jak zmieni się układ sił w porównaniu z tym sprzed roku?
PMR rozpoczyna właśnie prace nad najnowszą edycją swojego flagowego raportu na temat płatnej telewizji . Prognozy rozwoju rynku z pewnością wezmą powyższe czynniki pod uwagę. Nowego materiału dostarczą też najnowsze badania konsumenckie PMR.
Poprzednia edycja raportu ► https://mypmr.pro/products/rynek-platnej-telewizji-i-vod-w-polsce-2019
<wykres>
AUTOR
Paweł Olszynka
ICT Business Unit Director
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.