Koronawirus vs. prognozy dla rynku płatnej telewizji w Polsce
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W kontekście epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 straty liczy branża rozrywkowa. Co to jednak oznacza dla dostawców płatnej telewizji i serwisów VOD takich jak Netflix? Czy nieco paradoksalnie mogą na całej sytuacji zyskać, dzięki potencjalnie większe liczbie konsumentów, którzy będą zmuszeni zostać w domu?
Rewizja prognoz makroekonomicznych
Najnowsze prognozy makroekonomiczne dla Polski zakładają, że PKB może spaść do poziomu poniżej 2% w skali roku. Odbicie zakładane jest dopiero w IV kwartale, a powrót do projekcji sprzed wybuchu epidemii koronawirusa będzie możliwy w roku 2021.
W przypadku branży technologicznej przede wszystkim pojawia się obawa związana z zakłóceniem łańcucha dostaw sprzętu, w tym między innymi serwerów produkowanych na dalekim wschodzie. Mogą pojawić się również problemu z realizacja dostaw komponentów, elektroniki użytkowej i urządzeń końcowych.
Disney kolejny raz przesuwa debiut platformy VOD w Polsce
W krótkim okresie na koronawirus zakłócił mocno szereg wydarzeń, konferencji i imprez o charakterze masowym, również tych w branży TMT. Na 5 marca Disney+ zaplanował uroczyste wejście swojej platformy VoD na europejski rynek. Z tej okazji w Londynie miała się odbyć dwudniowa konferencja. Została jednak odwołana w obawie przed zagrożeniem epidemiologicznym.
Co więcej, przesuwa się po raz kolejny planowany debiut platformy VOD Disney+ w Polsce. Tym razem termin nie jest nawet określony. Faktem jest, że po wstępnym ogłoszeniu, ostatecznie 9 marca Disney usunął Polskę z krajów, w których ma pojawić się usługa Disney+. Oficjalny komunikat głosi, że 24 marca 2020 roku serwis zadebiutuje w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Francji, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Natomiast latem pojawi się w Belgii, Portugalii i krajach Skandynawskich.
Rynek VOD w Polsce może zyskać
Nie jest do końca jasne, czy ograniczenie planów inwestycyjnych Disney+ ma związek z zagrożeniem COVID-19 i ograniczaniem ryzyka związanego z ekspansją na zbyt wiele rynków równocześnie w sytuacji wysoce prawdopodobnej recesji na rynku amerykańskim. Być może powodem rezygnacji z debiutu na polskim rynku jest silna, lokalna konkurencja, bądź relatywnie wyższe KPI dotyczące piractwa.
Kluczowe pytanie to jednak, na ile fakt konieczności pozostania w domu przez większą niż zwykle liczbę konsumentów podbije wyniki na polskim rynku płatnej telewizji. Mimo, że wpływ tego czynnika na rynek może być krótkookresowy, scenariusz lepszych wyników dostawców płatnej telewizji i platform VOD jest prawdopodobny. Czy jednak wszyscy zyskają podobnie i jak zmieni się układ sił w porównaniu z tym sprzed roku?
PMR rozpoczyna właśnie prace nad najnowszą edycją swojego flagowego raportu na temat płatnej telewizji . Prognozy rozwoju rynku z pewnością wezmą powyższe czynniki pod uwagę. Nowego materiału dostarczą też najnowsze badania konsumenckie PMR.
Poprzednia edycja raportu ► https://mypmr.pro/products/rynek-platnej-telewizji-i-vod-w-polsce-2019
<wykres>
AUTOR
Paweł Olszynka
ICT Business Unit Director
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów
Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.