Komunikaty PR

Korzyści z systemów zarządzania flotą od B do X

2021-05-28  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Coraz częściej duże firmy decydują się na outsourcing obsługi floty transportu wewnętrznego. Co można zyskać dzięki długoterminowemu wynajmowi z obsługą full service i zastosowaniu cyfrowych narzędzi zarządzania flotą? Sprawdziliśmy na 4 przykładach wdrożeń.

Wciąż istnieją przedsiębiorstwa, w których nie do pomyślenia jest, że można nie być posiadaczem użytkowanych wózków widłowych. Z drugiej strony na popularności zyskują leasing i wynajem długoterminowy. Ich dopełnieniem mogą być (i często są): autoryzowana obsługa prowadzona przez serwis dostawcy, cyfrowe pakiety zarządzania flotą i doradztwo, w ramach którego na podstawie gromadzonych danych eksperci pomagają klientowi lepiej dobierać wózki, osprzęt i infrastrukturę. Jak funkcjonują takie relacje biznesowe i co mogą zyskać na nich użytkownicy urządzeń transportu wewnętrznego? Przeanalizowaliśmy pod tym kątem wdrożenia tego rodzaju rozwiązań w firmach Belron®, Denso, K-flex oraz XPS Flow.

Belron® - system zarządzania flotą dla zwiększenia przepustowości i zmniejszenia liczby wózków

Belron® jest producentem szyb zamiennych do samochodów. Podczas rozbudowy i modernizacji centrum dystrybucyjnego w brytyjskim Bardon firma zoptymalizowała we współpracy z dostawcą wózków widłowych skład parku maszynowego, wykorzystując dane z systemu zarządzania flotą. Udało się w efekcie zwiększyć zdolności przeładunkowe zakładu przy zmniejszeniu liczby wykorzystywanych maszyn. Dzięki zastosowaniu wózków podnośnikowych ze składaną platformą, z 8 do 4 zredukowano liczbę pojazdów przeznaczonych do sztaplowania i załadunku. Wózki z przeciwwagą STILL RX 20 i RX 70 pozwoliły natomiast znacząco usprawnić realizację zadań związanych z recyklingiem szkła. Dzięki uchwytom, w które je wyposażono, umożliwiły obrót szyb w zaledwie 18 sekund – o połowę krócej niż w przypadku maszyn, których używano dotychczas. Ze względu na pozytywne doświadczenia z wykorzystania systemu zarządzania flotą całość nowego, liczącego 50 wózków intralogistycznego parku maszynowego zintegrowano z aplikacją STILL FleetManager. – Oprogramowanie pozwala wprowadzić ograniczenie prędkości wybranych maszyn, prowadzi złożone raporty z pracy wózków, gwarantuje pełną transparentność i umożliwia analizę kompetencji operatorów – mówi Justin Gibbons, Technical Training Manager Belron® UK Ltd.

Poprawa bezpieczeństwa w Denso Manufacturing Italia SpA dzięki systemowi klasy FleetManager

Zakład spółki Denso Manufacturing Italia SpA w San Salvo zajmuje się produkcją komponentów elektrycznych, rozruszników, silniczków wycieraczek, dmuchaw i wiatraków dla branży automotive. Ze względu na zwiększenie wolumenu produkcji firma rozbudowała i zmodernizowała flotę oraz wprowadziła system zarządzania pojazdami. – Bezpieczeństwo to nasz kluczowy priorytet – mówi Ivan Rosati, starszy menadżer zakładu Denso. – W naszych dążeniach do osiągnięcia maksymalnej wydajności modernizacja floty okazała się cenną okazją do integracji procesów intralogistycznych z działaniami dla bezpieczeństwa pracy – relacjonuje. Rotacja eksploatowanych pojazdów dzięki systemowi zarządzania flotą wyklucza nadmierne użytkowanie poszczególnych wózków. Z kolei jednoznaczne przypisanie do konkretnego operatora korzystania z pojazdu w danym momencie zwiększa poczucie odpowiedzialności za poprawną eksploatację. – Dzięki programowi STILL FleetManager możemy w sposób ciągły monitorować wydajność każdego z wózków i efektywność całej floty. Systemy ograniczające ryzyko kolizji pozwoliły nam natomiast zintegrować nowoczesne rozwiązania z istniejącą infrastrukturą. Indywidualne przypisanie wózka do operatora w istotny sposób przyczynia się do codziennego praktykowania skoncentrowanej na bezpieczeństwie kultury organizacyjnej – podsumowuje Rosati.

Brak przestojów w K-Flex Polska dzięki umowie full service i zastosowaniu baterii Li-Ion

K-Flex Polska to krajowy oddział działającego globalnie producenta elementów izolacji termicznej i akustycznej z kauczuku syntetycznego. By zapewnić zachowanie płynności procesów po rozbudowie swojego zakładu w woj. łódzkim, firma zdecydowała się na rozwój floty transportu wewnętrznego, włącznie z przejściem na baterie litowo-jonowe, wdrożeniem systemu zarządzania flotą i podpisaniem z dostawcą umowy full service. Pakiet produktów i usług zaproponowanych firmie K-Flex obmyślono tak, żeby zapewnić optymalną eksploatację floty i gwarantować płynność pracy. Dzięki szybkiemu ładowaniu częściowemu baterie litowo-jonowe pozwalają wózkom funkcjonować w trybie wielozmianowym z krótkimi tylko przerwami, często idącymi w parze z odpoczynkiem operatora w ciągu dnia roboczego. System zarządzania flotą, kompleksowa obsługa serwisowa i bieżący monitoring stanu technicznego umożliwiają działanie proaktywnie, niemal całkowicie eliminując w połączeniu z technologią Li-Ion jakiekolwiek przestoje. – Chcąc zapewniać ciągłość procesów produkcyjnych i magazynowych w trybie wielozmianowym, polegamy na sprawdzonych markach, których produkty są niezawodne i wydajne. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z nowej generacji wózków, które mamy od ubiegłego roku. Zrobiły na nas pozytywne wrażenie swoimi możliwościami i jakością wykonania – relacjonuje Kamil Maszczyk, project manager K-Flex. – Wiąże się to również ze sprawnym serwisem, dlatego wszystkie nasze wózki obsługiwane są przez STILL w ramach umowy Full Service. Daje nam to pewność, że sprzęt będzie zawsze gotowy do pracy, a my możemy skupić się na tym, co robimy najlepiej – podsumowuje.

Zmniejszenie liczby wózków i poprawa bezpieczeństwa w XPS Flow

Gościem organizowanego przez STILL Polska webinaru na temat systemów zarządzania flotą był p. Dariusz Młodzikowski z firmy SPX Flow zajmującej się projektowaniem i wykonawstwem linii produkcyjnych. Relacjonował, że dzięki gromadzonym w oprogramowaniu STILL Fleet Manager danym optymalizacyjnym w ciągu 3 lat od wdrożenia aplikacji udało się o 8 zredukować liczbę wózków potrzebnych do wykonywania zadań transportu wewnętrznego. Wspomniał także o poprawie bezpieczeństwa dzięki automatycznemu zapisowi informacji o tym, który operator steruje wózkiem. Jako ciekawostkę wskazał fakt, że uruchomienie aplikacji wraz ze wszystkimi funkcjonalnościami zajęło zaledwie 1 dzień.

W jakich firmach warto wdrożyć systemy zarządzania flotą i umowę full service?

Jak wynika z wyżej opisanych wdrożeń, we flotach intralogistycznych liczących kilkadziesiąt pojazdów cyfrowe systemy zarządzania flotą pozwalają zidentyfikować przejawy marnotrawstwa i uniknąć nadmiernej eksploatacji poszczególnych egzemplarzy wózków widłowych. W efekcie umożliwiają optymalny dobór parku maszynowego i ograniczenie liczby wózków potrzebnych do realizacji zadań. W zakładach, w których problemem są potencjalnie niebezpieczne zachowania operatorów i kolizje, cyfrowe narzędzia monitoringu przyczyniają się do zmniejszenia liczby niepożądanych zdarzeń. Elastyczne formy finansowania wózków w pakiecie z pełną obsługą serwisową sprawdzają się natomiast tam, gdzie przestoje są szczególnie kosztowne. Niezależnie od specyfiki zakładu narzędzia tego rodzaju zmniejszają obłożenie menadżerów zadaniami związanymi z administracją i zbieraniem dokumentacji, zwiększając ilość czasu, który można wykorzystać na doskonalenie kluczowych procesów przedsiębiorstwa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.