Korzyści z systemów zarządzania flotą od B do X
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Coraz częściej duże firmy decydują się na outsourcing obsługi floty transportu wewnętrznego. Co można zyskać dzięki długoterminowemu wynajmowi z obsługą full service i zastosowaniu cyfrowych narzędzi zarządzania flotą? Sprawdziliśmy na 4 przykładach wdrożeń.
Wciąż istnieją przedsiębiorstwa, w których nie do pomyślenia jest, że można nie być posiadaczem użytkowanych wózków widłowych. Z drugiej strony na popularności zyskują leasing i wynajem długoterminowy. Ich dopełnieniem mogą być (i często są): autoryzowana obsługa prowadzona przez serwis dostawcy, cyfrowe pakiety zarządzania flotą i doradztwo, w ramach którego na podstawie gromadzonych danych eksperci pomagają klientowi lepiej dobierać wózki, osprzęt i infrastrukturę. Jak funkcjonują takie relacje biznesowe i co mogą zyskać na nich użytkownicy urządzeń transportu wewnętrznego? Przeanalizowaliśmy pod tym kątem wdrożenia tego rodzaju rozwiązań w firmach Belron®, Denso, K-flex oraz XPS Flow.
Belron® - system zarządzania flotą dla zwiększenia przepustowości i zmniejszenia liczby wózków
Belron® jest producentem szyb zamiennych do samochodów. Podczas rozbudowy i modernizacji centrum dystrybucyjnego w brytyjskim Bardon firma zoptymalizowała we współpracy z dostawcą wózków widłowych skład parku maszynowego, wykorzystując dane z systemu zarządzania flotą. Udało się w efekcie zwiększyć zdolności przeładunkowe zakładu przy zmniejszeniu liczby wykorzystywanych maszyn. Dzięki zastosowaniu wózków podnośnikowych ze składaną platformą, z 8 do 4 zredukowano liczbę pojazdów przeznaczonych do sztaplowania i załadunku. Wózki z przeciwwagą STILL RX 20 i RX 70 pozwoliły natomiast znacząco usprawnić realizację zadań związanych z recyklingiem szkła. Dzięki uchwytom, w które je wyposażono, umożliwiły obrót szyb w zaledwie 18 sekund – o połowę krócej niż w przypadku maszyn, których używano dotychczas. Ze względu na pozytywne doświadczenia z wykorzystania systemu zarządzania flotą całość nowego, liczącego 50 wózków intralogistycznego parku maszynowego zintegrowano z aplikacją STILL FleetManager. – Oprogramowanie pozwala wprowadzić ograniczenie prędkości wybranych maszyn, prowadzi złożone raporty z pracy wózków, gwarantuje pełną transparentność i umożliwia analizę kompetencji operatorów – mówi Justin Gibbons, Technical Training Manager Belron® UK Ltd.
Poprawa bezpieczeństwa w Denso Manufacturing Italia SpA dzięki systemowi klasy FleetManager
Zakład spółki Denso Manufacturing Italia SpA w San Salvo zajmuje się produkcją komponentów elektrycznych, rozruszników, silniczków wycieraczek, dmuchaw i wiatraków dla branży automotive. Ze względu na zwiększenie wolumenu produkcji firma rozbudowała i zmodernizowała flotę oraz wprowadziła system zarządzania pojazdami. – Bezpieczeństwo to nasz kluczowy priorytet – mówi Ivan Rosati, starszy menadżer zakładu Denso. – W naszych dążeniach do osiągnięcia maksymalnej wydajności modernizacja floty okazała się cenną okazją do integracji procesów intralogistycznych z działaniami dla bezpieczeństwa pracy – relacjonuje. Rotacja eksploatowanych pojazdów dzięki systemowi zarządzania flotą wyklucza nadmierne użytkowanie poszczególnych wózków. Z kolei jednoznaczne przypisanie do konkretnego operatora korzystania z pojazdu w danym momencie zwiększa poczucie odpowiedzialności za poprawną eksploatację. – Dzięki programowi STILL FleetManager możemy w sposób ciągły monitorować wydajność każdego z wózków i efektywność całej floty. Systemy ograniczające ryzyko kolizji pozwoliły nam natomiast zintegrować nowoczesne rozwiązania z istniejącą infrastrukturą. Indywidualne przypisanie wózka do operatora w istotny sposób przyczynia się do codziennego praktykowania skoncentrowanej na bezpieczeństwie kultury organizacyjnej – podsumowuje Rosati.
Brak przestojów w K-Flex Polska dzięki umowie full service i zastosowaniu baterii Li-Ion
K-Flex Polska to krajowy oddział działającego globalnie producenta elementów izolacji termicznej i akustycznej z kauczuku syntetycznego. By zapewnić zachowanie płynności procesów po rozbudowie swojego zakładu w woj. łódzkim, firma zdecydowała się na rozwój floty transportu wewnętrznego, włącznie z przejściem na baterie litowo-jonowe, wdrożeniem systemu zarządzania flotą i podpisaniem z dostawcą umowy full service. Pakiet produktów i usług zaproponowanych firmie K-Flex obmyślono tak, żeby zapewnić optymalną eksploatację floty i gwarantować płynność pracy. Dzięki szybkiemu ładowaniu częściowemu baterie litowo-jonowe pozwalają wózkom funkcjonować w trybie wielozmianowym z krótkimi tylko przerwami, często idącymi w parze z odpoczynkiem operatora w ciągu dnia roboczego. System zarządzania flotą, kompleksowa obsługa serwisowa i bieżący monitoring stanu technicznego umożliwiają działanie proaktywnie, niemal całkowicie eliminując w połączeniu z technologią Li-Ion jakiekolwiek przestoje. – Chcąc zapewniać ciągłość procesów produkcyjnych i magazynowych w trybie wielozmianowym, polegamy na sprawdzonych markach, których produkty są niezawodne i wydajne. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z nowej generacji wózków, które mamy od ubiegłego roku. Zrobiły na nas pozytywne wrażenie swoimi możliwościami i jakością wykonania – relacjonuje Kamil Maszczyk, project manager K-Flex. – Wiąże się to również ze sprawnym serwisem, dlatego wszystkie nasze wózki obsługiwane są przez STILL w ramach umowy Full Service. Daje nam to pewność, że sprzęt będzie zawsze gotowy do pracy, a my możemy skupić się na tym, co robimy najlepiej – podsumowuje.
Zmniejszenie liczby wózków i poprawa bezpieczeństwa w XPS Flow
Gościem organizowanego przez STILL Polska webinaru na temat systemów zarządzania flotą był p. Dariusz Młodzikowski z firmy SPX Flow zajmującej się projektowaniem i wykonawstwem linii produkcyjnych. Relacjonował, że dzięki gromadzonym w oprogramowaniu STILL Fleet Manager danym optymalizacyjnym w ciągu 3 lat od wdrożenia aplikacji udało się o 8 zredukować liczbę wózków potrzebnych do wykonywania zadań transportu wewnętrznego. Wspomniał także o poprawie bezpieczeństwa dzięki automatycznemu zapisowi informacji o tym, który operator steruje wózkiem. Jako ciekawostkę wskazał fakt, że uruchomienie aplikacji wraz ze wszystkimi funkcjonalnościami zajęło zaledwie 1 dzień.
W jakich firmach warto wdrożyć systemy zarządzania flotą i umowę full service?
Jak wynika z wyżej opisanych wdrożeń, we flotach intralogistycznych liczących kilkadziesiąt pojazdów cyfrowe systemy zarządzania flotą pozwalają zidentyfikować przejawy marnotrawstwa i uniknąć nadmiernej eksploatacji poszczególnych egzemplarzy wózków widłowych. W efekcie umożliwiają optymalny dobór parku maszynowego i ograniczenie liczby wózków potrzebnych do realizacji zadań. W zakładach, w których problemem są potencjalnie niebezpieczne zachowania operatorów i kolizje, cyfrowe narzędzia monitoringu przyczyniają się do zmniejszenia liczby niepożądanych zdarzeń. Elastyczne formy finansowania wózków w pakiecie z pełną obsługą serwisową sprawdzają się natomiast tam, gdzie przestoje są szczególnie kosztowne. Niezależnie od specyfiki zakładu narzędzia tego rodzaju zmniejszają obłożenie menadżerów zadaniami związanymi z administracją i zbieraniem dokumentacji, zwiększając ilość czasu, który można wykorzystać na doskonalenie kluczowych procesów przedsiębiorstwa.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.