Körber wzmacnia swoje zakupy strategiczne i operacyjne razem z Ivalua i OptiBuy

Maciej Hollek
OptiBuy
Jana Kazimierza 3
01-248 Warszawa
maciej.hollek|optibuy.com| |maciej.hollek|optibuy.com
+48730602363
www.optibuy.com
Optymalizacja całego procesu Source-to-Pay dla prawie wszystkich globalnych lokalizacji niemieckiej Grupy Körber
Redwood City / Warszawa / Hamburg - 17 marca 2020 | Ivalua, wiodący globalny dostawca rozwiązań IT do zarządzania procesami zakupowymi, wraz z OptiBuy, wieloletnim partnerem wdrożeniowym, pozyskali nowego klienta - firmę Körber. Niemiecką grupę technologiczną posiadającą setki oddziałów na całym świecie, w których zatrudnia około 10 000 pracowników.
Ze względu na znaczący wkład w sukces firmy, globalny łańcuch dostaw grupy Körber, stał się w ostatnich latach ważną częścią wszystkich procesów wewnętrznych firmy – od prac rozwojowych po przygotowanie specyfikacji. W znacznym stopniu przyczyniła się do tego ścisła współpraca między kadrą zarządzającą zakupami, wewnętrznymi interesariuszami, a także partnerami zewnętrznymi. Aby wprowadzić jednolity i spójny proces Source-to-Pay w całej Grupie, Körber szukał w pełni zintegrowanego rozwiązania w zakresie e-procurement.
Nadrzędnym celem klienta było zwiększenie wydajności biznesowej całej Grupy Körber. Obok kosztów - jakość, innowacja, gwarancja legislacyjna, terminowość dostaw oraz zrównoważony rozwój dostawców, odgrywają decydującą rolę dla zarządzających łańcuchem organizacji. Po dokładnym procesie weryfikacji Grupa wybrała wiodący na rynku system zakupowy B2B - Ivalua Buyer. Projekt od strony wdrożeniowej prowadzi OptiBuy, firma konsultingowa specjalizującą się w doradztwie zakupowym i wdrażaniach rozwiązań IT dla zakupów.
Wdrożenie obejmie ponad trzydzieści lokalizacji na całym świecie. Zaimplementowane zostaną moduły operacyjne i strategiczne, m.in.: Source-to-Contract (S2C) oraz Requisition-to-Pay (R2P), a także narzędzia do Zarządzania Cyklem Życia Dostawcy oraz Dokumentacją.
- Polegamy w dużym stopniu na sprawnej, innowacyjnej i skutecznej współpracy z naszymi dostawcami, dzięki czemu nasi klienci otrzymują produkty zgodne z ich oczekiwaniami. Dlatego tak ważne są dla nas wydajne rozwiązania generujące wartość dla wszystkich stron. - mówi Michael Stietz, Senior Vice President & Chief Procurement Officer, Körber AG. - By zaspokoić rosnące potrzeby naszych współpracowników i klientów, wybraliśmy Ivalua mając, na uwadze potencjał tego oprogramowania, bezproblemową integrację i elastyczność. Jesteśmy przekonani, że to wdrożenie wniesie dodatkową wartość do firmy - także dzięki sprawdzonym możliwościom i doświadczeniu teamu wdrożeniowego OptiBuy. Usprawni to pracę naszych kolegów i koleżanek, jednocześnie zwiększają efektywność naszych procesów, co z kolei - szybko zmieni się w przewagę konkurencyjną.
Różnorodność rozwiązań platformy Ivalua pozwoli Grupie Körber zaimplementować wspólną strategię zakupową dla pięciu, głównych obszarów działalności: Digital, Pharma, Supply Chain, Tissue oraz Tobacco.
- Jesteśmy przekonani, że dzięki platformie Ivalua organizacja zakupowa firmy Körber stanie się jeszcze bardziej efektywna i skoncentrowana na tworzeniu wartości dodanej poprzez bliższe relacje z dostawcami. Projekty tej wielkości i takim stopniu skomplikowania są niewątpliwie wyzwaniem. Mamy jednak duże doświadczenie we wdrażaniu tego typu rozwiązań na tak dużą skalę - podkreśla dr Tomasz Gonsior, Partner w OptiBuy.
- Producenci stają przed coraz bardziej złożonymi wyzwaniami, a działy zakupów muszą bardziej niż kiedykolwiek wspierać inicjatywy biznesowe na poziomie strategicznym. Aby zagwarantować sukces naszemu klientowi, z ogromną radością rozpoczęliśmy ten projekt przy wsparciu naszego wieloletniego partnera – OptiBuy. Nasz ścisła współpraca była zawsze synonimem sukcesu - dodaje Jan-Hendrik Sohn, Regional Manager DACH & CEE w Ivalua.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.