Komunikaty PR

Körber wzmacnia swoje zakupy strategiczne i operacyjne razem z Ivalua i OptiBuy

2020-03-17  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt

Maciej Hollek
OptiBuy

Jana Kazimierza 3
01-248 Warszawa
maciej.hollek|optibuy.com| |maciej.hollek|optibuy.com
+48730602363
www.optibuy.com

Optymalizacja całego procesu Source-to-Pay dla prawie wszystkich globalnych lokalizacji niemieckiej Grupy Körber

Redwood City / Warszawa / Hamburg - 17 marca 2020 | Ivalua, wiodący globalny dostawca rozwiązań IT do zarządzania procesami zakupowymi, wraz z OptiBuy, wieloletnim partnerem wdrożeniowym, pozyskali nowego klienta - firmę Körber. Niemiecką grupę technologiczną posiadającą setki oddziałów na całym świecie, w których zatrudnia około 10 000 pracowników.

 

Ze względu na znaczący wkład w sukces firmy, globalny łańcuch dostaw grupy Körber, stał się w ostatnich latach ważną częścią wszystkich procesów wewnętrznych firmy – od prac rozwojowych po przygotowanie specyfikacji. W znacznym stopniu przyczyniła się do tego ścisła współpraca między kadrą zarządzającą zakupami, wewnętrznymi interesariuszami, a także partnerami zewnętrznymi. Aby wprowadzić jednolity i spójny proces Source-to-Pay w całej Grupie, Körber szukał w pełni zintegrowanego rozwiązania w zakresie e-procurement.

 

Nadrzędnym celem klienta było zwiększenie wydajności biznesowej całej Grupy Körber. Obok kosztów - jakość, innowacja, gwarancja legislacyjna, terminowość dostaw oraz zrównoważony rozwój dostawców, odgrywają decydującą rolę dla zarządzających łańcuchem organizacji. Po dokładnym procesie weryfikacji Grupa wybrała wiodący na rynku system zakupowy B2B - Ivalua Buyer. Projekt od strony wdrożeniowej prowadzi OptiBuy, firma konsultingowa specjalizującą się w doradztwie zakupowym i wdrażaniach rozwiązań IT dla zakupów.

 

Wdrożenie obejmie ponad trzydzieści lokalizacji na całym świecie. Zaimplementowane zostaną moduły operacyjne i strategiczne, m.in.: Source-to-Contract (S2C) oraz Requisition-to-Pay (R2P), a także narzędzia do Zarządzania Cyklem Życia Dostawcy oraz Dokumentacją.

 

- Polegamy w dużym stopniu na sprawnej, innowacyjnej i skutecznej współpracy z naszymi dostawcami, dzięki czemu nasi klienci otrzymują produkty zgodne z ich oczekiwaniami. Dlatego tak ważne są dla nas wydajne rozwiązania generujące wartość dla wszystkich stron. - mówi Michael Stietz, Senior Vice President & Chief Procurement Officer, Körber AG. - By zaspokoić rosnące potrzeby naszych współpracowników i klientów, wybraliśmy Ivalua mając, na uwadze potencjał tego oprogramowania, bezproblemową integrację i elastyczność. Jesteśmy przekonani, że to wdrożenie wniesie dodatkową wartość do firmy - także dzięki sprawdzonym możliwościom i doświadczeniu teamu wdrożeniowego OptiBuy. Usprawni to pracę naszych kolegów i koleżanek, jednocześnie zwiększają efektywność naszych procesów, co z kolei - szybko zmieni się w przewagę konkurencyjną.

 

Różnorodność rozwiązań platformy Ivalua pozwoli Grupie Körber zaimplementować wspólną strategię zakupową dla pięciu, głównych obszarów działalności: Digital, Pharma, Supply Chain, Tissue oraz Tobacco.

 

- Jesteśmy przekonani, że dzięki platformie Ivalua organizacja zakupowa firmy Körber stanie się jeszcze bardziej efektywna i skoncentrowana na tworzeniu wartości dodanej poprzez bliższe relacje z dostawcami. Projekty tej wielkości i takim stopniu skomplikowania są niewątpliwie wyzwaniem. Mamy jednak duże doświadczenie we wdrażaniu tego typu rozwiązań na tak dużą skalę - podkreśla dr Tomasz Gonsior, Partner w OptiBuy.

 

- Producenci stają przed coraz bardziej złożonymi wyzwaniami, a działy zakupów muszą bardziej niż kiedykolwiek wspierać inicjatywy biznesowe na poziomie strategicznym. Aby zagwarantować sukces naszemu klientowi, z ogromną radością rozpoczęliśmy ten projekt przy wsparciu naszego wieloletniego partnera – OptiBuy. Nasz ścisła współpraca była zawsze synonimem sukcesu - dodaje Jan-Hendrik Sohn, Regional Manager DACH & CEE w Ivalua.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Watson-Marlow wzbogaca swoje rozwiązanie do montażu panelowego DriveSure™ Biuro prasowe
2024-05-06 | 01:00

Watson-Marlow wzbogaca swoje rozwiązanie do montażu panelowego DriveSure™

Dzięki estetycznej, cichej i kompaktowej konstrukcji zapewniającej wysoką wydajność i precyzję, pompy DriveSure spełniają wymagania laboratoriów, pomieszczeń czystych, szpitali
IT i technologie Newline Interactive łączy odpowiedzialność środowiskową z sukcesem rynkowym
2024-04-30 | 18:20

Newline Interactive łączy odpowiedzialność środowiskową z sukcesem rynkowym

Solidarność międzypokoleniowa, która nakazuje poszukiwać rozwiązań pozwalających na dalszy wzrost z poszanowaniem zasobów naturalnych planety dla przyszłych pokoleń to
IT i technologie Sony nawiązało współpracę z AMERIA AG
2024-04-30 | 18:00

Sony nawiązało współpracę z AMERIA AG

Sony Professional Displays & Solutions nawiązało współpracę z liderem zintegrowanej kontroli gestów AMERIA AG w celu stworzenia rewolucyjnego rozwiązania bezdotykowego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.