Kto jest najmądrzejszym CEO? W czołówce brakuje Zuckerberga i Muska [RAPORT]
-
Analiza językowa platformy Preply.com z korepetycjami online wykazała, że Jeff Bezos i Mark Zuckerberg są inteligentniejsi od Elona Muska. Lider Tesli zajął dopiero 16. miejsce w rankingu najbystrzejszych CEO.
-
Najmądrzejszym przełożonym okazał się prezes firmy DeepMind zajmującej się sztuczną inteligencją. Podium zamknęli dyrektorzy generalni spółek Blackstone i Berkshire Hathaway.
-
Przeprowadzone badanie wyłoniło także amerykańskich CEO z najwyższą inteligencją emocjonalną. Dzięki przyjętej metodologii udało się też wskazać szefów, którzy są najmocniej skoncentrowani na zespole i kliencie oraz mają najbardziej pozytywne nastawienie.
-
Autorzy badania zaznaczają, że język stanowi narzędzie skutecznego przywództwa, i podpowiadają, jakie zabiegi warto stosować, by być postrzeganym jako bardziej inteligentna i godna zaufania osoba.
Przeanalizowanie wypowiedzi 100 amerykańskich CEO przez pryzmat powszechnych wzorców językowych pozwoliło odkryć, którzy menedżerowie najwyższego szczebla wykazują się najwyższym ilorazem inteligencji. Co ciekawe, najbystrzejszy umysł wcale nie wiąże się z największym majątkiem.
Zakres i wyrafinowanie słownictwa, złożoność struktur zdań i proponowanych pomysłów, jakość konstrukcji i analizy argumentów oraz umiejętności wiązania wypowiedzi z szerszymi kontekstami – oto aspekty, które wzięto pod uwagę w badaniu. Analiza przeprowadzona w sierpniu 2023 r. objęła transkrypcje wystąpień publicznych poszczególnych dyrektorów. Pod lupę wzięto od 60 do 180 minut ich monologu.
Jeff Bezos mądrzejszy od Marka Zuckerberga i Elona Muska
Były CEO Amazonu, który przekształcił zwykłą księgarnię internetową w światowego giganta e-commerce, okazał się 5. najinteligentniejszym dyrektorem generalnym w Ameryce. Jak czytamy w raporcie, Bezos stanowi niezwykłego przywódcę dzięki swojej dalekowzroczności i zdolności adaptacji.
Stawiany często w jednym szeregu z Bezosem Mark Zuckerberg uplasował się dopiero na 8. pozycji, tuż za szefem Netfliksa, Reedem Hastingsem. Lider korporacji Meta może się jednak pochwalić pokonaniem Elona Muska, który zebrał mniej punktów inteligencji niż Brian Chesky z Airbnb czy Jensen Huang z Nvidii.
Prezesi Grupy BMW, FedEx i Ford Motor na dole rankingu inteligencji
Po drugiej stronie zestawienia znalazły się takie postacie, jak Oliver Zipse z Grupy BMW, Raj Subramaniam z FedEx oraz Jim Farley z Ford Motor. Choć wystąpienia tych liderów przejawiały najniższą inteligencję, nie oznacza to braku innych cech przywódczych. Każdy z tych prezesów prezentuje wizjonerskie podejście i przyczynia się do rozwoju swojej branży – zauważają twórcy raportu. Dodatkowo Zipse zyskał miano dyrektora generalnego z najbardziej pozytywnym nastawieniem.
Inteligencja ma różne wydania, a jednym z nich jest inteligencja emocjonalna, która sprzyja zrozumieniu i współpracy. Pod tym kątem najbardziej pozytywnie wyróżnia się Tricia Griffith z Progressive. Z kolei pod względem skupienia na kliencie przoduje Rodney McMullen ze spółki Kroger, a najbardziej zorientowanym na zespół CEO okazuje się Karen S. Lynch z CVS Health.
Klarowna i precyzyjna komunikacja może pomóc pracownikom zrozumieć, czego się od nich oczekuje, zmniejszając dezorientację i potencjalny niepokój, co może wpłynąć na motywację. Okazywanie empatii i zrozumienia innym pomaga w budowaniu zaufania w zespole – mówi Sylvia Johnson z Preply.
Więcej o inteligencji wśród prezesów zarządów największych korporacji można przeczytać na blogu Preply.

Zapowiada się ciężki rok dla pracodawców i pracowników.

Program CzekoSprawni - OzN integralnym elementem pracowniczej Mieszanki

Hilton uznany za numer 1 na świecie w rankingu najlepszych miejsc pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Demografia, zdrowie, edukacja i ekologia. Nowe technologie mają coraz większe znaczenie dla rozwiązywania najbardziej palących problemów
O pozytywnym wpływie technologii na biznes mówi się od dawna, za czym idą rosnące z roku na rok inwestycje przedsiębiorstw w ten obszar, m.in. chmurę czy sztuczną inteligencję. Coraz częściej nowe technologie znajdują także zastosowanie w rozwiązywaniu palących problemów globalnych. Pracują nad nimi zarówno duże korporacje, naukowcy i studenci, jak i start-upy z całego świata. – Nowe technologie posiadają ogromny potencjał w przekształcaniu i wspieraniu kluczowych obszarów społeczno-gospodarczych, takich jak edukacja, zdrowie, środowisko i gospodarka – mówi Alicja Tatarczuk z Huaweia. Koncern szuka takich innowacyjnych pomysłów wśród młodych naukowców w swoim konkursie Tech4Good, który jest częścią programu Seeds for the Future.
Handel
W okresie okołoświątecznym Polacy generują duże ilości elektroodpadów. Połowa nie wie, że nie można ich wyrzucić do śmietnika

Polacy mają problem z prawidłowym wskazaniem elektroodpadów i nie do końca wiedzą, gdzie oddawać takie zużyte sprzęty – pokazuje badanie agencji badawczej Zymetria na zlecenie RLG. 34 proc. badanych przyznało, że zdarzyło im się źle zutylizować wyrzucane elektroodpady. Odpady, które najczęściej trafiają w nieodpowiednie miejsce, to m.in. kable, ładowarki czy słuchawki. – Podobnie jest z różnego rodzaju golarkami, lokówkami, zabawkami na baterie i innymi małymi sprzętami, czyli tym, co niebawem będziemy kupować pod choinkę – zauważa Monika Wyciechowska z RLG w Polsce. Jak wskazuje, ponad połowa Polaków nie wie, że starych sprzętów nie wolno wyrzucać do pięciu frakcji, ale trzeba je oddać do specjalnych punktów zbiórki.
Bankowość
Banki i fundusze skoncentrowane na zielonych aspektach finansowanych projektów. UE stawia przed nimi coraz więcej wymogów

Zielona transformacja w Europie odciska coraz mocniejsze piętno na wszystkich sektorach gospodarki, także w branży finansowej. Wchodzące w życie kolejne regulacje z jednej strony wymuszają na bankach i innych instytucjach uwzględnianie kwestii ESG przy podejmowaniu decyzji o udzielaniu firmom kredytu inwestycyjnego czy zakupie akcji lub obligacji spółek. Z drugiej strony kolejne dyrektywy i rozporządzenia tworzą podstawy do oceny stopnia „zieloności” projektów. Ekologizację branży ma wspomóc utworzona właśnie platforma koordynująca działania branży – POLSIF.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.